Trenutno čitaš
4 razloga zbog kojih nam opada kosa

4 razloga zbog kojih nam opada kosa

Afrodita - Cherry Blossom
Afrodita - Cherry Blossom

Za većinu ljudi kosa je produžetak njihove ličnosti. Bilo da se radi o kratko ošišanoj, novoj jarkoj boji ili neurednoj punđi, kosa može reći mnogo o tome kako se osjećamo. Zato je posebno frustrirajuće, kada se tvoja kosa ne ponaša onako kako želiš. Ako ti je kosa tanka, a četka stalno puna, možda ćeš se zabrinuto pitati “da li je ovaj gubitak kose normalan?”

opadanje kose
Foto: unsplash.com

Mnoge žene doživljavaju određeni stepen gubitka kose, ali većina ne zna zašto se to dešava ili šta da rade u vezi s tim. Jednom kada shvatimo faktore, koji mogu doprinijeti zdravlju kose, možemo preduzeti radnje kako bismo podržali jaču, bujniju kosu.

Zašto nam kosa opada?

Znamo da hrana, kao i naše okruženje, mogu imati isto toliko uticaja na tijelo kao i naša genetika – uključujući kosu. Obično zdravlje naše kose nije pogođeno bez razloga. Ako doživljavaš nepovoljne promjene na kosi, to je vjerovatno zbog promjene u načinu života, ishrani ili tvom okruženju. Evo četiri uobičajena prestupnika na koje treba obratiti pažnju:

Stres

Nije iznenađenje. Zapravo, možeš li se sjetiti kada si posljednji put imala problem za koji stres nije bio djelimično odgovoran? Vjerovatno ne. Stres utiče na rast kose jer hormon stresa, kortizol, utiče na funkciju i cikličku regulaciju folikula dlake. Laički rečeno, kada je kortizol visok, biološki elementi koji pomažu u rastu kose su smanjeni.

opadanje kose
Foto: unsplash.com
Ishrana i hormoni

Hormonske fluktuacije su poznate po tome što ometaju zdravlje kose, zbog čega mnoge žene primijećuju opadanje kose tokom menopauze i postporođajnog perioda (tj. kada ženski polni hormoni značajno opadaju). Hormon štitne žlijezde je takođe često krivac, jer je zdravlje štitne žlijezde u velikoj mjeri uključeno u obnavljanje kose.

Ishrana i hormoni često idu ruku pod ruku, jer je pravilna ishrana ključna za balansiranje nivoa hormona – ali dijeta ide i dalje od toga. Ne samo da su nutritivni deficiti poput željeza i cinka povezani s gubitkom kose, već su istraživanja pokazala i da mikrobiom crijeva igra ulogu u rastu kose. Mikrobi u našim crijevima pomažu u modulovanju upalnih puteva, što utiče na zdravlje folikula dlake.

Zagađenje

Opšte je poznato da je izloženost zagađenju svuda velika, ali ono o čemu se manje govori je efekat koji zagađenje ima na našu kosu. U studiji iz 2019. istraživači su otkrili da izloženost uobičajenim zagađivačima zraka smanjuje nivo specifičnog proteina u stanicama folikula dlake, odgovornih za podsticanje rasta kose.

Pročitaj
šiške

opadanje kose
Foto: freepik.com
Nakupljanje proizvoda

Nakupljanje – bilo od ulja, prljavštine i sebuma ili od proizvoda za oblikovanje i njegu kose – može dovesti do iritacije vlasišta, što može dovesti do perutanja, svraba i goreg. Nakupljanja oko folikula dlake doslovno ih guši i ometa rast kose.

Neki od ovih faktora se lakše rješavaju od drugih, ali prvi korak je prepoznavanje onoga što na tebe najviše utiče. Odatle možeš raditi na pronalaženju načina da promijeniš svoj životni stil – na primjer, upravljanje stresom kroz prakse kao što su kretanje, terapija razgovorom i meditacija ili poboljšanje unosa nutrijenata i nivoa hormona kroz ishranu.

Izvor: mindbodygreen.com

© 2024 Ultra Magazin. Sva prava zadržana. Play Team

Uslovi korištenja

Impressum