U okviru 29. Sarajevo Film Festivala organizovan je panel na temu “Role of producer in new feminism era”, presented by Mastercard. Panelistkinje su bile regionalne producentkinje Jelena Angelovski, Tamara Babun i Dragana Jovović koje su zajedno sa moderatorkom i publikom prodiskutovale o temi o kojoj se itekako treba voditi kontinuirani dijalog.
Učesnice panela istakle su značaj povećanja broja žena u oblasti filma i kreiranje nediskriminišućih uslova za žene na filmskom setu. Iako su stereotipi i predrasude duboko ukorijenjeni, pa položaj žena i muškaraca nije isti ni u filmskoj industriji, govornice su se složile da ipak ima pomaka u mijenjanju ovog narativa i da svakako ima pozitivnih primjera u filmskim projektima na čijem čelu su žene.
Međutim, panelistkinje su iskreno progovorile i o izazovima sa kojima se svakodnevno susreću u svom poslu, kao i o pitanjima koja im se često postavljaju, a koja se ne postavljaju njihovim kolegama. Istakle su i značaj povećanja žena u oblasti filma, ali i kreiranje nedeskriminišućih uslova za žene na setu, pogotovo kada se radi snimanje vrlo zahtjevnih intimnih scena.
Jelena Angelovski, ranije uglavnom glumica, a sada mahom filmska producentkinja, koja je radila na mnogim značajnim projektima dala je zanimljiv prijedlog za unapređivanje položaja žena u filmskoj industriji, a to je “child care” kao velika podrška na setovima za sve žene na setu, koje su roditelji.
Filmska i pozorišna producentkinja, koja u svom radu spaja teoriju, praksu, pitanje odgovornosti, kritičke svijesti Dragana Jovović kao jedno od rješenja za unapređenje žena u filmu smatra da je “work and balance”. Sve govornice panela su se složile da se one lično zalažu za kreiranje zdrave komunikacije i atmosfere na filmskom setu koji podrazumijeva kreiranje boljih uslova za žene u filmskoj industriji koje su često izložene diskriminaciji.
Istakle su da im je drago da se povećava broj žena u tehničkim zanimanjima u filmskoj industriji koja su ranije bila rezervisana samo za muškarce (zvuk, svjetlo, kamere itd). Takođe, istaknuto je da se žene trebaju više ohrabriti za apliciranje na fondove i projekte, te na taj način povećati mogućnosti za veći broj prijava na konkurse za produkciju filmova i prepoznati važnost podrške većeg finansiranja filmova koje rade žene.
Zaključak CineLink talks panela, koji je podržao Mastercard, jeste da ovakvih dijaloga uvijek treba, u cilju rušenja rodnih stereotipa i unapređenja položaja žena u filmu.