Trenutno čitaš
4 minerala koji povećavaju energiju, mršavljenje i probavu

4 minerala koji povećavaju energiju, mršavljenje i probavu

Jysk
Jysk

Ako osjećaš zastoj u svom zdravlju i putu gubitka težine, moglo bi biti od pomoći da počneš jesti hranu koja sadrži više minerala. Minerali su neophodni za hranljivu, uravnoteženu ishranu, jer hranu koju jedemo pretvaraju u energiju.

Ali, koja je razlika između minerala i vitamina? Vitamini su organske tvari, što znači da ih proizvode biljke ili životinje, a minerali su anorganski elementi koji dolaze iz tla i vode i apsorbiraju ih biljke ili jedu životinje. Našem tijelu su potrebni minerali da raste i ostane zdravo. Postoje četiri minerala, za koje se doktori i dijetetičari slažu, da su neophodni za povećanje energije, gubitak težine i probavu: magnezijum, cink, kalcijum i kalijum.

Canva

Magnezijum

Magnezijum je mineral koji je potreban u izobilju u tijelu. Prirodno je prisutan u mnogim namirnicama, dodaje se prehrambenim proizvodima, dostupan je kao dodatak prehrani i prisutan je u nekim lijekovima. To je ključno za osjećaj povećanja energije. Kada ljudi imaju manjak magnezijuma, često se osećaju slabo i letargično. „Magnezijum i gvožđe su neki od najboljih minerala za povećanje energije,“ kaže Jesse Feder, sertifikovani lični trener i dijetetičar.

Canva

Drugi najčešći mineral u ljudskom tijelu, a vjerovatno i najvažniji, magnezijum je uključen u apsorpciju većine minerala iz crijeva. Dakle, kada je nivo magnezijuma nizak, to znači da nećemo moći da apsorbujemo mnoge druge minerale.

Nije samo dobar za povećanje energije, već je i kritičan za gubitak težine. “Magnezijum je jedini mineral koji preporučujem za mršavljenje. Pomaže u regulaciji nivoa glukoze, što ne samo da može pomoći vašem metabolizmu, već i održavati energiju tokom dana”, dodaje Feder.

Cink

Iako nam je zaista potreban u malim količinama, cink je i dalje neophodan nutrijent za ljude svih uzrasta. Odgovoran je za stvaranje DNK, rast ćelija, izgradnju proteina, zacjeljivanje oštećenih tkiva i podršku zdravom imunološkom sistemu.

Canva

“Cink je mineral na koji mnogi ljudi zaboravljaju, ali to je zapravo super mineral koji podržava rast ćelija, izgradnju mišića i podržava imunološki sistem,” kaže dr. Michael Njunge, specijalizovan za sportsku medicinu.

Ovaj mineral je posebno ključan za probavu jer proizvodi mnoštvo enzima. Ovi probavni enzimi su proteini koji razgrađuju našu hranu tako da ona može lako proći u krvotok kao energija. Bez cinka ne bismo mogli pravilno razgraditi hranu.

Kalijum

Slično, kalijum pomaže u prenošenju signala iz našeg mozga u mišiće koji se nalaze u probavnom sistemu poznatim kao glatki mišići. Ovi signali stimulišu kontrakcije koje pomažu našem probavnom sistemu da razgradi hranu, tako da se može lako probaviti.

Canva

Feder kaže: „Kalijum, natrijum i kalcijum su neophodni za dobru probavu. Ovi minerali pomažu mišićima vašeg probavnog trakta da pokreću hranu.” Stoga, ako ikada imate problema s probavom, posegnite za hranom ili pićima bogatim kalijem, poput soka od narandže!

Kalcijum

Kalcijum je mineral koji se najčešće povezuje sa jakim kostima i zubima, ali čini mnogo više. Takođe, igra važnu ulogu u zgrušavanju krvi, pomaže našim mišićima da se stežu i reguliše normalne srčane ritmove i nervne funkcije.

Canva

Ono što je najvažnije, kalcijum ima veliki uticaj na gubitak težine. “Svi znaju da su kalcijum i vitamin D apsolutno neophodni za dobro zdravlje kostiju. Ali oni takođe rade zajedno na upravljanju metabolizmom energije i lipida (masti),” kaže dr. Michael Njunge. “Studije su pokazale da ishrana sa niskim sadržajem kalcijuma stimuliše gene koji su odgovorni za uključivanje skladištenja masti. Takođe, studije su pokazale da ishrana sa visokim sadržajem kalcijuma povećava gubitak masti.”

Pročitaj

Jedući hranu bogatu kalcijumom, podstaknućete svoj metabolizam što zauzvrat pomaže u gubitku težine. Zar to nije sjajno!

Kako dodati ove minerale u svoju svakodnevnu prehranu?

Ok, sada znamo zašto su ovi minerali toliko važni za energiju, gubitak težine i probavu – ali kako možemo osigurati da ih unosimo u dovoljnoj količini u svojoj ishrani? Feder predlaže da jedeš nemasno meso, zeleno povrće, orašaste plodove i integralne žitarice za dnevni unos magnezijuma i cinka. Što se tiče kalcijuma i kalijuma, on predlaže da unosimo dovoljnu količinu mliječnih proizvoda, soje ili tofua i banana.

Canva

“Najlakši način da uključite ove minerale u svoj svakodnevni život je da jedete zdravu i izbalansiranu ishranu ispunjenu voćem i povrćem različitih boja. Uvijek govorim svojim pacijentima da se pobrinu da njihov tanjir izgleda šareno. Ovo je dobar znak da će oni jesti mnogo različitih nutrijenata”, kaže Feder.

 

Izvor: shefinds.com

© 2022 Ultra Magazin. Sva prava zadržana. Play Team

Uslovi korištenja

Impressum