U srcu Sarajeva smjestio se TAKO studio keramike, mjesto gdje se tradicija i savremeni dizajn susreću kako bi stvorili jedinstvena umjetnička djela. Studio vodi akademska produkt dizajnerica Tatjana Kovačević Vidović, koja svojom vizijom i vještinom oživljava tradiciju grnčarstva u Bosni i Hercegovini, kreirajući harmoniju između umjetnosti i funkcionalnosti, te spajajući tradicionalne tehnike s modernim dizajnerskim pristupima.
Tatjana svojim umjetničkim procesima ne kreira samo proizvode – ona kreira priče oblika i emocija, inspirisane dubokom povezanošću s prirodom, intuicijom i kreativnošću. Među najpoznatijim TAKO proizvodima su “AntiPlastik čaše” i “Prazne vazne”, kao i serija keramičkih čaša i šolja pod nazivom “Origin”. Svaki od ovih proizvoda nosi jedinstvenu priču, oblikovanu idejom i ispunjenu emocijama.
TAKO studio keramike nije samo atelje, već inkubator ideja, gdje proces stvaranja postaje umjetnost za sebe. U ovom kreativnom prostoru, vještina i inovativnost se prožimaju kako bi stvorili značajna i održiva umjetnička djela.
Kako je započela vaša priča s keramikom i šta vas je inspirisalo da osnujete TAKO studio keramike?
“Moja priča s keramikom je započela još tokom studija na Akademiji likovnih umjetnosti u Sarajevu, gdje sam se specijalizovala za produkt dizajn. Međutim, presudni trenutak je bio kada sam sjela za grnčarsko kolo i osjetila onu dječju radost i ushićenost. To je bio trenutak koji me je inspirisao da osnujem TAKO studio keramike. Želja da stvaram nešto novo i da prenesem tu radost drugima je bila pokretačka snaga za osnivanje mog brenda. Počela sam s fokusom na prenošenje tog iskustva drugima, a s vremenom se razvila i proizvodnja keramičkih predmeta koji odražavaju tu strast i radost”.
Tatjanin rad ne samo da oživljava staru zanatsku tradiciju, već i unosi novi život u keramičku umjetnost, čineći je relevantnom i inspirativnom za današnje generacije.
Koji su najveći izazovi s kojima ste se suočili pri oživljavanju tradicije grnčarstva u Bosni i Hercegovini i kako ste ih prevazišli? Kako uspjevate približiti svoj rad novim, mlađim generacijama i ima li, uopšte, interesa za grnčarstvo?
“Najveći izazovi s kojima sam se suočila pri oživljavanju tradicije grnčarstva u Bosni i Hercegovini su bili pristup materijalima i ograničen izbor. Skoro sve moram nabavljati van granica BiH, što donosi niz drugih problema. Da bih prevladala ove izazove, trudim se da budem kreativna i da pronalazim alternative. Uspjevam približiti svoj rad novim, mlađim generacijama kroz interakciju na marketima, društvenim mrežama i radionicama. Interes za grnčarstvo postoji, posebno kada se prikaže na moderan način i kada se naglasi važnost održivosti i lokalne proizvodnje”.
Ono što je sigurno je da TAKO Studio ostavlja neizbrisiv trag u keramičkoj umjetnosti, inspirirajući nas da cijenimo nasljeđe prošlosti, dok se hrabro suočavamo s izazovima budućnosti, čineći je relevantnom i inspirativnom za današnje generacije.
Njena magična grnčarska priča tek je počela, a mi smo uzbuđeni vidjeti šta će dalje izroditi ovaj TAKO magičan grnčarski studio.