Da li je ovo najvažniji trenutak za italijansku modu u posljednjoj deceniji? Vrlo moguće. Nakon višemjesečnih špekulacija i iščekivanja, modna industrija je konačno dobila potvrdu: Prada grupa zvanično je preuzela Versace.
Već znamo da Donatella Versace, ikona zlatnog sjaja, glamura i seksepila, odlazi, ali ostaje uz brend kao ambasadorka – svojevrsni most između prošlosti i budućnosti. U svom emotivnom obraćanju na društvenim mrežama, napisala je:
„Apsolutno sam oduševljena što Versace postaje dio Pradine porodice. Gianni i ja smo oduvijek imali veliko poštovanje prema Miucci, Patriziju i njihovoj porodici. Čast mi je što brend ostaje u rukama pouzdane italijanske modne kuće i spremna sam podržati ovu novu eru na svaki mogući način.“
Modni potez decenije: Prada preuzima Versace
Prada je Versace kupila za 1.25 milijardi dolara – što je značajno niža cijena od one koju je Capri Holdings (vlasnik Jimmy Choo i Michael Kors brendova) platio 2018. godine, kada je Versace procijenjen na 2.1 milijardu. Ova transakcija ne samo da označava pad vrijednosti brenda, već i kraj ambicija Capri grupe da konkuriše modnim divovima poput LVMH-a i Keringa.
S druge strane, za Pradu, ovo je strateški dragulj. U njihovom portfoliju već se nalaze sofisticirana Prada, buntovna Miu Miu, a sada dolazi i Versace – simbol ekstravagancije, baroknog šarma, senzualnosti i italijanske tradicije.
Novi početak sa novim licem: Ko je Dario Vitale?
S odlaskom Donatelle, Versace dobija novo kreativno lice – Dario Vitale, donedavni direktor dizajna i imidža brenda Miu Miu. Vitale ima 42 godine, italijansko porijeklo, i sada nosi težinu očekivanja na svojim plećima. Njegov zadatak nije nimalo lak: nastaviti nasljeđe koje je Gianni započeo, Donatella zadržala na vrhu, a modna publika obožavala – i sve to, dok reinterpretira Versace estetiku za novu, digitalnu generaciju.
Prada grupa poručuje: „Cilj je nastaviti nasljeđe Versacea, slaviti i reinterpretirati njegovu smjelu i bezvremensku estetiku. Naša organizacija je spremna da otvori novo poglavlje.“
Ova akvizicija se u modnim krugovima već opisuje kao “Versace se vratio kući” – jer ostaje pod okriljem italijanske porodice koja razumije vrijednost dizajna, tradicije i kreativnosti. Miuccia Prada i Patrizio Bertelli ovim su potezom osigurali još veći uticaj na italijanskom tržištu, ali i otključali vrata ka mlađoj, globalnoj publici kojoj Versace odavno šalje zlatne i upečatljive poruke.
Jedno je sigurno – modna scena nikada više neće biti ista. Italija ima novu modnu supermoć.
I svi gledamo u Pradu.