Koncept letećeg automobila nije nov, ali ambiciozna američka kompanija odlučuje biti prva koja će ga izbaciti na tržište – za samo tri godine. Alef Model A, koji je kreirala kompanija Alef Aeronautics u San Mateu u Kaliforniji, potpuno je električno vozilo sa kućištem prekrivenim mrežama koje skriva osam propelera.
Ovi propeleri, koji zamjenjuju tradicionalne motore automobila, omogućavaju mu da poleti pravo u vazduh sa konvencionalnog puta, bez potrebe za ikakvim prostorom za pistu.
Kada se digne u vazduh, naginje se za 90 stepeni tako da je gornji dio automobila okrenut napred – a zatim nastavlja da leti kroz vazduh najvećim brzinama. U međuvremenu, putnička kabina u sredini automobila, koja može primiti do dvije osobe, okreće se na jednoj osi tako da se putnici mogu okrenuti naprijed za let. Jim Dukhovny, osnivač Alef Aeronautics, rekao je da će automobil koštati 300.000 dolara, a da bi proizvodnja i početne isporuke mogle početi 2025. godine.
Automobil, koji je nedavno predstavljen na konferenciji za novinare u San Mateu u Kaliforniji, ima domet vožnje od 322 km i domet leta od 160 km. Međutim, kompanija tek treba da otkrije bilo kakav snimak probnog leta.
Dukhovny je opisao Alef Model A kao ‘prvi pravi leteći automobil na svijetu’, jer može voziti običnom ulicom i ne mora polijetati sa posebno određenog područja, kao što je aerodrom. „Leteći automobil mora biti automobil, što znači da može voziti običnom ulicom, parkirati na uobičajenom parking mjestu. I takođe bi trebalo da ima vertikalno polijetanje’, rekao je za BBC.
Prema navodima firme, Alef Model A je dizajniran da vozi ulicom, uzlijeće vertikalno kada je potrebno i leti iznad saobraćaja, kao rješenje za “pitanja modernih zagušenja”. Ako bi automobil naišao na prepreku na putu, mogao bi je potencijalno preletjeti i sletjeti, a da se ne mora nagnuti za 90 stepeni.
Kompanija je međutim priznala da može da poleti samo u oblastima na ‘bijeloj listi’, sugerišući da će morati blisko sarađivati sa saobraćajnim i vazdušnim vlastima kako bi dobila dozvolu za let.
Automobil takođe ima dopadljiv par leptir vrata, koja se pomeraju prema gore, a ne prema van da bi se otvorila, i jednostavnu unutrašnjost sjedišta u stilu trkaćih automobila. Kada letite u stranu, tijelo prekriveno mrežom propušta zrak, održavajući ga laganim i omogućavajući mu da ostane u zraku bez ikakvih zabrinutosti za sigurnost, tvrde iz kompanije.