Najveća modna enigma Pariza: gdje će sljedeće otići najveći dizajnerski talenti? Među najglasnijim imenima svakako je Jonathan Anderson, kreativni um koji je Loewe transformisao u jedan od najpoželjnijih brendova današnjice.
Hoće li Anderson preuzeti Dior? Hoće li ostati vjeran Loeweu? Kuća još uvijek nije dala službeni odgovor, ali način na koji je predstavljena kolekcija za jesen/zimu 2025. mnogima djeluje kao završni čin jedne ere.
Bez piste, bez modela, samo umjetnost
Umjesto tradicionalne revije, Loewe je ove sezone predstavio kolekciju u ekskluzivnom ambijentu pariškog Hôtel de Maisons. Bez modela, bez klasične prezentacije, ali s bogatom umjetničkom atmosferom koja je odražavala same temelje brenda. Umjetnička djela dugogodišnjih Loeweovih saradnika, od Anthee Hamilton do Liz Magor, ispunjavala su prostore, dok su ogromne skulpture bundeva krasile predvorje. Posjetioci su mogli osjetiti teksturu ručno pletenih materijala i izbliza promatrati najnovije Loewe torbe, dok je vani Loewe coffee truck posluživao pića.
Ovakav pristup dodatno je raspirio glasine o Andersonovom odlasku. Njegov Instagram post s retrospektivnim prikazom rada za španski brend gotovo da je djelovao kao emotivni oproštaj. Ako je ovo bila njegova modna labuđa pjesma, završio je u velikom stilu.
Hommage umjetnosti i Loeweovim kodovima
Anderson je kolekciju zamislio kao “scrapbook” – kolaž ideja i referenci koji spaja prošlost i sadašnjost. Centralna inspiracija bili su Josef i Anni Albers, pioniri modernističke apstrakcije i tekstilne umjetnosti. Njihova djela poslužila su kao osnova za reinterpretaciju Loewe klasika – od prepoznatljivih torbi Puzzle i Flamenco do sofisticiranih tkanih kaputa.
Osnovna nit kolekcije bila je igra proporcijama i obmanama oka. Kožne jakne s preširokim reverima i voluminozne haljine od teksturiranih niti stvarale dojam lebdećih skulptura. Prince of Wales uzorak pojavio se u uvećanoj verziji na mini haljinama s hoop suknjama, dok su retro-futurističke kreacije od plisea evocirale svemirsku eleganciju.
Dodaci su priča za sebe. Andersonova sposobnost da torbe pretvori u modne artefakte ponovno je briljirala – od modela s divovskim lokotima do kompleksno izrađenih torbi od perlica, ručno rađenog pletiva i složenih kožnih panela. Na jednoj od izložbenih stolova bile su izložene papirnate skice i alati korišteni u procesu izrade, dodatno naglašavajući zanatsku stranu brenda.
Kolekcija je bila istovremeno introspektivna i avangardna, balansirajući između Andersonovih prepoznatljivih modnih kodova i umjetničke reinterpretacije klasičnih Loewe elemenata. Ako je ovo bio oproštaj, bio je dostojanstven, promišljen i spektakularan. Ako nije, ostaje da vidimo kako će se ova priča dalje razvijati.
Bez obzira na budućnost Jonathana Andersona, jedno je sigurno: Loewe ostaje sinonim za modnu inovaciju, a kolekcija za jesen/zimu 2025. još jednom je dokazala da moda može biti mnogo više od odjeće – može biti umjetnost u pokretu, čak i kada modela nema.