Drugi dan NEM Dubrovnika 2022, koji se održava u Hotelu Dubrovnik Palace, otkrio je publici šta sve stoji iza uspješne godine na televizijskom i streaming tržištu. Od tehnologije koja se neprestano mijenja preko različitih poslovnih praksi, strategija i zakonskih regulativa – govornici su istakli najvažnije aspekte industrije kako bi odgovorili na goruće pitanje u TV industriji: kako pomaknuti ljestvicu na globalnom nivou, a ostati vodeći igrač lokalno?
Kao idealni govornici na tu temu istakli su se upravo panelisti dugoiščekivanog panela View from the Top in TV Industry koji je moderirala Kasia Madera (BBC World News Presenter). Panel je okupio vrh svjetske, odnosno evropske televizijske industrije: na njemu su učestvovali Hans Troelstra (CEO, M7 Group), Christoph Limmer (Executive Vice President, Video Services and Regional Vice President Eastern and Central Europe, Eutelsat) i Tonko Weissmann (Executive Vice President, RTL Croatia). Ključni lideri podijelili su svoja iskustva, specifične situacije i odluke koje su ih definisale tokom godina rada u turbulentnoj televizijskoj, odnosno medijskoj industriji. Na panelu se takođe govorilo o službenoj akviziciji RTL-a Hrvatska koja je nedavno najavljena.
„U ovoj se industriji neprestano morate prilagođavati, ali suština ostaje ista, a to je stvaranje sadržaja. Smatram da će CME biti pun pogodak jer možemo zajedno nastaviti tu misiju. Televizija nije mrtva, štoviše, življa je no ikad, publika i dalje želi gledati kvalitetan sadržaj, ali sve više se fokusira na digitalan način konzumacije i u tom pogledu počinjemo jedno novo poglavlje“, objasnio je Weissmann.
NEM Dubrovnik 2022. u centar pažnje gurnuo je temu od velikog značaja za sve audiovizuelne preduzetnike u Hrvatskoj. Zakonske regulative u Zakonu o digitalnim medijima u Hrvatskoj predstavila je ministrica kulture i medija Nina Obuljen Koržinek tokom posebnog programa Novi zakon u Hrvatskoj pod pokroviteljstvom Hrvatskog audiovizuelnog centra, Agencije za elektroničke medije i Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske.
Ministrica Obuljen Koržinek pojasnila je “novouvedenu obvezu operatera da izdvajaju 10% godišnjeg bruto prihoda za djela hrvatske nezavisne produkcije. Davaocima medijskih usluga na zahtjev, koji ciljaju na Hrvatsku, uvedena je obveza doprinosa od 2% godišnjeg bruto prihoda za provođenje nacionalnog programa za audiovizuelno stvaralaštvo i direktnog ulaganja od 2% za produkciju ili kupovinu audiovizuelnih djela hrvatske nezavisne produkcije.”
Okupljeni stručnjaci raspravljali su o najvažnijim poslovnim aspektima novog zakona i kako je povezivanje različitih evropskih produkcija ključno u njihovom napretku. Panelisti su objasnili kako će nove regulative uticati na operatere, streaming kompanije, hrvatske nacionalne televizije te audiovizuelne institucije i radnike. Uz predstavljanje primjera uspješnih praksi drugih zemalja, učesnici su u ovom posebnom programu diskutovali i o važnosti ulaganja u hrvatska audiovizuelna djela i lokalnu produkciju.
Posjetioci su tokom cijelog dana u panel-sobi mogli slušati prezentacije i panele sa stručnjacima iz različitih područja. Na panelu When I Grow Up, I Want to Be a Studio: Leveraging the Global Content Opportunity diskutovalo se kako kompanije mogu držati korak i profitirati u doba globalnog booma sadržaja.
O promjenama i inovativnim dizajnerskim rješenjima u audiovizuelnim tehnologijama govorio je Jean Mazel (Professional Imaging Expert, Canon CEE) u svojoj prezentaciji Professional Imaging Solutions Designer, a kanal Love Nature predstavila je Chiara Mckee (Vice President of Love Nature EMEA and Board Director for the Global Love Nature Business) u prezentaciji Love Nature’s Position in a Changing Media Landscape.
Sanja Božić-Ljubičić, CEO i vlasnica marketinške agencije Mediavision koja stoji iza NEM Dubrovnika 2022 te firmi Pickbox i Mediatranslations, pozornici se pridružila s Anahitom Kheder (EVP EMEA, Formats & Licensing, Fremantle International) u intrigantnom Q&A razgovoru TV, Women and Beer. Učesnici su potom uživali u druženju uz osvježavajuće ljetne koktele u organizaciji Pickboxa.
Svi zainteresovani za tehnološki aspekt medija i televizije imali su priliku pratiti TV Tech Showcase. Set prezentacija fokusirao se na dinamične promjene u televizijskoj tehnologiji. Vionlabs, renomirana AI kompanija, Brightcove, softverska firma koja iznova pokazuje značaj i snagu videa, te Whip Media, vodeća poslovna softverska platforma, prezentovale su svoju viziju kako monetizovati sadržaj u kreativnoj džungli koja vlada tržištem.
Domaćin druge večeri bila je upravo vodeća evropska nezavisna filmska i televizijska grupa Beta Film. Poznat po premijerama najuzbudljivijih novih serija, NEM Dubrovnik 2022 je donio ekskluzivan screening nove ukrajinske istorijske serije Cardamom Coffee, temeljenu na popularnom romanu Natalije Hurnytske. Veronika Kovacova (EVP International Sales & Acquisitions Eastern Europe and Turkey, Beta Film GmbH) ju je predstavila, a publici su se obratile Asia Bataieva (Head of International Sales and Co-Productions, StarLight Media Group) i glavna glumica i producentica serije Olena Lavrenyuk: „Sretna sam što svijet može upoznati našu predivnu kulturu kroz ovu seriju.“
Na pitanje kako je publika reagovala na ukrajinsku premijeru, Bataieva je izjavila: „Premijera je bila sjajna, dotakli smo 7.4 milijuna ljudi, posebno s prvom i zadnjom epizodom koje su bile izrazito emotivne.“
Učesnici su seriju gledali u impresivnom Vala Beach Clubu, nakon čega su je međusobno komentarisali uz zalogaje i koktele. Nakon premijere, spektakularna Beta Night nastavila se uz plesanje i druženje u fantastičnoj atmosferi.