Sve je više naučnih dokaza da zeleno, prirodno okruženje, može poboljšati kognitivne funkcije mozga. Odrastanje u zelenijem i prirodnijem okruženju, povećava dječiju inteligenciju. Najnovije istraživanje, obuhvatilo je više od 600 djece u dobi od 10 do 15 godina, a pokazalo je da je porast zelenila i prirodnijeg okruženja, povećao dječiji koeficijent inteligencije za 3%.
Već postoje značajni naučni dokazi da zelene površine, poboljšavaju različite aspekte dječijeg kognitivnog razvoja, ali ovo je prvo istraživanje, koje je ispitalo uticaj na dječiju inteligenciju. Razlozi povećane dječije inteligencije u prirodnim zelenim okruženjima su: niži nivo stresa, buke, zagađenja, više igre i slobode, mirnije i sigurnije okruženje. Posebno je značajno da djeca sa raznim vrstama autizma, provode više vremena okruženi prirodom i zelenilom, navode naučnici.
„Sve je više dokaza da je zeleno okruženje povezano sa našom kognitivnom funkcijom mozga, poput vještina pamćenja i pažnje“, rekao je Tim Nawrot, profesor ekološke epidemiologije na Univerzitetu Hasselt u Belgiji, gdje je istraživanje sprovedeno.
„Mislim da arhitekte i građevinske kompanije, moraju u planiranju i izgradnji dati prednost zelenom okruženju, zelenim površinama, stablima, vrtovima, parkovima, jer je potrebno stvoriti optimalno okruženje za djecu, da mogu da razviju svoj puni potencijal. Urbana područja sa zgradama, moraju imati i zelene površine, drvorede, park ili vrt. Djeca moraju svakodnevno imati pristup zelenim površinama”.
Dr Mathew White, ekološki psiholog sa Univerziteta Exeter u Velikoj Britaniji, kaže: “Ovo istraživanje o zelenijem okruženju i dječijoj inteligenciji, moglo bi nam pomoći da se odmaknemo od stava da inteligenciju shvatimo kao urođenu, već da prihvatimo činjenicu da na inteligenciju utiče okruženje, to je mnogo zdravija definicija”.
Istraživanje djece koja žive u Barseloni, objavljeno 2015. godine, takođe je pokazalo je da je zeleno okruženje, povezano sa boljom radnom memorijom i pažnjom djece.
Izvor: theguardian.com