Žena umjetnica koja je postala glamurozna zvijezda. Nezavisna, puna samopouzdanja, Tamara de Lempicka rođena je u dobrostojećoj i uglednoj porodici. Njen otac je bio ruski jevrejski advokat, a majka poljska socijalistica. Bila je vrlo obrazovana mlada dama, koja je putovala i koja je umjetnost i ljubav prema umjetnosti otkrila u Italiji. Spoznala je i francusku rivijeru, švajcarske pejzaže i operske predstave u Sankt Peterburgu, gde je jednog dana primjetila zgodnog gospodina za kojeg je odlučila da se uda. Bio je to Tadeusz Łempicki, advokat i Casanova.
Tamaru de Lempicku, zvijezdu svijeta Art Decoa, njeni holivudski klijenti opisali su kao “Baronicu od kista”. Ako je neko želio da uđe u visoke krugove društva tadašnjeg vremena, samo je trebalo da posjeduje portret koji je izradila Tamara de Lempicka.
U svojim ranim pariškim slikama, De Lempicka je koristila stil sintetičkog kubizma, akumulaciju malih geometrijskih ravnina korištenih za postizanje iznenađujuće strasnog efekta na slikama žena koje leže, žena koje se kupaju, žena koje se grle. Bila je radoholičarka i u svom devetosatnom slikanju pravila je pauze za potrebe ispijanja šampanjca masaže i kupanja.
Njena umjetnička djela su savršen spoj klasičnih i savremenih elemenata. Skulpturalne figure žena koje je slikala Tamara de Lempicka podsjećaju na klasične statue, ali prožete vrlo vizuelnim, senzualnim i skandaloznim slikama. Među njenim najpoznatijim radovima su: Poljubac, Mlada djevojka s rukavicama, San, Autoportret u zelenom Bugattiju, Grupa od četiri akta.
De Lempicka je bila klasičarka, divila se renesansnom slikarstvu još od svog tinejdžerskog putovanja u Italiju. Međutim, vješto je kombinovala tradicionalni portret sa reklamnim tehnikama, fotografskim osvjetljenjem, pogledima na arhitektura tornjeva velikih gradova, postajući jedana od glavnih predstavnica Art Décoa.
Slika koja u potpunosti obuhvata Art Deco stil je Autoportret Tamare de Lempicke koji je inače bio naručen za naslovnicu njemačkog časopisa „Die Dame“. U to vrijeme Tamarin portret je postao „simbolom oslobođenja žene”. Slika je utjelovljenje ponosne i sofisticirane moderne umjetnice, koja sebe prikazuje u sportskom automobilu sa Hermesovom kapom iz koje viri plavi uvojak, sa crvenim usnama, umotana u svileni šal sa sve ukočenim pogledom prema promatraču kojim kao da podvlači status slobodne, snažne i nezavisne žene. Njen poznati autoportret je nastao u slavu ženstvenosti i stila života čije je ona oličenje i bila.
Danas djela Tamare Lempicke uživaju novu popularnost. Posebno je pjevačica Madonna, fascinirana biografijom ove slikarke, te je postala jedna od glavnih kolekcionarki slika ove velike umjetnice. Djela posuđuje muzejima i predstavlja ih u svojim muzičkim spotovima, doprinoseći tako ponovnom otkrivanju Lempicke široj publici.
O jedinstvenom liku Tamare de Lempicke možeš saznati i kroz seriju njenih inspirativnih citata.
„Slikala sam kraljeve i prostitutke. Ne slikam ljude jer su poznati. Slikam one koji me inspirišu i čine da vibriram“.
„Živim život na marginama društva, a pravila normalnog društva ne važe za autsajdere“.
„Uvijek sam bila obučena kao auto, a auto kao ja“.
„Bila sam prva žena koja je čisto slikala i to je bila osnova mog uspjeha. Od stotinu slika moja će se uvijek isticati. I tako su galerije počele da kače moje radove u svojim najboljim prostorijama, uvijek u sredini, jer je moja slika bila privlačna. Bila je precizna. Bila je ‘gotova’“.
„Moj cilj nikada nije kopirati. Kreirajte novi stil, jasne blistave boje i osjetite eleganciju modela“.