Potrošači frustrirani neautentičnim demonstracijama proizvoda predvode pokret za koji jedan insajder iz industrije kaže da je koristan i neophodan.
Tri mjeseca nakon nove godine, jedan od najvećih trendova koji se pojavljuje na TikToku je „deinfluence“. Njegov hashtag na platformi je privukao nevjerovatnih 426 miliona pregleda, a ta ogromna brojka predstavlja stalni porast u stotinama miliona pregleda termina od kada se pojavio početkom ove godine.
Ali šta je to? Sada, umjesto da koriste svoje kanale na društvenoj video platformi za traženje određenih brendova, influenceri govore svojim sljedbenicima da ne kupuju ili koriste proizvode, dajući negativne kritike nekima koje su koristili ili stavljaju hashtag #deinfluencing kao način da se stvori svijest o prekomjernoj potrošnji.
Ovo može izgledati kao kraj influensera, ali Meridith Rojas, direktorica influencer marketinške platforme Captiv8 kaže za LAMAG da je to uopšte ne brine. “Mislim da je zanimljivo, jer to zaista nije oduzimanje uticaja; to je samo druga riječ”, kaže ona.
Pojedinac sa velikim brojem pratilaca koji svojim gledaocima govori da ne kupuju nešto, ili da kupuju manje, ili da kupe ovo umjesto toga, i dalje je ta osoba koja utiče na druge. Trend „deinfluence“, kaže Rojas, samo je još jedan ciklus u prostoru kreatora koji sve više privlači marketinški novac. Prema Influencer Marketing Hub-u, industrija je porasla sa 1,7 milijardi dolara u 2016. na 14,6 milijardi dolara u 2022. – što otežava zamisliti hashtag koji bi urušio tu ekonomiju.
Rojas opisuje trend ne kao promjenu igre, već kao neku vrstu „sjajnog resetovanja“, što će izazvati brendove i ljude u influencer igri da postanu svjesniji s kim rade i koriste više transparentan sadržaj.
@valeriafride Don’t buy everything you see on here 🥹 #deinfluencing #beautytips #sephorahaul
Trend dolazi nakon što je hashtag #TikTokMadeMeBuyIt uzeo maha 2022. godine, ohrabrujući korisnike da dijele video zapise svih čudnih, nepotrebnih i/ili loše napravljenih predmeta koje su kupili, pod uticajem nekoga na platformi.
Trendovi na društvenim mrežama mogu nestati onoliko brzo koliko su i stigli, ali Rojas očekuje da će se “deinfluence” zadržati malo duže od većine, jer podstiče značajne razgovore.
PR Week je 22. marta izvijestio da je analitika TikTok hashtagova pokazala da je „deinfluencing“ postao popularan Indoneziji, sa 11 miliona pregleda; u Australiji, takođe sa 11 miliona pregleda; i dva-tri miliona pregleda u zemljama poput Filipina, Malezije i Tajlanda. A podaci o TikTok kreativnom centru pokazuju da je trend trenutno najpopularniji u Kanadi i Irskoj.
“Dakle, ne vidim da će se usporavati”, kaže Rojas nakon što su mediji uhvatili trend koji je počeo još u januaru. “Ali to neće trajati vječno, jer trendovi nikad ne traju.”
„Povećava se, a ljudi su zaista opsednuti i radoznali sa: ‘Pa, šta ovo znači za influenserski prostor?’, dodaje ona. “Mnogi ljudi su vrlo reaktivni i vrlo hiperbolični da je to trend koji će uticati na marketing influencera i smanjiti potrošnju brendova na kreatore.” Ali po njenom profesionalnom mišljenju? „Jednostavno ne verujem da je to istina“, kaže ona.