Trenutno čitaš
7 dokazanih trikova za bolje raspoloženje

7 dokazanih trikova za bolje raspoloženje

Banja Luka Fest - Ivan Bosiljčić i Jelena Tomašević
Banja Luka Fest - Ivan Bosiljčić i Jelena Tomašević

Istraživanja pokazuju da postoje jedinstveni načini, koji ti mogu pomoći da poboljšaš svoje raspoloženje. Ako se loše osjećaš, razmisli o isprobavanju nekih od ovih trikova zasnovanih na dokazima, da poboljšaš već danas svoje raspoloženje.

Unsplash

Uzmi šolju omiljenog čaja

Naučnici i dalje rade na objašnjenju toga kako tačno čaj uspijeva sa smiri uznemireni um – i koliko je zapravo jak taj efekat. Ali, postoje dokazi da ćeš se uz šolju omiljenog čaja osjećati spokojnije i mirnije. Neki naučnici smatraju da bi veliki benefiti čaja mogli doći iz činjenice da su ga ljudi skloni piti u situacijama koje pogoduju opuštanju, ali to ti samo daje izgovor da svoj popodnevni predah uz čaj, pretvoriš u redovan ritual. Dodaj mu još omiljene kolačiće, dobru knjigu, topao prekrivač i garantujemo ti da ćeš se bolje osjećati.

Unsplash

Osmjehuj se i smij se – čak i ako nisi 100% dobrog raspoloženja

Gluma i laganje nisu recept za srećan život, ali trud da se osjećaš malo živahnije, može pomoći tvom raspoloženju. Nedavna meta-analiza desetina studija o izrazu lica i emocijama dovela je do malog, ali značajnog efekta. Mrgođenje zapravo može učiniti da se osjećaš uznemireno, a osmijeh te može učiniti srećnijom osobom. Svaki put kada ustaneš i pogledaš se u ogledalo, pokloni prvo sebi osmijeh, i poslije nekog vremena ćeš primijetiti promjenu u svom ponašanju.

Bilo je i istraživanja koja sugerišu da samoinicijativni smijeh može dovesti do pravog, istinskog smijanja. Zato, nemoj omalovažavati terapeutske prednosti smijeha, i kad god ti se pruži prilika, ili osjetiš potrebu, smij se iz srca.

Unsplash

Kreći se

Postoji mnoštvo dokaza da vježbanje utiče pozitivno na raspoloženje, ali razumljivo je da ti ponekad nedostaje motivacija, kada ti raspoloženje nije na vrhuncu. I to nije ništa opasno ukoliko imaš mnoštvo drugih obaveza, posao, porodicu, kućne poslove, a nedostatak motivacije je kratkoročan i rijedak. Ali, ako nisi neko sa standardnom rutinom vezanom za vježbanje, može biti malo teže u početku. Ipak, sad nam se čini da je savršena prilika za to.

Istraživanja sugerišu da svaka vrsta povećane fizičke aktivnosti može pozitivno uticati na tvoje raspoloženje. Pleši po kuhinji, dok praviš ručak. Kratko se istegni u pauzama od posla. Hodaj hodnikom dole-gore dok razgovaraš na telefon. Kada nakon određenog vremena primijetiš bolje raspoloženje kod sebe, razmisli o redovnom kursu i treningu na koji ćeš ići nekoliko puta sedmično.

Unsplash

Misli pozitivno o drugim ljudima

Nedavno istaživanje je pokazalo da ispitanici kojima je rečeno da požele sreću svima koje su vidjeli, se zapravo osjećaju bolje od ostalih ispitanika. Drugim riječima, kada prelistavaš Instagram, pokušaj u sebi misliti: „Zaista se nadam da će ta osoba imati lijep dan“, svaki put kad vidiš nečije lice na svom feedu. Jedna studija nije dovoljna da dokaže da ovakva vrsta pozitivne energije ima univerzalan efekat, ali ne može štetiti. A s obzirom na to da mnogi ljudi nesvjesno koriste društvene mreže kao način da se osjećaju bolje, gledajući druge u negativnom kontekstu, ovakav način razmišljanja ti sigurno neće škoditi.

Unsplash

Otkrij moć meditacije i molitve

Pored poboljšanja reakcija na traumatične situacije, molitva i meditacija mogu oslobađati oksitocin, koji je hormon poznat po podršci socijalnim vezama (a često povezan s onim da se osjećaš dobro). Naravno, ove prakse će ti biti korisne samo ako vjeruješ da je pametno na njih iskoristiti vrijeme. Ako ti molitva ne odgovara, prakse meditacije i pažljivosti mogu imati isti efekat: Želja da odvojiš malo vremena za razmišljanje o svojim osjećajima i pogled prema unutra, pomoći će ti da prestaneš sa razmišljanjem o problemima koje ne možeš kontrolisati.

Pročitaj
lični rast

Unsplash

Pomaži drugim ljudima

Altruizam je sjajan sam po sebi, ali šta predstavlja za tebe? Volontiranje će uticati na tebe tako što će se pokrenuti oslobađanje hormona koji pomaže tvom mozgu da se osjeća bolje. Ako nemaš sredstva za donaciju u dobrotvorne svrhe, možeš pokrenuti mnoštvo akcija kojima ćeš pomoći onima kojima je pomoć najpotrebnija. Priključiti se lokalnim volonterima, pokrenuti određenu vrstu pomoći sa svojim prijateljima, donirati staru odjeću ili odnijeti obrok u javnu kuhinju u tvom gradu – ovo su samo neki od prijedloga kako možeš dati svoj doprinos. Pomoći ćeš nekome da se osjeća bolje, zbog čega ćeš se ti odmah osjećati srećnije. Odlična stvar, zar ne?

Unsplash

Provodi vrijeme vani

Neće te iznenaditi podatak da je provođenje vremena vani povezano sa smanjenjem stope depresije, boljim zdravljem i poboljšanim raspoloženjem. Ako se osjećaš umorno, dovoljno je da prošetaš nekoliko minuta u svom naselju ili dvorištu, jer će ti boravak na svježem vazduhu sigurno goditi.

Slušanje zvukova prirode djeluje umirujuće na moždane ćelije i oslobađa od stresa. S obzirom da je sunčeva svjetlost takođe povezana sa pružanjem pozitivne terapije tvom tijelu, takođe bi mogli pomoći i sjedenje uz osunčani prozor ili korištenje lampe koja oponaša dnevnu svjetlost. Istraživanja pokazuju da sobne biljke mogu imati pozitivan učinak na ljudsko raspoloženje.

Izvor: popsci.com

© 2024 Ultra Magazin. Sva prava zadržana. Play Team

Uslovi korištenja

Impressum