Trenutno čitaš
Previše razmišljaš? Evo savjeta kako da ne budeš u “Overthinking-u”

Previše razmišljaš? Evo savjeta kako da ne budeš u “Overthinking-u”

Indomie
Indomie

Nekima će osjećaj prenatrpanog mozga razmišljanjima, informacijama, brigama, analizama, biti previše poznat. Možda se preplaviš opsesivnim razmišljanjem i anksioznim mentalnim navikama. Možda se stalno nalaziš u nedoumici i preteranoj analizi i brigama, to se zove takozvani “overthinking”. Ili je možda tvoj unutrašnji monolog jednostavno toliko glasan da postaje ometajući. Ako ti ovo zvuči poznato, možda je vrijeme da isprobaš određene tehnike da “umiriš” um. Kako objašnjava dr Tchiki Davis u članku za “Psychology Today”, ponekad je najbolja taktika izaći iz glave i ući u tijelo.

Jesi li “zaglavljen/zaglavljena” u glavi, u mislima razmišljanjima, analizama?

“Zaglaviti” se u glavi je previše poznat osjećaj. To se obično dešava kada smo zarobljeni u obrascu pretjeranog razmišljanja i analiziranja, možda kada naše pretjerano razmišljanje počne da nam odvlači pažnju od svakodnevnih zadataka ili nam je teško prestati stalno razmišljati o određenim situacijama, ljudima, događajima u prošlosti ili potencijalnim situacijama u budućnosti.

„Kada ste u glavi, mogli biste se zapitati da li vas vaš prijatelj potajno mrzi, jer im je trebalo više od nekoliko sati da odgovore na vašu poruku“, piše dr. Davis. „Ili biste mogli razmišljati o tome zašto niste unaprijeđeni na poslu ili da li je partner iskren prema vama”.

Iako je normalno da um prelazi preko stvari u prošlosti ili razmišlja o stvarima u budućnosti, zaglavljivanje u obrascu opsesivnih, ansioznih, parališućih misli može dovesti do osjećaja stresa i nelagode. Dr Dejvis citira jednu studiju iz 2010. godine, koja je otkrila da „ljudi razmišljaju o onome što se uopšte ne dešava, skoro jednako često kao što razmišljaju o onome što zaista jeste i… to ih obično čini nesrećnim“.

Možeš li zaista “izaći” iz glave?

Naravno, fraza “izađi iz glave” je samo metafora – ne želimo fizički ostaviti mozak iza sebe. Međutim, moguće je promijeniti mjesto na kojem se fokusiraš. Ulaskom u svoje tijelo možeš početi da ugađaš svom užurbanom mozgu i prilagođavaš se onome što ti fizičko tijelo govori. Ako se zaglavljivanje u glavi svodi na fiksiranje na misli o prošlosti i budućnosti, ulazak u svoje tijelo takođe ti može pomoći da ohrabriš svoj um da se fokusira na sadašnjost, jer mi imamo uticaj samo na sadašnje vrijeme, prošlost ne možemo promijeniti, a u budućnost ne možemo vidjeti!

Foto Unsplash

Fokusiranje na sadašnjost uobičajena je mantra u praksama svjesnosti. Kao što Nancy Colier, LCSW, Rev, piše u članku za “Psychology Today”: „Um, tvorac misli, vječno brblja, odvlači nam pažnju, priča nam priče, poziva nas da ne budemo tu gdje jesmo, već da se uključimo u traku zapleta koje um stvara.”

Praksa “ulaska u tijelo”

Praksa “ulaska u tijelo” svodi se na zamišljanje da tijelo ima vlastiti um. Umjesto da slušaš šta ti mozak govori da radiš, slušaj fizičke impulse svog tijela. Na kraju ćeš možda početi osjećati da ostavljaš svoj užurbani mozak i da se uklopaš u novo stanje.

Shvati svoje navike

Prvi korak je razumijevanje kada smo u svojoj glavi opterećeni mislima, analizama. Kako objašnjava dr. Davis, mnogi od nas imaju specifične pokretače, koji nas pokreću u spiralu pretjeranog razmišljanja i pretjerane analize. “Prvi korak ka poboljšanju je priznavanje onoga što se dešava i svjesnost o situacijama, koje izazivaju ovu reakciju”, kaže ona.

Unsplash

Počnite da bilježiš kada se osjećaš preopterećeno i šta je započelo obrazac. Je li to bila neugodna interakcija sa poznanikom, partnerom, roditeljem, kolegom? Je li to bila briga zbog novca? Je li to bila neka objava ili komentar na Instagramu? Okidači mogu doći s bilo kojeg mjesta i mogu pokrenuti naš mozak na načine koji nas mogu iznenaditi.

Pročitaj

Isprobaj meditaciju za skeniranje tijela

Meditacija može biti divan način da izađeš iz glave, ali ako želiš da uđeš u svoje tijelo, isprobaj meditaciju za skeniranje tijela. Pronađi na google-u ili youtube-u meditaciju pod nazivom “Skeniranje tijela”, koja će te vođenim riječima provesti kroz tvoje tijelo, tražeći od tebe da svoju pažnju usmjeriš na nožne prste, stopala, gležnjeve, glavu, ruke i tako dalje. Fokusirajući se na svako područje, preusmjerićeš pažnju svog uma na tijelo i početi se prilagođavati, tako kako se tvoje fizičko ja osjeća.

Unsplash

Isprobaj tehniku ​​vizualizacije

“Važno je napraviti razliku između vaših misli i vas”, piše dr. Davis. “Vi niste vaše misli.” Zatvorit oči i pokušaj da vizualiziraš svoje tijelo i svoje misli kao dva odvojena entiteta. Zamisli da se udaljavaš od svojih misli u svoje fizičko tijelo. Ova vizualizacija ti može pomoći da pronađeš udaljenost od prezaposlenog uma.

Isprobaj neku fizičku praksu/rutinu, koja zahtijeva svu tvoju pažnju

Jedan od najboljih načina da “uđeš u tijelo” je kretanje. Što je pokret teži i zahtjevniji, više ćeš se naći u situaciji da skrećeš fokus sa svojih misli na sadašnji, fizički trenutak i izvođenje neke vježbe. Vježbe kao što su joga, ples, fitnes i pilates, na primjer, mogu ti pomoći da svoju pažnju usmjeriš na svoju fizičku formu, aktiviraš tijelo i rateretiš svoj um. Ako se fokusiraš na ispravljanje ruku i spuštanje ramena na primjer u nekoj vježbi, uskoro ćeš otkriti da jednostavno nemaš vremena da se fokusiraš na ono što te muči, ili šta ti je prijatelj juče poslao ili šta bi moglo poći po zlu na sastanku sutra.

Izvor: stylist.co.uk

© 2022 Ultra Magazin. Sva prava zadržana. Play Team

Uslovi korištenja

Impressum