Trenutno čitaš
Kako biti sretnija i zdravija osoba uz pomoć pravila “66 dana”?

Kako biti sretnija i zdravija osoba uz pomoć pravila “66 dana”?

Young Lions
Young Lions

Nemoj se nervirati, ako ti ova 2023. godina nije baš najbolje počela. Velike su šanse da si ovu godinu započela/započeo s nadom, da ćeš svojoj dnevnoj rutini dodati neku zdravu naviku, poput ranijeg buđenja ili dosljednog vježbanja ili zdravije ishrane, ali do sada ti još nije uspjelo da se pridržavaš tih zdravih navika.

pexels

Ali taj je mentalitet ukorijenjen u našoj godišnjoj amneziji na donošenje odluka. Svake godine, odjednom, kunemo se da ćemo napraviti hrpu novih, nevjerojatnih stvari za sebe i svoj život, a kada ih se ne možemo pridržavati, etiketiramo se kao neuspješni i odustajemo.

Ova mentalna nepovezanost takođe je povezana s našom pretpostavkom, da bi stvaranje navika trebalo biti trenutna transformacija. Popularne psihološke knjige objavljene u prošlim decenijama, iznijele su ideju da je za razvoj novih, poželjnih i zdravih navika, potrebno oko tri sedmice. Ali “teza od 21 dan” – koja bi sugerisala da smo svi zakazali, u međuvremenu je razotkrivena.

pexels

Koliko je dana potrebno za pravilno stvaranje navike? Zapravo, nešto više od tri puta duže, tačnije 66 dana. I to je samo prosjek. Istraživačima se stvaranje navike obično čini realnijim u širokom rasponu – negdje između 18 i 254 dana razumna je procjena, koliko će ti trebati da preuzmeš (i držiš se) nove rutine.

Zašto takva razlika u vremenu? Pa, zato što postoji velika razlika u navikama. Lakše je oguliti mandarinu jednom dnevno, nego meditirati pola sata prije spavanja. Ipak, moglo bi se činiti neobično umirujućim saznanje, da vjerojatno ne možeš riješiti svoju odluku o novim navikama u roku od mjesec dana.

pexels

Kako su svačiji interesi, stavovi, obaveze i dnevni rasporedi različiti, ne postoji način da znaš traje li ti stvaranje navike “predugo” ili ne – jednostavno se moraš osloniti na vlastitu intuiciju i prepoznati, kada napor postaje manji. Ako to opterećuje tvoje mentalno zdravlje, razmisli o tome da to odložiš za kasnije ili preusmjeriš svoju energiju negdje drugdje.

Takođe je važno upamtiti da će, čak i kada se čini da si službeno usvojio/usvojila neku zdravu naviku, biti “propusta” – trenutaka kada to ne označiš u svom malom rokovniku. To je sasvim u redu. Kao što je Arnold Schwarzenegger, jedan od najboljih tvoraca zdravih navika, znao reći: “Ne dopusti da savršeno bude neprijatelj mogućeg.”

Pročitaj

Ako ti ovaj mjesec nije prošao po planu, u redu je. Zaboravi te rokove od tri sedmice. Tvojih 66 dana počinje upravo sada. Bitno je početi malim koracima i nemoj biti grub/gruba prema sebi, polako i hrabro!

 

Izvor: insidehook.com

© 2024 Ultra Magazin. Sva prava zadržana. Play Team

Uslovi korištenja

Impressum