Trenutno čitaš
Prednosti biciklizma – vrijeme je za najbolje gradsko prevozno sredstvo

Prednosti biciklizma – vrijeme je za najbolje gradsko prevozno sredstvo

Bez obzira biraš li vožnju biciklom za rekreaciju ili za prevozno sredstvo do posla, biciklizam ima brojne zdravstvene prednosti. Provođenje vremena na biciklu može poboljšati fizičku snagu, pomoći  u mršavljenju, jačanju imuniteta, pa čak i učiniti da se ljudi generalno osjećaju srećnije, zadovoljnije i ispunjenije. Donosimo ti 8 razloga, zašto je biciklizam dobar za tebe!

Usnplash

Jača mišiće

Biciklizam je jedan od najboljih oblika fizičke aktivnosti, a omogućuje da ojačaš mišiće nogu, bez pritiska da odlaziš u teretanu ili ulažeš u kućnu opremu za vježbanje. U tom procesu možeš postati jednako zategnut/a, kao što bi to bio slučaj da svakodnevno trčiš ili ideš na fitness. Međutim, za razliku od aerobnih aktivnosti poput trčanja, vožnja biciklom je mnogo bolja za tvoje zglobove.

Poboljšava kardiovaskularno zdravlje

Vožnja bicikla donosi mnoge prednosti za kardiovaskularni sistem. Biciklizam jača srce, stabilizuje puls u mirovanju i jača cirkulaciju u tijelu. Biti fizički aktivna osoba, pomaže ti smanjiti rizik od bolesti srca i krvotoka. Biciklizam je sjajan način za poboljšanje kardiovaskularne kondicije, pomaže sagorijevanju kalorija, što bi moglo doprinijeti gubitku kilograma. Element otpora biciklizma, takođe pomaže u izgradnji i toniranju mišića, poboljšavajući tvoju cjelokupnu kondiciju.

Utiče na dobro raspoloženje

Sve vrste vježbanja mogu poboljšati tvoje mentalno stanje, oslobađanjem endorfina za poboljšanje raspoloženja. Međutim, “zelena fizička aktivnost”, odnosno vježbanje u prirodi (poput vožnje bicikla na otvorenom), posebno je dobra za mentalno zdravlje. Zapravo, jedno istraživanje pokazuje, da vožnja biciklom ne samo da poboljšava raspoloženje, već može dovesti i do poboljšanja samopoštovanja i samopouzdanja. Opšte je poznato da boravak u prirodi pozitivno utiče na ljudsku psihu, a kada u to uključiš i fizičku aktivnost, dobro raspoloženje je zagarantovano.

Foto: pixabay

Smanjuje stres, depresiju i anksioznost

Pokazalo se da umjereno intenzivne vježbe poput biciklizma smanjuju nivo stresa, kao i simptome depresije i anksioznosti. “To čini smanjenjem nivoa tjelesnih hormona stresa, adrenalina i kortizola”, objašnjava Leanne Simoncelli, klinička specijalistkinja fizioterapeutkinja na Institutu za sport, vježbanje i zdravlje. Socijalna strana biciklizma možda je još jedan razlog, zbog kojeg je toliko korisno za mentalno zdravlje. Biciklisti se često sastaju s drugima, kako bi vozili bicikl u grupi ili se mogu pridružiti biciklističkom klubu. Pozitivni efekti biciklizma na poremećaje mentalnog zdravlja toliko su impresivni, da su doktori opšte prakse počeli propisivati biciklizam, kao dio terapije.

Prirodno sredstvo za ublažavanje boli

Sljedeći put kad posegneš za tabletama za bolove, razmisli o vožnji biciklom. Uz biciklizam je prisutno umjereno do visoko oslobađanje neurotransmitera, poput serotonina i noradrenalina, koji pomažu u ublažavanju fizičkog i mentalnog bola. Endorfini su prirodna sredstva protiv bolova u tijelu.

Jača imunološki sistem

Većina ljudi zna da jedenje više voća i povrća, može pomoći u odbrani od bolesti, ali ispostavilo se da to može i biciklizam. Umjerena vožnja biciklom (do 60 minuta dnevno), poboljšava imunološku funkciju i metaboličku aktivnost. Ovo je još važnije potkrijepljeno medicinskim smjernicama, koje preporučuju najmanje 30 minuta tjelesne aktivnosti, barem 5 dana u sedmici, za poboljšanje ukupnog zdravlja.

Pročitaj

Unsplash

Pomaže pri skidanju viška kilograma

Pokušavaš smršaviti? Sjedi na bicikl, jer biciklizam sagorijeva oko 300 kalorija u sat vremena. “Ako voziš intenzivnije i brže, potrošnja kalorija se dodatno povećava. Na primjer, osoba teška 155 kilograma može sagorjeti 298 kalorija u 30-minutnoj biciklističkoj vožnji, ako može držati tempo od 20km na sat.”

Zanimljivi podaci dobijeni su iz studije o zdravlju medicinskih sestara. 18.414 medicinskih sestara u dobi od 25 do 42 godine, angažovanih u studiji između 1989. i 2005. godine je praćeno. One koje su prijavile da i dalje voze bicikl, čak samo 5-10 minuta dnevno, udebljale su se manje, nego one koje ne koriste ovo prevozno sredstvo.

Bolje je za okolinu

Vožnja biciklom nije dobra samo za tvoju fizičku dobrobit, već donosi koristi i okolini, očuvanju planete. Ali, kakve to veze ima sa zdravstvenim dobrobitima za nas? Pa, velike. Izbor bicikla za prevozno sredstvo, pomaže u stvaranju manje zagađenog vazduha, što je opet bolje za srce i pluća.

Izvor: harpersbazaar.com

© 2022 Ultra Magazin. Sva prava zadržana. Play Team

Uslovi korištenja

Impressum