Trenutno čitaš
Završena prva kulturno modna manifestacija Creative & Fashion industry

Završena prva kulturno modna manifestacija Creative & Fashion industry

Afrodita - Ljeto
Afrodita - Ljeto

Kreacije Neo design-a, Mirande Kaludis i Mare Danz za kraj prvog CREATIVE & FASHION INDUSTRY događaja u Banjaluci.

Revijom poznate dizajnerke Nevene Ivanović i njenog brenda NEO DESIGN iz Beograda u Koncertnoj dvorani Banskog dvora u petak uveče otvoreno je drugo veče, prve kulturno modne manifestacije “Creative & Fashion Industry”.

Foto: Borislav Brezo

Dizajnerka Nevena Ivanović u Banjaluci je premijerno predstavila treće izdaje OKINEO kolekcije. Kreacije NEO Design-a karakterišu održivost, transparentnost, inkluzivnost, autentičnost, iskrenost, briga za životnu okolinu i sve ljude okupljene oko ove ideje.

Foto: Borislav Brezo

“Posebnost kolekcije krije se u tome što nije kreirana kao ostale kolekcije sa pričom u koju se svi komadi uklapaju, već je kreirana iz različitih priča i potreba ljudi, koji su tokom godina nosili ove komade i koji su svojim sugestijama i energijom, doprinijeli tome da sadašnja kolekcija izgleda kao što izgleda. Osim toga, razlikuje se i po tome što su ovoga puta uključeni printovi i širi je spektar boja i materijala korištenih u kolekciji. Način izrade je promijenjen i prilagođen jednostavnijim komadima, a istraživali smo i u formama i jednostavnim krojevima, koji su pogodni za kombinovanje i za svakodnevno nošenje”, objasnila je Nevena Ivanović.

Foto: Borislav Brezo

Ono što izdvaja njen od ostalih brendova jeste spajanje prošlosti i budućnosti na autentičan način. NEO dizajn teži ka tome da vrati tradicionalne tehnike izrade odjeće i nakita novom dobu. Tokom 8 godina koliko brend postoji osvojila je 17 nagrada, kako u zemlji, tako i širom svijeta. Veoma često NEO komadi su izrađeni od recikliranih materijala ili od “dead stock” materijala velikih svjetskih brendova.

Foto: Borislav Brezo

NEO Design zasnovan je na ideji da nije potrebno odbaciti tradiciju, kako bi se uživali benefiti modernog života. Sistem vrijednosti koji NEO zastupa je održivost, transparentnost, inkluzivnost, autentičnost, iskrenost, briga za životnu okolinu i sve ljude okupljene oko ove ideje. Najveća vrijednost ovog brenda i jesu ljudi oni koji ga kreiraju, vole i nose i svi oni koji vjeruju u iste ideje.

Foto: Borislav Brezo

Zatim je uslijedila revija dizajnerke iz Ciriha Mirande Kaludis, koja u Banjaluku stiže sa novom kolekcijom neobičnih torbi u stilu funkcionalnog minimalizma za urbane nomade. Modna dizajnerka Miranda Kaludis, stvara bezvremensku odjeću i asesoare, visokih estetskih standarda i funkcionalnosti.

Foto: Borislav Brezo

Tako su proizvodi ove nezavisne modne marke iz Ciriha, uvijek osmišljeni na osnovu principa rastavljanja i ponovnog sklapanja. Njene kolekcije redovno su predstavljane na Paris fashion week-u, a autentični modeli mogu se kupiti širom svijeta, u Tokiju, Los Anđelesu, Madridu, Melburnu. Akcenat na njene torbe stavile su kreacije dizajnerke NINE YUUN iz Ciriha u kojima će modeli prošetati pistom.

Foto: Borislav Brezo

Miranda Kaludis sve svoje proizvode stvara sama u studiju Cirihu, od početne skice do trodimenzionalnog prototipa, a ono što je zanimljivo svi modeli bivaju krojeni od visokokvalitetne kože u preduzeću u Banjaluci.
“U Banjaluci sam, prvenstveno predstavila svoju najnoviju ljetnju kolekciju” kaže ona.

