Trenutno čitaš
Trendovi u kreativnoj industriji koji će obilježiti 2022. godinu

Trendovi u kreativnoj industriji koji će obilježiti 2022. godinu

Već šestu godinu za redom agencija Pioniri Communications, nudi nam odgovore na pitanja šta nas čeka na polju marketinške i kreativne industrije. Stručnjaci iz različitih oblasti i industrija, napravili su osvrt na neke od tema kada su u pitanju marketinška, ali i druge rastuće industrije.

Pioniri Communications na web stranici Trendovi.rs tradicionalno prave presjek trendova za aktuelnu godinu, a mi donosimo nekoliko trendova, koji će obilježiti 2022. godinu na polju kreativne industrije.

Foto: trendovi.rs
DIGITAL MARKETING TRENDOVI 2022.

Una Kostandinović sa bloga “Pola kile digitala” osvrnula se na trendove iz digitalnog marketinga, koji bi trebalo da obilježe 2022. godinu. Ona predviđa da bi aktuelna godina mogla biti intentzivna, što se tiče digitalnog marketinga i navodi trendove, na koje bi ove godine trebalo da se obrati pažnja.

Personalizacija ponude i poruka

Ona ukazuje na to, da kupac samo sa dva klika može naručiti robu sa druge strane svijeta sa besplatnom dostavom i ukoliko mu se ne ukaže razumijevanje za lične potrebe, interesovanja ili dosadašnje iskustvo kupovine, kupcu će biti jednostavno potrošiti novac negdje drugo. Ako želimo da primjenjujemo ovaj trend trebalo bi da segmentiramo baze korisnika i kupaca, da šaljemo promo ponude različitim grupama kupaca, pratimo njihovo korisničko putovanje, neregistrovanima nudimo benefit za registraciju, postojećim kupcima bi trebalo da nudimo posebne ponude, kao što su upsell i cross-sell, i sl. Drugim riječima, ne trebamo samo odgovarati na potrebe kupca, nego ih trebamo i preduhitriti, navodi ona.

Zadržavanje korisnika I lojaliti programa

Čudno je da na domaćem tržištu imamo neobičnu praksu u kojoj višegodišnji korisnici, imaju lošije pogodnosti od novih korisnika prilikom kupovine. Ako spuštamo cijene do besvjesti, ne privlačimo idealnu ciljnu grupu, već smo u potrazi za jeftinom uslugom. Na taj način, postojeći korisnici gube želju za daljom saradnjom, jer osjećaju da njihove potrebe ili lojalnost nisu uzeti u obzir, navodi Una Kostandinović. Ona dalje kaže, da bi trebalo da nagrađujemo lojalnost koja se može mjeriti dužinom saradnje, brojem ostvarenih kupovina, visinom iznosa…

Foto: pexels
Spajanje online i offline svijeta

Ona ukazuje i na to da mi nismo izašli iz offline svijeta, nego da smo ga samo spojili sa online gdje živimo u hibridu. Dešava se, navodi ona, da na primjer probamo obuću u radnji, a kupimo je online jer je tako jeftinije, ili poručimo robu pa je pokupimo u radnji, a isto to važi i za iskustva. Činjenica je da su danas svi otuđeni, ali epidemija nam je pokazala da su ljudi željni offline iskustava i da ako želimo primijeniti ovaj trend pri kreiranju plana digitalnog korisničkog putovanja, ne treba izbacivati offline kanale iz tog plana.

Ulaganje u sopstvene kanale komunikacije

Najbolji način da se primijeni ovaj trend, jeste da koristimo tuđe plaćene kanale (društvene mreže, PR, influenser marketing) i na taj način osnažimo sopstvene kanale komunikacije ili podstaknemo ljude na neku akciju, ali fokus se takođe mora držati na sopstvenim kanalima, jer u suprotnom nastavićemo da zavisimo od velikih kompanija, koje mogu povećavati cijene po sopstvenoj samovolji.

Online korisnička podrška

Kao bitan trend je i online korisnička podrška, gdje korisnicima trebamo obezbijediti podršku na kanalima koje preferiraju, a na nama je da saznamo kroz podatke i analizu, koje kanale naši kupci koriste i da im budemo na raspolaganju u procesu donošenja odluke o kupovini, poručije nam Una, ekspertkinja za ovu oblast.

PR TRENDOVI 2022.
Foto: trendovi.rs

Jovana Cakić, Public Relations Director, Represent iznijela je svoje stavove kada je riječ o PR trendovima, koji će obilježiti 2022. godinu.

PR kao strateški partner

Treba imati u vidu da će u narednom periodu PR se vrednovati po tome, koliko doprinosi razvoju biznisa, ostvarivanju ciljeva i profita. Od komunikacijskih profesionalaca klijenti će očekivati da se dodatno specijalizuju za pojedine oblasti. Holistički pristup, promišljanje, povezivanje, podrška, ekspertiza, doprinosi strateškom pozicioniranju i nastupu klijenta na tržištu, pa to će biti osnova za saradnju klijenta i agencije, objašnjava Cekićeva.

