U Veneciji je zagarantovan ukus starog holivudskog glamura – Lady Gaga koja delikatno sjedi preko ivice vodenog taksija u pokretu, George i Amal Clooney klize ispred fotografa ili Jennifer Lopez i Ben Affleck kako debituju na crvenom tepihu.
Ali najstariji filmski festival na svijetu, koji sada ulazi u svoju 80. godinu, stavlja jednak naglasak na novo. Ovaj 11-dnevni događaj pokrenut je u srijedu filmom Adama Drivera “White Noise”, što je prvi put da je Netflixov film zvanično otvorio Veneciju – sedam godina nakon što je festival postao prvi koji je otvorio svoje takmičenje za streaming platforme.
U režiji Noa Baumbaha i baziran na istoimenom romanu Don DeLilla, “Bijeli šum” je jedan od nekoliko Netflixovih priloga koji se ove godine takmiče za glavnu nagradu – Zlatni lav, dok gigant streaminga nastoji poboljšati svoje umjetničke akreditive.
U crnoj komediji glumi Driver kao Jack Gladney, sredovječni profesor Hitlerovih studija, Greta Gerwig kao Babette, njegova rastresena supruga i prerano rođena djeca koji zajedno pokušavaju da se izbore sa „Airborne Toxic Event“, svjetovnim sukobima svakodnevnog života i univerzalnim misterijama ljubavi i smrti.
Netflix će sljedeće sedmice premijerno prikazati dugo očekivanu “Plavušu”, mračnu priču o tragičnom životu Marilyn Monroe, koja bi kubansku glumicu Anu de Armas mogla povesti na put od zvijezde u usponu do pripadnice A-liste. Streaming platforma takođe stoji iza “Barda”, najnovijeg filma meksičkog reditelja Alejandra Gonzáleza Iñárritua, koji je svoje prethodne filmove “Birdman” i The “Revenant” lansirao upravo u Veneciji, na putu do slave Oskara.
Venecija stiže na vrijeme da pokrene kampanje za dodjelu Oskara, a posljednjih godina ima posebno jake rezultate kada su u pitanju reditelji. Osam od posljednjih 10 Oskara za najboljeg režisera, otišlo je za filmove koji su premijerno prikazani u Veneciji, uključujući i posljednju dobitnicu Jane Campion za “Power of the Dog”. Među ostalim dugo očekivanim filmovima u narednim danima je “Bones and All”, s Timothéeom Chalametom u glavnoj ulozi ljudoždera bolesnog od ljubavi na putovanju po Americi. Šuška se i o filmu Kita Darena Aronofskog sa Brendanom Fraserom u glavnoj ulozi, koji je već dvije decenije uglavnom odsutan sa platna.
U međuvremenu, “Don’t Worry Darling” Olivije Wilde, koja igra izvan konkurencije i u kojoj je muzička megazvijezda Harry Styles u svojoj prvoj glavnoj ulozi, već je generisala brojne naslove, od iznenadnog odlaska Shia LaBeoufa do intriga oko veze Wildeove i Stylesa.
Nakon dva sužena izdanja, festival se ove godine vraća bez ikakvih ograničenja izazvanih pandemijom, ali tradicionalna kina nastavljaju da se bore, što dovodi do pitanja njihove finansijske održivosti. Govoreći na konferenciji za novinare, predsjednica žirija Julianne Moore rekla je da umjetnost treba da nadmaši posao u svakoj debati o budućnosti kinematografije.
“Uvijek će postojati različiti sistemi isporuke. Kako živimo, kako svijet napreduje, sve se stalno mijenja, ali umjetnost se ne mijenja”, rekla je.
U srijedu je prisustvovala i francuska glumica Catherine Deneuve, koja je dobila nagradu za životno djelo. Ali 78-godišnja francuska legenda – koja ima dugu istoriju sa festivalom, koja seže do 1967. godine kada je glumila u klasiku “Belle de Jour” Luisa Bunjuela, nagrađenom Zlatnim lavom – rekla je da sebe nikada nije doživljavala kao seks simbol: „To je nije glavna stvar za mene kada radim.”
Deneuve je takođe naglasila da uživa u gledanju novih filmova u gomili u bioskopu. “Volim bioskop. Volim ići u bioskop. Želim da budem u bioskopu sa ljudima koje ne poznajem. Nije to samo zvuk. To je atmosfera. Kod kuće je mnogo drugačije. Uopšte ne osjećaš iste stvari.”
Izvor: theguardian.com