Trenutno čitaš
Istraživanje Hotelisa pokazalo: Sea Star festival Hrvatskoj donio 33,7 miliona eura direktne ekonomske koristi!

Istraživanje Hotelisa pokazalo: Sea Star festival Hrvatskoj donio 33,7 miliona eura direktne ekonomske koristi!

Exitov Sea Star u Umagu u svojih je pet održanih izdanja, od 2017. do 2023. hrvatskoj ekonomiji donio 33,7 miliona eura direktne koristi. Uspjeh je time veći jer je riječ o jedinom velikom muzičkom festivalu u Hrvatskoj koji se održava van turističke sezone, ističe se u istraživanju konsultantske kuće Hotelis, specijalizovane za turizam i hotelijerstvo.

U pet navedenih izdanja ukupna vrijednost promocije festivala i destinacije, fokusiranih na brendiranje Umaga, Istre i hrvatskog primorja, na domaćem i nizu inostranih tržišta iznosila je 23,7 miliona eura. Ovi podaci dodatno uvećavaju priznanje dobijeno od strane HDS ZAMP-a po kojem je Sea Star posljednje dvije godine zaredom drugi najposjećeniji domaći muzički festival.

U analizi je istaknuto kako su muzički festivali evoluirali od specifičnih okupljanja do mainstream kulturnih fenomena, privlačeći raznoliku publiku iz cijelog svijeta. I dok je Hrvatska na glasu kao destinacija s velikim brojem festivala Sea Star se ističe po tome što, osim što je van turističke i festivalske sezone, trenutno je jedini veliki međunarodni muzički festival u Istri.

Istraživanje pokazuje da ukupna potrošnja na festivalu od 2017. do 2023. iznosi 29 miliona eura. Posjetilac Sea Stara troši oko 40% više od prosjeka turista na istoj destinaciji, dok je njihova izvanpansionska potrošnja čak duplo veća u odnosu na prosjek. Na temelju dobijenih podataka otkriveno je i da festival angažuje i veliki broj zaposlenika različitih struka, te je ukupni broj osoba angažovanih uoči i tokom održavanja festivala procijenjen na više od 700.

Pročitaj
dolce & gabbana parfem za pse

Sea Star

U proteklih pet izdanja ulazi Sea Star festivala zabilježili su više od 200.000 ulazaka posjetilaca među kojima stranci čine 40%. Ukupan broj pojedinačnih posjetilaca je 88.000, a ostvareno je 180.00 turističkih noćenja. Prema rezultatima istraživanja oko 95% došlo u Umag isključivo zbog festivala, a čak 98% ispitanika je popravilo ili ostavilo isto mišljenje o gradu, iz čega istraživanje zaključuje da festival ima vrlo pozitivan efekt na brendiranje destinacije.

Posjetitelji Sea Star festivala su mladi. U prosjeku tipični posjetilac ima 25,5 godina, među njima je 57% zaposlenih, dok je udio visokoobrazovanih i studenata čak 68%. Motivacija za dolazak je u najvećem broju druženje kao socijalni aspekt festivala, muzički program kao kulturni, te na kraju i turistički kao prilika da se boravi na moru i lojalnost EXIT brendu.

© 2024 Ultra Magazin. Sva prava zadržana. Play Team

Uslovi korištenja

Impressum