Trenutno čitaš
Kako zaustaviti katastrofalno razmišljanje prije spavanja?

Kako zaustaviti katastrofalno razmišljanje prije spavanja?

NLB Banka - Okvir pomoći
NLB Banka - Okvir pomoći

Kao i naše emocije, negativne i iracionalne misli će takođe negativno uticati na naš san. Bez sumnje, kada smo u krevetu, svakakve misli će nam pasti na um, bilo šta od posla koji moramo završiti do finansijskih problema koji izazivaju zabrinutost.

Budući da je spavanje vrijeme samoće, imamo dosta vremena (cijelu noć!) da razmislimo o svojim problemima i sami prođemo kroz sve scenarije. Ne samo da je ovo zastrašujući zadatak, već je i problematičan: u trenutku kada bi se trebali opustiti, suočavamo se s ovim problemima sami i u stanju iracionalnosti, posebno ako smo neispavani.

Lažna uvjerenja o snu ili drugim temama takođe negativno utiču na naš san; to je zajednička nit velikog broja ljudi. U stanju hiper-pobuđenosti (kao što se dešava kod nesanice) ili deprivacije sna, um razmišlja o bilo čemu, bilo da je to logično ili nelogično (prvenstveno ovo drugo).

razmišljanje prije spavanja
Foto: pexels

Najčešća nelogična misao koja se javlja dok doživljavamo nesanicu je efekat koji će ona imati na nas sljedećeg dana. Smatramo da ne možemo adekvatno funkcionisati na poslu ili kod kuće, a to će uticati na naš učinak, što bi u konačnici dovelo do katastrofalnih posljedica. Možemo se uvjeriti da smo blizu otkaza na poslu, ili da su naši voljeni ljuti na nas, ili da ćemo doživjeti potencijalno opasnu saobraćajnu nesreću. To se zove katastrofiziranje i možemo se suprotstaviti ovoj iracionalnosti prisjetivši se koliko je malo slučajeva kada su se naši strahovi ostvarili.

Uspostavi rutinu prije spavanja

Razvij opuštajuću rutinu prije spavanja da svom tijelu i umu daš signal da je vrijeme za opuštanje. To može uključivati aktivnosti kao što je topla kupka, praktikovanje nježne joge ili meditacije, slušanje umirujuće muzike ili čitanje knjige. Uključivanje u smirujuće aktivnosti može ti pomoći da pomakneš fokus sa užurbanih misli i pripremiš tijelo za san.

Zapiši svoja razmišljanja

Ako te preplave užurbane misli čim legneš da spavaš, pokušaj da vodiš dnevnik pored kreveta. Odvoji nekoliko minuta prije spavanja da zapišeš sve brige, liste obaveza ili misli koje su ti na umu. Stavljanje misli na papir može ti pomoći da ih vokalizuješ i spriječiš ih da beskonačno kruže u tvom umu.

razmišljanje prije spavanja
Foto: pexels

Izazovi negativne misli

Pretjerano razmišljanje u krevetu često uključuje razmišljanje o negativnim ili stresnim mislima. Izazovi negativne misli tako što ćeš se zapitati da li su zasnovane na činjenicama ili pretpostavkama. Razmisli da li postoje alternativna objašnjenja ili perspektive koje ne uzimaš u obzir. Izazivajući negativne misli, možeš početi da ih preoblikuješ u pozitivnijem ili realnijem svjetlu, što može pomoći u smanjenju njihove moći nad tobom.

Stvori ugodno okruženje za spavanje

Tvoje okruženje za spavanje igra značajnu ulogu u sposobnosti da se opustiš i zaspiš. Stvori ugodno i privlačno okruženje za spavanje tako što ćeš osigurati da tvoja spavaća soba bude mračna, tiha i na ugodnoj temperaturi. Investiraj u udoban madrac i jastuke koji pružaju adekvatnu podršku tvom tijelu. Stvaranjem povoljnog okruženja za spavanje, možeš smanjiti ometanja i pomoći svom tijelu da signalizuje da je vrijeme za spavanje.

Pročitaj
prirodni dezodoransi

razmišljanje prije spavanja
Foto: pexels

Ograniči stimulanse prije spavanja

Stimulansi kao što su kofein, nikotin i ekrani (npr. pametni telefoni, tableti, kompjuteri) mogu ometati sposobnost tijela da se opusti i zaspi. Ograniči potrošnju stimulansa u satima prije spavanja da svom tijelu daš priliku da se prirodno opusti. Umjesto toga, odluči se za opuštajuće aktivnosti koje promovišu opuštanje i pripremaju tijelo za san.

Vježbaj prihvatanje i prepuštanje

Ponekad, uprkos našim naporima, pretjerano razmišljanje u krevetu i dalje traje. U ovim trenucima vježbaj prihvaćanje i otpuštanje potrebe da kontrolišeš svoje misli ili ishod. Podsjeti se da je normalno da ti misli jure kroz um, posebno kada pokušavaš da zaspiš. Umjesto da se boriš protiv svojih misli, vježbaj da ih pustiš da prođu kroz um, ne pridajući im osudu ili značaj.

Još jedna metoda je suprotstavljanje katastrofi tako što se ona gura do krajnjih granica. Kada počneš da brineš, uvedi mantru “do đavola sa svime”. U suštini, ako već misliš da ti je život krenuo ili da će krenuti po zlu, nemaš više šta da izgubiš. Ovaj pristup gura katastrofu do tolikog stepena da si, kada dođe vrijeme za brigu, već naišao/la na najgori scenario i pomirio/la se s njim.

 

© 2024 Ultra Magazin. Sva prava zadržana. Play Team

Uslovi korištenja

Impressum