Foto: Borislav Brezo

“Koncept koji stoji iza kolekcije vezan je i za pitanja kojima sam se bavila, a to je kako kožu i kožne materijale, napraviti laganijim i prozračnijim za ljetnju sezonu. Odgovor sam pronašla u pletenoj koži i radila sam sa kožnim trakama. Kao dodatak, predstavila sam i neke od svojih poznatih torbi”, rekla je Miranda.

Foto: Borislav Brezo

Drugo veče i revijski dio programa zatvorila je revija dizajnerke Mare Danz, takođe iz Ciriha. Ona se predstavila kolekcijom „Ako nas ne pustite da sanjamo, nećemo vas pustiti da spavate.” Ova kolekcija bazirana je na ispitivanju materijala na keramičkim skulpturama, u kombinaciji sa punjenim tekstilom.

Foto: Borislav Brezo

“Iz toga je nastala povezanost, jer me ono što je stvoreno podsjetilo na naša sopstvena tijela – krhka, dinamična, snažna, kruta, hibridna, savitljiva, na neki način tekuća – koegzistiraju, upućena su jedno na drugo, spapaju se i imitiraju jedno drugo”, objašnjava Mara Danz.

Foto: Borislav Brezo

Prvo izdanje manifetacije CREATIVE & FASHION INDUSTRY zatvoreno je predstavljanjem dizajnera učesnika u revijskom dijelu programa, ali i umjetnika iz Banjaluke, koji se bave ručnom izradom nakita i predmeta od kože u SHOWROOM-u.

Pročitaj
Dunja Jovanić

Foto: Borislav Brezo

U „Showrrom-u“ bila je poznata dizajnerka iz Beograda MARTA MILJANIĆ, koja je radila i sa svjetski poznatim imenima kao što su Lejdi Gaga, Lil Nas X, Nikol Šerzinger, Džefri Star, Frida Gustavson, Stoya, Eli Bruk, Andreja Pejić, MC Lyte, Fauzija, Džejden Bartls, Kira Kosarin, Eli Bruk, Ava Mišel, Ester Anaja, Brаjana Salaz, Leksi Pantera.

Foto: Borislav Brezo

Marta Miljanić 2011. godine osvojila je nagradu magazina “El” (Elle Fashion Award), za najbolju kolekciju. Dva puta je učestovala i izlagala na “Mjesecu dizajna” (Month of Design) u Ljubljani.

Američki “Voug” (Vogue USA), kineski “Voug” (Vogue China), italijanski “Voug” (Vogue Italia), “El” (Elle), Harpers Bazar (Harper’s Bazaar), austrijski “L’Officiel” (L’Officiel Austria), litvanski “L’Officiel” (L’Officiel Lithuania), ukrajinski “Mari Kler” (Marie Claire Ukraine), bugarski “Glamur” (Glamour Bulgaria), “Vulkan”, “Tilted”, “Si-heds magazin” (C-Heads Magazine), “Sivilijan” (Civilian Magazine), “Elegant” (Elegant Magazine), “Horizont” (Horizont Magazine), “Gracija”, hrvatska “Gracija” (Grazia Croatia), Gubar (Ghubar), “Belo” (Bello Magazine), “Mud” (Mood Magazine) samo su neki od poznatih modnih časopisa, koji su pisali i objavljivali priče o njoj i njenom radu.

Foto: Borislav Brezo

Misija ovog kulturno-modnog događaja je direktan uticaj na razvoj kulture, umjetnosti i turizma grada Banjaluka, kroz pozitivan impakt, koji modna industrija ostvaruje.

Foto: Borislav Brezo

Organizator događaja je “MODA” d.o.o. Banja Luka i “MDK”, Cirih, Švajcarska, a svrha projekta je publikacija i ekspanzija već postojeće saradnje, kao i promocija turističkog potencijala i uspostavljanje poslovne zajednice između privrednika iz Republike Srpske i Švajcarske, koji funkcionišu i/ili imaju namjeru da poslovno učestvuju i doprinose ovoj oblasti.

Kreativnost nosi raznolika lica, a “Creative Fashion Industry” otkriće vam sva.

© 2024 Ultra Magazin. Sva prava zadržana. Play Team

Uslovi korištenja

Impressum