Trenutno čitaš
‘Neuroscents’ su novi mirisni trend, ali mogu li oni zapravo promijeniti hemiju našeg mozga?

‘Neuroscents’ su novi mirisni trend, ali mogu li oni zapravo promijeniti hemiju našeg mozga?

neuroscents
Afrodita - Cherry Blossom
Afrodita - Cherry Blossom

Prošla su vremena kada su kozmetički proizvodi samo djelovali. Sada moraju da nas nateraju i da osjetimo nešto. Novi trend “neuroscents” pokazuje da neuronauka donosi revoluciju u svijet mirisa i wellnessa.

Zamisli da možeš osjetiti miris šume dok sjediš u kancelariji ili čak u vlastitom domu. Zvuči nevjerojatno, zar ne? Ali upravo to omogućuje Forest Lungs, miris kompanije The Nue Co., koji je rasprodat u roku od samo osam dana nakon što je pušten u prodaju. Ovaj miris nudi sličan opuštajući efekat kao boravak u prirodi zahvaljujući sastojku koji reprodukuje efekat fitoncida, spojeva dobivenih iz biljaka.

The Nue Co. Forest lungs

Ovaj izuzetni uspjeh Forest Lungs mirisa samo je jedan od primjera kako neuronauka mijenja svijet mirisa i wellnessa. Neuroscents, nova grana mirisa, koristi olfaktivne note kako bi izazvala emocionalne reakcije koje su neurološki dokazane. Umjesto da mirisi služe samo kao ugodan dodatak, oni sada imaju sposobnost podsticanja emocija i dobrobiti.

Znakovi su tu već neko vrijeme. Korištenjem kozmetičkih proizvoda koji izazivaju dopamin pojam Girl therapy ima preko 78 miliona pregleda na TikToku. Dok je kompanija za predviđanje trendova WGSN identifikovala “emocionalnu kondiciju” kao ključnu promjenu u svijetu ljepote.

Kada uzmemo u obzir da se tržište wellnessa procjenjuje na približno 1,1 milijardu funti na globalnom nivou, lako je vidjeti kako se neuroscents uredno uklapaju u pokret za brigu o sebi.

Istraživanja potvrđuju ono što je aromaterapija praktikovala vijekovima: mirisi mogu imati dubok uticaj na naše emocije i dobrobit. Dok su mirisi ranije služili uglavnom kao alat za osvajanje ili jednostavno kao ugodan dodatak, danas oni postaju sredstvo za postizanje mentalne i emocionalne ravnoteže.

Kompanije poput IFF, Givaudan i Firmenich koriste naprednu tehnologiju kako bi proučile reakcije mozga na mirise. Elektroencefalogrami (EEG) prate talase u mozgu u odgovoru na miris, dok se AI tehnologija koristi za analizu podataka i identifikaciju sinergija sastojaka koji mogu pojačati određenu dobrobit.

Charlotte Tilbury

Dakle, šta su zapravo neuroscents?

Kao što naziv implicira, neuroscents su mirisi na koje određeni dijelovi vašeg mozga reaguju radi sreće, energije ili poboljšanja sna. Dok su prednosti slične aromaterapiji, oni se više oslanjaju na aromahologiju, koja se bavi psihološkim, a ne terapijskim efektima koje miris ima na naše raspoloženje i naše ponašanje.

Neuroscents na tržištu trenutno uključuju sastojke koje su ili direktno testirali neuronaučnici ili se pojavljuju u recenziranim medicinskim časopisima. Neki, posebno oni koji se koriste u njezi kože, temelje se na aromatičnim biljnim uljima koje udišemo ili nanosimo lokalno na kožu.

U svakom slučaju, formulisani su s jedinom namjerom da utiču na naše emocije.

Pročitaj
balayage

Možda najveći pokazatelj da neuroscents postaju mejnstrim je to što gigant ljepote Charlotte Tilbury 26. aprila lansira šest novih wellness mirisa – More Sex, Love Frequency, Joyphoria, Magic Energy, Calm Bliss & Cosmic Power – uz pomoć neuronaučnika i psihologa.

Ovaj napredak nije samo u sferi mirisa, već se proširuje i na proizvode za njegu kože. Neuronauka se koristi za razvoj proizvoda koji ne samo da njeguju kožu, već i podstiču emocionalnu dobrobit. Sisley linija Neuraé, na primjer, cilja na tri osnovne emocije – energiju, radost i smirenost – kako bi pružila holistički pristup njezi kože i dobrobiti.

No, dok neuronauka donosi izvanredne inovacije, postavlja se pitanje etike i privatnosti. Dok tehnologija može poboljšati naše wellness iskustvo, važno je osigurati da se informacije o našim emocionalnim reakcijama na mirise koriste isključivo u našu korist i uz našu dozvolu.

U svakom slučaju, čini se da smo tek na početku ove revolucije. Dok kompanije pomiču granice u korištenju neuronauke u industriji mirisa i wellnessa, ostaje nam još mnogo toga za istražiti i otkriti.

Za još više sadržaja zaprati nas na Instagramu i Facebooku.

© 2024 Ultra Magazin. Sva prava zadržana. Play Team

Uslovi korištenja

Impressum