Trenutno čitaš
7 razloga zašto se budimo nenaspavani

7 razloga zašto se budimo nenaspavani

nenaspavani
NLB Banka - Okvir pomoći
NLB Banka - Okvir pomoći

Znaš li zašto se budimo nenaspavani? Otkrij sedam razloga i kako ih riješiti za kvalitetniji san

Istraživanja pokazuju, da većina odraslih izjavljuje da se bude umorni barem jedan dan u sedmici. Naravno, postoje mnoge stvari koje mogu uzrokovati pospanost, letargičnost ujutro, a srećom, većinu njih je lako popraviti (sve dok su isključeni ozbiljniji zdravstveni problemi, poput apneje za vrijeme spavanja).

Evo sedam glavnih razloga zbog kojih se možda budimo nenaspavani i šta učiniti povodom toga.

Instagram/@izzydilg

Ne spavamo dovoljno dugo

Većini odraslih osoba treba oko sedam do devet sati sna noću. Iako neki mogu da se izvuku sa manje i da se i dalje osećaju dobro sljedećeg jutra, oni su malobrojni.

Spavamo previše

S druge strane, moguće je spavati previše. Ne postoji zvaničan broj sati, koji označavaju prekomjerno spavanje, ali stručnjaci kažu da znakovi da možda pretjerujemo uključuju osjećaj umora tokom cijelog dana, dobijanje energije noću i suočavanje s povremenom jutarnjom glavoboljom.

Ne spavamo kvalitetno

Ako stalno spavaš osam sati u krevetu noću, ali se i dalje budiš s osjećajem umora, to bi takođe mogao biti znak da ne spavaš kvalitetno. Postoje četiri faze sna, a posljednje dvije – REM i ne-REM duboki san – su one u kojima se naš mozak zaista odmori i napuni. Ljudi koji se često bude usred noći, vjerovatno ne provode u njima onoliko vremena koliko bi trebali.

Da poboljšaš dublji san uz manje buđenja, možeš smanjiti termostat, prigušiti zvukove koristeći bijeli šum ili isprobati dodatak za spavanje kao što je melatonin, valerijana i slično.

Alkohol pred spavanje

Iako noćne čašice mogu biti opuštajuće, istraživanja pokazuju da ispijanje alkohola prije spavanja, inhibira taj uvijek važan REM san. Prije nego što ih zamijeniš velikom čašom vode ili čaja, imaj na umu da previše bilo koje tečnosti prije spavanja može uzrokovati potrebu da usred noći ideš u toalet. Bilo bi dobro da završiš svoje posljednje piće nekoliko sati prije nego što kreneš na spavanje.

Pročitaj
zdravlje crijeva

nenaspavanost
Foto: pexels.com

Jedemo prije spavanja

Nažalost, uživanje u slatkom desertu neposredno prije spavanja može otežati zaspivanje. Većini ljudi bi bilo bolje da ograniči ponoćnu užinu na 200 do 250 kalorija oko 30 minuta prije spavanja – idealno mješavinu cjelovitih ugljenih hidrata i masti ili proteina.

Loš raspored spavanja

Tijelo voli konzistentnost, pa kada legneš u 22:00 jednu noć, a iduće u 1 ujutro, samo ćeš zbuniti svoj sistem. Da uđeš u dobar ritam, postavi noćni alarm sat vremena prije nego što poželiš da uđeš u krevet kako bi se podsjetio/la da počneš da se opuštaš. Nakon nekog vremena, jutarnji alarm će možda zvučati manje uznemirujuće.

Koristimo telefon prije spavanja

Govoreći o alarmima, taj noćni takođe može biti znak da odložiš telefon i drugu elektroniku. Gledanje u plavo svjetlo previše blizu vremena za spavanje, može pokvariti tvoj cirkadijalni ritam, a ovih dana skrolovanje obično povlači poplavu stresa, uzbuđenja ili straha – ništa od toga ne vodi dubokom, regenerativnom odmoru.

Za još više sadržaja zaprati nas na Instagramu i Facebooku.

© 2024 Ultra Magazin. Sva prava zadržana. Play Team

Uslovi korištenja

Impressum