Ultra Zanimljivo

7 razloga zašto se budimo nenaspavani

PMD07
PMD07

Istraživanja pokazuju, da većina odraslih izjavljuje da se bude umorni barem jedan dan u sedmici – posebno tokom pandemije. Naravno, postoje mnoge stvari koje mogu uzrokovati pospanost, letargičnost ujutro, a srećom, većinu njih je lako popraviti (sve dok su isključeni ozbiljniji zdravstveni problemi, poput apneje za vrijeme spavanja).

zašto smo nenaspavani
Foto: unsplash

Evo sedam glavnih razloga zbog kojih se možda budimo pospani i šta učiniti povodom toga:

Ne spavamo dovoljno dugo

Većini odraslih osoba treba oko sedam do devet sati sna noću, prema službenim preporukama Američke akademije za medicinu spavanja. Iako neki mogu da se izvuku sa manje i da se i dalje osećaju dobro sljedećeg jutra, oni su malobrojni.

Spavamo previše

S druge strane, moguće je spavati previše. Ne postoji zvaničan broj sati, koji označavaju prekomjerno spavanje, ali stručnjaci kažu da znakovi da možda pretjerujemo uključuju osjećaj umora tokom cijelog dana, dobijanje energije noću i suočavanje s povremenom jutarnjom glavoboljom.

zašto smo nenaspavani
Foto: unsplash.com
Ne spavamo kvalitetno

Ako stalno spavaš osam sati u krevetu noću, ali se i dalje budiš s osjećajem umora, to bi takođe mogao biti znak da ne spavaš kvalitetno. Postoje četiri faze sna, a posljednje dvije – REM i ne-REM duboki san – su one u kojima se naš mozak zaista odmori i napuni. Ljudi koji se često bude usred noći, vjerovatno ne provode u njima onoliko vremena koliko bi trebali.

Da poboljšaš dublji san uz manje buđenja, možeš smanjiti termostat, prigušiti zvukove koristeći bijeli šum ili isprobati dodatak za spavanje kao što je melatonin, valerijana i slično.

Alkohol pred spavanje

Iako noćne čašice mogu biti opuštajuće, istraživanja pokazuju da ispijanje alkohola prije spavanja, inhibira taj uvijek važan REM san. Prije nego što ih zamijeniš velikom čašom vode ili čaja, imaj na umu da previše bilo koje tečnosti prije spavanja može uzrokovati potrebu da usred noći ideš u toalet. Urologinja Vannita Simma-Chiang, MD, preporučuje da završiš svoje posljednje piće nekoliko sati prije, nego što kreneš na spavanje.

nenaspavanost
Foto: pexels.com
Jedemo prije spavanja

Nažalost, uživanje u slatkom desertu neposredno prije spavanja može otežati zaspivanje. Dr Michael J. Breus, specijalista za spavanje, kaže da bi većini ljudi bilo bolje da ograniči ponoćni užinu na 200 do 250 kalorija oko 30 minuta prije spavanja – idealno mješavinu cjelovitih ugljenih hidrata i masti ili proteina.

Loš raspored spavanja

Tijelo voli konzistentnost, pa kada legneš u 22:00 jednu noć, a iduće u 1 ujutro, samo ćeš zbuniti svoj sistem. Da uđeš u dobar ritam, pokušaj omiljeni savjet doktorice za spavanje Catherine Darley i postavi noćni alarm sat vremena, prije nego što poželiš da uđeš u krevet kako bi se podsjetio/la da počneš da se opuštaš. Nakon nekog vremena, jutarnji alarm će možda zvučati manje uznemirujuće.

Koristimo telefon prije spavanja

Govoreći o alarmima, taj noćni takođe može biti znak da odložiš telefon i drugu elektroniku. Gledanje u plavo svjetlo previše blizu vremena za spavanje, može pokvariti tvoj cirkadijalni ritam, a ovih dana skrolovanje obično povlači poplavu stresa, uzbuđenja ili straha – ništa od toga ne vodi dubokom, regenerativnom odmoru.

Izvor: mindbodygreen.com

Slični članci

Znaš li koje je piće, pored vode, najpopularnije na planeti?

Ultra magazin

Muzej savremene umjetnosti obilježava “Evropsku noć muzeja”

Ultra magazin

Španija planira ponuditi ženama 3 dana mjesečnog “menstrualnog odsustva”

Ultra magazin