1996. godine, čovjek sa hrabrim planom pokušao je unovčiti Pepsi poene za borbeni avion Harrier vrijedan više od 30 miliona dolara. Taj čovjek je bio John Leonard i njegova priča je zaokupila maštu gledalaca nakon što je Netflix objavio novi dokumentarni film o sagi pod nazivom “Pepsi, Where’s My Jet?”
Serija nas vraća u 90-e, kada je Pepsi lansirao komercijalnu ponudu obožavaocima „Pepsi Stuff“ – sunčane naočale, kožne jakne i druge sitnice koje su mogli zaraditi kroz „Pepsi bodove“, nakupljene kupovinom limenki i boca gaziranog pića. Jedna takva reklama je navela borbeni avion kao nagradu za sakupljenih 7 miliona bodova, ali nije bilo sitnih slova koja bi potvrdila da nagrada nije stvarna.
Leonard je tada imao 21 godinu i bio je student poslovne škole. Izračunao je da bi dobijanje 7 miliona Pepsi poena koštalo 700.000 dolara, i zapravo je ubijedio investitore da mu daju sredstva koja su mu potrebna da ih dobije. Obećao im je veliku isplatu kada osvoji mlaznjak prikazan u reklami.
Kada je Leonard predao svoje bodove i zatražio svoj avion, Pepsi ga je naravno odbio. Zatim je tužio kompaniju zbog kršenja ugovora, prevare, obmanjujućih i nepoštenih trgovačkih praksi i obmanjujućeg oglašavanja.
Međutim, ovdje nema srećnog kraja. John Leonard nije dobio spor protiv Pepsija. Sudski spor Leonard V Pepsico, Inc, odlučen je 5. avgusta 1999. godine.
Sudija je odbacio Leonardov argument po nekoliko osnova. Sud je utvrdio da čak i da je reklama bila ponuda, niko razuman ne bi mogao vjerovati da Pepsi ozbiljno namjerava prodati mlaznjak vrijedan otprilike 37,4 miliona dolara za 700.000 dolara. Štaviše, došlo se do zaključka da je reklama “očigledno urađena u šali” i da je “pojam putovanja u školu Harrier Jet-om pretjerana adolescentska fantazija.”
Pepsi je nastavio da emituje reklamu, u preokretu koji bi neke mogao iznenaditi, ali je promijenio cijenu Harrier Jeta na 700 miliona Pepsi poena – dodajući pomalo drsko odricanje od odgovornosti “Samo se šalimo”.
Slučaj je dostigao takav nivo ozloglašenosti da se Pentagon uključio. Naveli su da Harrier Jet neće biti prodan civilima bez “demilitarizacije”, što bi, u slučaju Harrier-a, uključivalo oduzimanje njegove mogućnosti vertikalnog slijetanja i polijetanja.
The Guardian je intervjuisao Johna prije nego što je dokumentarni film pušten na Netflix, a ispostavilo se da malo žali zbog sudskog spora. „Tokom godina sam bio osjetljiv na to, jer su čak i bliski ljudi govorili ‘Pa ti si oportunista’.”
„Gledajući unazad, bilo je oportunistički. Apsolutno. Ali to nije uvijek negativna stvar. I tada sam svim srcem mislio da ćemo dobiti avion.Ono sa čime se danas borim,“ dodao je, „kako sam zaista mogao pomisliti da ću dobiti mlaznjak?”