Smislena i svrsishodna komunikacija

Još jedan trend koji Jovana Cakić navodi, jeste da je vrijeme “neograničenih budžeta”, kao i kampanja koje se rade zarad tick the box i zadovoljavanja tek nekog zacrtanog plana, prošlost. Samo aktivnosti koje imaju smisao, svrhu, opravdanje u realnim potrebama biće realizovane.

Cross-sharing i svestranost PR stručnjaka
Foto: pexels

Ono što se već prepoznaje kao trend i što će razvijati u ovoj godini jeste ukrštanje usluga kanala, zarad boljih rezultata. Od PR profesionalca će se očekivati da dovoljno poznaje osnove od digitalnog marketinga, SEO, društvenih mreža, do video produkcije i kreativnog procesa, jer bi kampanju trebalo promovisati i kroz advertorijale, ali istovremeno i kroz influensere, podcast ili YT emisiju, objašnjava Jovana.

Dalje navodi da generacije PR stručnjaka se ne opredjeljuju jasno za PR, digital, marketing… već da imaju afinitete prema svemu, te da se edukuju, rastu u svestrane stručnjake i od PR profesionalaca, će se u aktuelnoj godinu očekivati mnogo veće odgovornost i uključenost u sve procese.

Privlačenje talenata

Kompanije stavljaju fokus na dovođenje najboljih talenata među svoje zaposlene, dolazi do preplitanja HR-a i PR-a, gdje PR dobija dvostruku ulogu. S jedne strane treba da napravi reputaciju i imidž kompanije, da bi u njoj neko poželio da radi, a s druge strane da putem komunikacijskih kampanja targetira i privuče talente na date pozicije.

Utabani putevi jesu sigurni i bez obzira u kojem pravcu će ići razvoj struke, hrabrost da se pomjere granice će uvijek biti u trendu, poručuje Jovana.

DIZAJN TRENDOVI 2022.
Foto: trendovi.rs

Šta bi trebalo da obilježi dizajn industriju u 2022. godini i na šta kompanije treba da obrate pažnju objašnjavaju nam Nikola Milenov, Senior Graphic Designer i Vanja Spasić, Graphic Designer iz agencije Pioniri Communications.

Pročitaj

Ekscentrični, ali suptilni fontovi i hrabre boje

U 2022. godini, u trendu će biti blago izobličeni, ekscentrični, autentični fontovi, u kombinaciji sa suptilnim i klasičnim “helvetikovskim” fontom. Bijeg od jednostavnih fontova i oslobođenje uz određenu dozu bunta nametnuće nam kao trend korištenje noisa, mozaika, bubble motiva… čime se strah od praznog prostora vraća na velika vrata.

Što se tiče boja nasuprot Ultimate Gray i Illuminating na scenu u 2022. stupaju neočekivane boje za akcentovanje, dominantne boje, pa i spoj “nespojivih” kombinacija. To će biti osvježenje u odnosu na prethodnu godinu.

Svijet u pokretu

Značajan trend na koji treba obratiti pažnju je upotreba fotografija u uobičajenim društvenim okolnostima, ilustracije porodice na okupu, prijatelja na putu, ljudi koji se pozdravljaju, rukuju i grle… pažnja će biti okrenuta svim onim fizičkim odnosima na koje smo zbog pandemije zaboravili.

Iz istih razloga, akcenat će biti na pokretljivosti u prirodi, kao i na brzini života, jer tokom prethodnog perioda okolni svijet kao da je stao ili usporio, pa tendencija će biti na bilježenju trenutaka u pokretu, koji odišu snagom i voljom.

Foto: pexels
Više vizuelne manipulacije

Trend koji će vladati u 2022. godini jeste sjedinjavanje fotografija sa virtuelnim dizajnom i 3D modeliranjem. Sve češće ćemo viđati riješenja, pod uticajem 3D manipulacije i animacije u “stvarnom prostoru” na fotografijama čime nastaju izmaštani svjetovi i situacije, kao i mogućnost manipulacije fotografijom do željenog stila.

Detail, offset, lineal

Trendovi na polju ilustracije su već vidljivi – mirne vintage palete kombinovane sa solidnom crnom, suprostavljene jarkim i hrabrim bojama koje asociraju na život, ispuniće ovu godinu. Pažnja će biti posvećena detaljima i 2022. će biti godina tačkastih i linijskih tekstura, ali i površina iz pionirskih dana grafičkog dizajna u štampi.

Što se tiče mockup scena u narednoj godini, fokus pada na klimatske promjene, brigu o globalnom zagađenju i aktiviranje na polju ekologije u namjeri da natjera potrošača da razmišlja o svom uticaju na ozdravljenje prirode oko nas.

Izvor: trendovi.rs

© 2024 Ultra Magazin. Sva prava zadržana. Play Team

Uslovi korištenja

Impressum