Možda ti ovo zvuči poznato: Izražavaš teško svoju ideju, misao ili osjećaj. Glumac i naučni komunikator Alan Alda, dijeli svoja 4 pravila za efikasnu, uspješnu i empatičnu komunikaciju.
Napravi ne više od 3 poente tokom razgovora
Ljudski mozak može pohraniti samo toliko informacija u kratkoročno pamćenje. Alan Alda stručnjak za komunikaciju savjetuje da ograničiš svoje razgovorne tačke na najviše tri, omogućavajući sebi i tvom sagovorniku da se fokusira na misao koja ti je pri ruci, a da pritom izbjegavaš ometajuće dodatke.
Objasni teške ideje na 3 različita načina
Kako je Alan Alda rekao u svom intervjuu: „Ako imam neku tešku stvar za razumjeti, ako postoji nešto što mislim da neće biti tako lako dobiti, pokušavam to reći na tri različita načina. Mislim da ako prikažeš stvari iz različitih uglova imaš veće šanse da dobiješ trodimenzionalni pogled na neku tešku ideju.”
Jedan od načina da se iskoristi ova strategija je putem metafore. Nastavnik fizike, na primjer, može objasniti zapanjujući koncept širenja svemira upoređujući ga sa načinom na koji se kolač sa grožđicama širi dok se peče.
Ova strategija ne zaglupljuje koncept, već ga čini povezivim i stoga lakšim za razumijevanje – dolazak do tog „trodimenzionalnog pogleda“. Druge korisne strategije mogu uključivati primjere, vizualne prikaze, promjenu referentnog okvira i pružanje poređenja ovo-ne-ono.
Napravi važne tačke 3 puta
Ponavljanje je moćan komunikacijski alat, jer nam pomaže da identifikujemo ključne informacije i prenesemo ih iz kratkoročnog u dugotrajno pamćenje.
Kada je u pitanju učenje, najbolja vrsta ponavljanja je razmaknuta. Bilo da pamtiš telefonski broj ili složenu fizičku jednadžbu, ponovno pregledavanje i primjena informacija tokom nekoliko sedmica učvršćuje ih u našem mozgu razvijanjem i jačanjem neuronskih obrazaca u kojima se informacije nalaze. Ovaj proces objašnjava zašto su memory kartice, tako efikasan alat za učenje.
U nekim blisko povezanim odnosima, razmaknuto ponavljanje je fenomenalan alat. Nastavnici, roditelji, psihijatri ili menadžeri timova mogu ga koristiti da se vrate i učvrste teške ideje u mnogim razgovorima.
Ali vrijeme je ograničenije u drugim vezama. Uprkos tome, ponavljanje je i dalje koristan alat. Kad god nešto ponoviš, to signalizuje da je ova informacija važna, pa obrati pažnju. Zato pisci pjesama, govora i monologa koriste ponavljanje tako slobodno.
Izrazi svoje misli jasno kroz povezanost s nekim
Pravo srce komunikacije je ostvarena veza s nekim. Tvoj cilj ne bi trebao biti da očaraš svoju publiku kreativnom metaforom, smislenom pauzom ili duhovitošću. To je retorika, a ne komunikacija. Izrazi svoje misli jasno kroz jačanje veze s nekim.
Na kraju, moramo izgraditi dovoljno duboku vezu s nekim, da bi komunikacijske strategije funkcionisale. Ove veze ti onda pomažu da shvatiš kada trebaš usporiti, ponoviti ključnu ideju ili objasniti stvari iz drugog ugla.
Izvor: bigthink.com