Trenutno čitaš
3 skrivene zdravstvene prednosti badema

3 skrivene zdravstvene prednosti badema

bademi
Jelen pivo - Za naša dobra vremena
Jelen pivo - Za naša dobra vremena

Naravno, znamo da su bademi zdravi. Smeđi, duguljasti orašasti plodovi poznati su po svojim mononezasićenim mastima zdravim za srce, vitaminu E i proteinima biljnog porijekla. Nije ni čudo što imaju dobru reputaciju poboljšavajući sve vrste zdravih jela.

Ali novo istraživanje pokazuje da imaju više zdravstvenih koristi nego što smo mislili. Nedavne studije su otkrile da bademi mogu imati koristi za crijeva, poboljšati zdravlje kože, pa čak i podržati kondiciju.

Canva

Bademi doprinose zdravlju crijeva

Dobro je poznato da vlakna u bademima podržavaju zdravu probavu. Četvrtina šolje cijelih orašastih plodova sadrži 4,5 grama vlakana, ili 18% dnevnog preporučenog unosa vlakana za muškarce i 12% za žene. Uzimanje puno vlakana ne samo da izglađuje crijevni tranzit već i hrani dobre bakterije koje čine sretan crijevni mikrobiom.

Studija iz decembra 2022. u American Journal of Clinical Nutrition sugeriše da vlakna nisu jedini faktor koji bademe čini dobrim za crijeva. Studija je istraživala kako crijevni mikrobi razgrađuju bademe da bi proizveli supstancu zvanu butirat.

Dakle… šta je butirat i kakve to veze ima sa našim stomakom? “Butirat je kratkolančana masna kiselina (SFCA) i proizvode ga crijevne bakterije nakon što fermentiraju vlakna,” objašnjava dijetetičarka za zdravlje crijeva Amanda Sauceda. “Butirat je preferirani izvor goriva za ćelije debelog crijeva, a takođe može igrati ulogu u održavanju sluznice crijeva.”

Butirat može poboljšati zdravlje probave smanjenjem upale, jačanjem crijevne barijere, pa čak i ublažavanjem nekih gastrointestinalnih stanja. „Postoji i istraživanje koje proučava butirat koji igra ulogu u apetitu i sitosti“, kaže Sauceda.

„Dodavanje više vlakana u ishranu je veliki način da se ublaži zatvor“, kaže Sauceda. A budući da učesnici nisu prijavili nikakve štetne simptome crijeva zbog jedenja više badema, Sauceda kaže da postoji dobar razlog za grickanje badema.

Canva

Bademi su gorivo za fitnes

Bademi su odlična užina prije ili poslije treninga zahvaljujući kombinaciji složenih ugljikohidrata i proteina. APrema studiji iz januara 2023. u Frontiers in Nutrition, bademi nude još više energije za trening nego što mislimo. U ovom istraživanju, orašasti plodovi su pomogli u smanjenju umora i napetosti tokom oporavka mišića, povećali snagu nogu i donjeg dijela leđa i smanjili oštećenje mišića nakon treninga.

Razlog za ove impresivne efekte leži u jedinstvenoj matrici nutrijenata badema, kaže dijetetičarka Kristen White. “Bademi sadrže nekoliko ključnih nutrijenata koji pomažu u oporavku mišića nakon treninga, uključujući proteine, antioksidante i magnezij”, kaže ona.

“Proteini pružaju esencijalne aminokiseline posebno korisne za oporavak mišića. Antioksidansi, kao što su vitamin E, fitokemijski polifenoli i flavonoidi pomažu u borbi protiv oksidativnog stresa.” Budući da vježbanje izaziva oksidativni stres, konzumiranje hrane bogate antioksidansima poput badema može pomoći u smanjenju nastalog oštećenja mišića.

Pročitaj
aktivno slušanje

Canva

Bademi su dobri za zdravlje kože

Kada razmišljamo o njezi kože, naše misli bi se mogle prvo okrenuti kremama ili sredstvima za čišćenje. Ali određena hrana – poput badema – može ponuditi ukusnu alternativu.

Studija Nutrients iz februara 2021. pokazala je da je konzumiranje velikih doza badema dovelo do manje izraženosti bora i smanjenja neujednačenog tona kože zbog pigmentacije. Žene u postmenopauzi koje su unosile 20% dnevnih kalorija iz badema imale su 16% smanjenje jačine bora nakon 24 sedmice. Doduše, to je puno badema, ali to je obećavajući pokazatelj moći badema u borbi protiv starenja.

Slično dobrobiti badema za fitnes, njihov efekat na kožu vjerovatno ima veze s bogatstvom antioksidansa. “Oksidativni stres može dovesti do preranog starenja i oštećenja ćelija kože. Vitamin E pomaže u neutralizaciji slobodnih radikala i podržava obnavljanje i podmlađivanje kože”, kaže White.

U međuvremenu, bademi sadrže cink i selen, esencijalne mikronutrijente za zdravu kožu. “Cink podržava proizvodnju kolagena i zacjeljivanje rana i pomaže redovnoj proizvodnji ulja, dok selen učestvuje u antioksidativnoj odbrani,” kaže White.

Za još više sadržaja zaprati nas na Instagramu i Facebooku.

© 2024 Ultra Magazin. Sva prava zadržana. Play Team

Uslovi korištenja

Impressum