Trenutno čitaš
10 stvari koje trebaš praktikovati da živiš 100 godina

10 stvari koje trebaš praktikovati da živiš 100 godina

Banja Luka Fest - Ivan Bosiljčić i Jelena Tomašević
Banja Luka Fest - Ivan Bosiljčić i Jelena Tomašević

Naučnici su potvrdili kojih 10 stvari trebaš praktikovati da doživiš 100 godina, a u nastavku saznaj kojih je to 10 stvari…

Prosječni životni vijek čovjeka u svijetu je od 75 do 79 godina, a evo kako možemo te godine učiniti još zdravijim i sretnijim… Naučnici otkrivaju savjete, kako produžiti svoj životni vijek!

Pexels

Popij 2 litre vode svaki dan

Hidratacija je važna za mnoge tjelesne funkcije, od mozga, srca do zglobova. Jedan od najjednostavnijih načina da popiješ više vode je nošenje flaše vode za višekratnu upotrebu sa sobom, gdje god da kreneš.

Jedi do 80% sitosti, a ne do 100%

Na Okinawi u Japanu, gdje postoji najveća koncentracija stogodišnjaka pored mediteranske ishrane, praktikuju jedan koncept koji se zove “hara hachi bu”. Ovo je izreka i podsjetnik da prestaneš jesti kada si sit/sita otprilike 80%. Znači prestati jesti kada više ne osjećaš glad i kada si dovoljno jeo/jela, a ne da se prejedaš.

Pexels

Grickaj orašaste plodove

Ne samo da su orašasti plodovi ukusni i raznovrsni, već su i puni zdravih masti, vlakana i hranljivih materija. U stvari, oni su jedna od najboljih namirnica koje možeš jesti za zdravlje srca. Budući da su bolesti srca vodeći uzrok smrti, pomozi i zaštiti svoje srce jedući orašaste plodove svakodnevno.

Često jedi mahunarke poput graha, soje, graška, leblebije, leće

Osobe koje duže žive najčešće jedu biljnu hranu umjesto mesa. Za dugovječnost je važno jesti mnogo mahunarki poput graha, soje, graška, leblebije, leće, kao izvor zasićenja i hranljivih proteina. Mahunarke pružaju dovoljno vlakana, proteina, vitamina i minerala, nutrijenata koji su ključni za zdravlje i zdravo starenje odnosno vitalnost.

Kreći se

Fizičke aktivnosti niskog intenziteta poput šetnje, hodanja na traci, laganih vježbi, obavljanje kućanskih poslova, hodanje do posla, rad u vrtu, sve ti to pomaže da imaš više fizičke aktivnosti koja je ključna za zdravlje i vitalnost!

Pexels

Ograniči maksimalno unos mesa ili ga izbaci u potpunosti

Ukoliko ne možeš da se odrekneš mesa, konzumiraj ga samo u posebnim prilikama, ponekad ili ako baš moraš onda jednom sedmično u manjim porcijama. Postoji mnoštvo recepata na internetu i toliko fenomenalnih biljnih zamjena za mesna jela da je pravo vrijeme da počneš polako da meso zamijeniš drugim ukusnim jelima i namirnicama.

Druži se češće sa prijateljima

Socijalna/društvenna podrška je ključni dio zdravlja i dugovječnosti i može pomoći u prevenciji bolesti poput demencije. Na Okinavi u Japanu, slijede tradiciju zvanu “moai” gdje osnivaju grupu doživotnih prijatelja na koje ćete se osloniti kroz sve životne uspone, padove, trijumfe i izazove. Zato zakaži češće druženje s nekoliko bliskih prijatelja. Ovo može biti druženje u lokalnom restoranu, kafa u omiljenom kafiću, izlazak u šetnju parkom ili čak video ili telefonski poziv ako ne možete da se nađete lično. Važno je održavati i jačati svoje društvene veze i odnose. Prijateljstva, naučno je dokazano vrlo pozitivno utiču na naše mentalno i fizičko zdravlje!

Odvoji vrijeme za neke hobije

Ljudi koji imaju hobije ili rade stvari izvan posla i svoje karijere, imaju bolji osjećaj svrhe u svom životu. Mnogi ljudi to jednostavno opisuju, kao razlog više da ujutro ustanu iz kreveta. Možda je ovo briga o vrtu, sobnim biljkama, kućnom ljubimcu, slikanje ili pletenje. To takođe može biti i volontiranje u zajednici, pomoć i podrška nekome. Sve dok je to nešto što te ispunjava, to je ono što je važno.

Pročitaj

Pexels

Okruži se podrškom

Naši prijatelji i porodica mogu imati veliki uticaj na naše fizičko, mentalno i emocionalno zdravlje. To je „mreža socijalne sigurnosti“ ljudi u svojoj zajednici, društvu, porodice, koji paze jedni na druge. Kako bi to ugradili u svoj svakodnevni život, pozovi porodicu i prijatelje da učestvujete u nečem zajedno. Napravi večeru pozovi prijatelje ili porodicu, krenite zajedno u šetnju u lokalni park, pomozi prijatelju ili članu porodice kada mu je teško, pomozi mu kada renovira kuću ili stan ili se seli. Okruži se ljudima koji imaju slične ciljeve i vrijednosti, to može pomoći da se osjećaš podržano i izgradiš nivo odgovornosti i empatije.

Opusti se i više uživaj u životu!

Uživaj u malim stvarima poput gledanja filma, serije, čitanja knjige, odlaska na sladoled, probaj nove stvari, nove hobije, upusti se u neku avanturu, upoznaj nove ljude, putuj, šetaj sa psom, uživaj u čaši vina. Radi nešto što te opušta, što smanjuje stres. Radi sve ono što te čini sretnim/sretnom!

Zaključak za kraj

Da budemo jasni, čak i ako uradimo sve ove stvari, nije zagarantovano da ćemo svi doživjeti 100 godina, ali naučnici su raznim istraživanjima i intervjuisanjem 100-godišnjaka došli do do ovih rezultata i činjenica.

 

Izvor: eatingwell.com

© 2024 Ultra Magazin. Sva prava zadržana. Play Team

Uslovi korištenja

Impressum