Trenutno čitaš
Kako nedostatak sna utiče na naš život?

Kako nedostatak sna utiče na naš život?

NLB Banka - Okvir pomoći
NLB Banka - Okvir pomoći

Nedostatak sna itekako može uticati negativno na svakodnevni život i to na različite načine. Uticaji su individualni i mogu biti različiti kod različitih osoba, ali ono što je ključno jeste da je dovoljno bitan faktor za cjelokupno fizičko, mentalno i emocionalno blagostanje, te je važno voditi brigu o njegovom kvalitetu i trajanju kako bismo održali zdrav i ispunjen život. 

Donosimo nekoliko glavnih uticaja na sretan život zbog nedostatka sna.

Kognitivne funkcije u nedostatku sna su ugrožene i može doći do problema sa pamćenjem, pažnjom, koncetracijom i ispravnim donošenjem odluka. Takođe se može javiti sporije razmišljanje, poteškoće sa rješavanjem banalnih problema i smanjenje kreativnosti.

Foto: freepik

Nedostatak sna takođe uzrokuje i lošu emocionalnu ravnotežu i nestabilnost. Osobe koje su hronično umorne mogu biti podložnije razdražljivosti, promjenama raspoloženja, stresu, anksioznosti i depresiji. Takođe, nedostatak sna može uzrokovati i prepoznavanje i regulaciju emocija.

Fizičko zdravlje takođe će da trpi ako dovoljno ne spavamo i imamo nekvalitetan san, jer loš san povezan je sa mnogim zdravstvenim problemima. Nedostatak sna uzrokuje veći rizik od razvoja bolesti srca, dijabetesa, visokog krvnog pritiska i slabijeg imunološkog sistema.

Foto: freepik

Ono što možda najčešće osjećamo kad spavamo loše jeste smanjena produktivnost u svakodnevnom životu i radu. Smanjenje kognitivnih funkcija i loša koncetracija mogu itekako otežati obavljanje svakodnevnih zadataka efikasno.

Pročitaj

Loši odnosi sa drugim ljudima takođe mogu biti izazvani nekvalitenim spavanjem i snom. Osjećaj konstantnog umora i razdražljivosti dovodi često do poteškoća u komunikaciji, sukoba napetosti sa partnerima, prijateljima i kolegama.

Bitno je stvoriti određene rutine prije odlaska u krevet koje utiču na poboljšanje sna. Između ostalog to je i dosljedan raspored spavanja, mirno okruženje za spavanje, ograničenje unosa stimulanasa kao što je kofein i nikotin, zatim je potrebno stvoriti i opuštajuću rutinu i opustiti se uz knjigu ili toplu kupku i ograničiti izloženost svjetlu prije spavanja.

© 2024 Ultra Magazin. Sva prava zadržana. Play Team

Uslovi korištenja

Impressum