Trenutno čitaš
Da li je ranojutarnje gledanje u telefon zaista toliko loše?

Da li je ranojutarnje gledanje u telefon zaista toliko loše?

Iznova i iznova nam je rečeno da jutarnje provjeravanje telefona nije pogodno za sretnu, zdravu egzistenciju, ali kod ljudi s brzim životom i zahtjevnim poslovima, ovo upozorenje često izaziva prevrtanje očima. Stručnjaci odgovaraju na pitanje da li je ova jutarnja navika zaista toliko štetna.

Već godinama, wellness stručnjaci nas mole da odložimo telefone – s naglaskom na savjet da izbjegavamo prelistavanje ujutru. Ali da li je zaista tako loše kao što kažu probuditi se, prevrnuti i otvoriti Gmail aplikaciju? A šta je sa nama koji zaista moramo imati telefone pri ruci rano ujutro da bi obavili svoj posao? Istina bi te mogla iznenaditi.

Pexels

Zašto ujutro ne bismo trebali koristili telefone?

Elisabeth Shaw, psihologinja i izvršna direktorica Relationships Australia NSW, kaže da jutro ima značajan uticaj na ostatak dana. „Kada odvojite vrijeme za sebe to vas može zapravo bolje orijentisati da se efikasnije suočite sa onim što će dan zahtijevati od vas“, kaže ona. “Pogled u telefon odmah te odvoji od sebe. Prije nego što uopšte registrujete svoje stanje uma ili kako se vaše tijelo osjeća tog jutra, upuštate se u priče drugih ljudi, potrebe drugih i šta bi mogao biti sljedeći zahtjev.”

Prema ekspertu za spavanje Oliviji Arezzolo, posezanje za telefonom kao prvo može biti propuštena prilika, jer je faza između sna i budnosti „faza moždanog talasa poput snova u kojoj se kreativnost može pojaviti”. “Hvatanje našeg telefona tjera talase u vrlo aktivan beta obrazac moždanih talasa, tako da propuštamo priliku da razmišljamo kreativno, što može ugroziti našu sposobnost da postavimo ciljeve, vizualiziramo život iz snova ili kreiramo akcioni plan za postizanje toga”, Arezzolo.

Pexels

Dok stručnjaci kažu da je proces provjeravanja telefona u redu učiniti u nekim prilikama, to se može manifestovati kao hronična navika. “Ova navika preplavljuje nervni sistem i našu spoznaju, čineći nas pod stresom, tjeskobom i napetošću”, objašnjava Arezzolo. “Biohemijski gledano, podiže nivoe kortizola u nebo, što doprinosi osjećaju anksioznosti, depresije i slabijem mentalnom zdravlju. Ovo kompromituje imunitet i može dovesti do debljanja, jer kortizol razgrađuje čistu mišićnu masu.”

Emma Maidment, stručnjakinja za svjesnost i osnivačica studija Flow States Studios, predlaže da umjesto korištenja telefona ujutro, treba pokušati uraditi kratak jutarnji ritual. “Ovo vas postavlja da iskusite više povezanosti sa svim dijelovima sebe tokom dana,” dodaje ona. “Pokretanje tijela, meditacija i dopuštanje vašem mozgu da se resetuje za dan koji je pred vama, zdrava ishrana– sve to vas priprema za dan tako da ne počnete prazni i da nastavite da sagorjevate.”

Pexels

Pa zašto je tako teško to zaista učiniti?

Ako čitaš gore navedeno i osjećaš se pomalo, pa, frustrirano (ili čak bijesno), razumijemo. Ubrzana priroda modernog načina života i miješanje posla i života kod kuće, nešto je što se široko osjeća. Stoga ne čudi da 80 posto korisnika pametnih telefona provjerava svoje telefone u roku od 15 minuta nakon buđenja, prema studiji IDC Research-a.

Kao što Shaw napominje, postoje uloge u kojima izbjegavanje telefona ujutro može izgledati kao ludost. „Postoje poslovi gdje ostati u kontaktu može biti važnije, kao što su financijska tržišta, doktori i tako dalje“, priznaje ona. “Biti daleko od tehnologije smatra se plemenitim principom, ali u današnjem svijetu to može izgledati nerealno – čak i obavljanje osnovnih zadataka kao što je bankarstvo ili obavještavanje škole da će vaša djeca zakasniti vraća nas na telefon.”

Organizaciona psihologinja dr. Amantha Imber kaže da neko ko ima specifičnu vrstu posla u kojem, ako se ne uhvati u koštac sa stvarima koje su se desile preko noći, to će zapravo podići stres umjesto da smanji stres. Dakle, da, prvo provjeriti telefon može se pokazati korisnim. Ali, ističe ona, nakon što provjeri svoj telefon, ova osoba treba da se isključi i radi stvari koje je hrane i energiziraju kako bi se pripremila za ostatak dana.

Pexels

Da li je moguće uspostaviti ravnotežu?

Provođenje što manje vremena na telefonu ujutro može biti korisno za vaše cjelokupno zdravlje, ali to nije realna odluka za sve. Ipak, moguće je preduzeti male korake. „Topla preporuka: kupite budilnik i ostavite telefon u drugoj prostoriji da se puni preko noći“, kaže Maidment. “To će otkloniti iskušenje da prvo posegnete za telefonom.”

Pročitaj

Shaw predlaže da se sami preispitate kada koristite telefon kako biste bili sigurni da je to zaista efikasno korištenje vašeg vremena. “Pitajte se ruku na srce, da li je zaista ‘istinito i legitimno’ da morate provjeriti svoj telefon”, kaže ona.

Konačno, Maidment sugeriše da se ne krivimo ako se borimo da spustimo telefon. “Kao i kod svake nove navike, potrebno je vrijeme. Ne zaboravite da uvijek praktikujete ljubaznost i saosjećanje prema sebi. Počnite s malim koracima. Osmislite jutarnju rutinu koja je realistična s vašim rasporedom i životnim stilom i posvetite se tome da ćete je se držati 30 dana.”

Dakle, sljedeći put kada ujutro pregledaš notifikacije na telefonu? Učini sebi uslugu i pritisni “Ne ometaj” kada završiš.

 

Izvor: bodyandsoul.com.au

© 2022 Ultra Magazin. Sva prava zadržana. Play Team

Uslovi korištenja

Impressum