Trenutno čitaš
Savjeti nutricionista: Kako prekinuti toksičnu vezu sa šećerom?

Savjeti nutricionista: Kako prekinuti toksičnu vezu sa šećerom?

NLB Banka - Okvir pomoći
NLB Banka - Okvir pomoći

Poznato nam je svima da je šećer sveprisutan u modernoj ishrani. Bilo da glasno najavljuje svoje prisustvo ili prikriveno vreba – šećer je gotovo u svemu. A, kada se konzumira u prekomjernoj količini, može uzrokovati brojne neželjene zdravstvene probleme.

Višak šećera ima vrlo zarazna svojstva. Aktivira opijatske receptore, a zatim doživljavamo nalet dopamina, koji osvjetljava centre za zadovoljstvo u mozgu, koji su povezani s ponašanjem ovisnosti.

Kada unesemo šećer osjetićemo budnost i sreću. Kada to ne učinimo, možemo osjetiti žudnju, želju za prejednjem ili simptome kao što su uznemirenost, anksioznost i glavobolja. Fizički, to može dovesti do poremećaja regulacije glukoze i hiperinzulinemije, upale, oslabljenog imuniteta i još mnogo toga.

Freepik

Kako šećer utiče na tijelo i um?

Šećer izaziva niz upalnih reakcija u tijelu i koži. Kada jedemo slatku hranu ili rafinisane ugljikohidrate, to uzrokuje porast nivoa glukoze u krvi, a zatim gušterača proizvodi inzulin kako bi cirkulisao šećere koji će se koristiti kao energija u našim stanicama. Ishrana koja je hronično bogata slatkim namirnicama može dovesti do inzulinske rezistencije, stanja u kojem se šećer u krvi loše kontroliše u tijelu.

Hronični visoki unos šećera takođe uzrokuje upalu u tijelu koja je usko povezana sa srčanim oboljenjima, poremećajima raspoloženja, a činjenica je da je to takođe dovelo do globalnog problema gojaznosti i može izazvati hormonalne poremećaje.

Prekomjeran unos šećera takođe utiče na zdravlje i izgled naše kože. U procesu zvanom „glikacija“, šećeri se vezuju za ćelijske proteine i razgrađuju naše zalihe kolagena – inače poznate kao gradivni blokovi dobre kože – što može stvoriti opušten, prekomjerno naboran i blijed ten. Naše tijelo jednostavno nije dizajnirano da se nosi s ogromnim količinama šećera.

Freepik

Razlika između jedenja voća i neprirodnog šećera

Kada jedemo jabuku, na primjer, šećer je praćen vlaknima, polifenolima i vitaminom C, koji usporavaju brzinu apsorpcije i prigušuju reakciju fruktoze, a kada jedemo ultra-prerađenu hranu, koja sadrži modifikovane i koncentrisane oblike šećera, brzina isporuke u naš sistem je daleko veća, a to može imati katastrofalne posljedice.

Kako smanjiti unos šećera

Prva stvar je da shvatimo da čak i slana hrana može biti puna šećera, pa u skladu s tim odaberimo šta ćemo jesti. Učenje imena skrivenih šećera je takođe ključno – šećer ima mnogo imena i često se može propustiti ili pogrešno shvatiti na etiketama.

Pročitaj
hrana za miran san

Kao i kod svake supstance koja izaziva ovisnost, nekad je teško kontrolisati unos šećera u umjerenim količinama, pa dok neki mogu smanjiti unos, drugima će možda biti lakše da ga se u potpunosti odreknu. Trik za smanjenje unosa šećera je da ga zamijenimo prirodnim šećerima, vitaminima i mineralima, te hranom koja može pomoći da se zadovolji slatki ukus. Ako jedemo voće i korjenasto povrće, koje je prirodno slatko, to nam može pomoći da povećamo unos vlakana i proteina. Vlakna i proteini mogu pomoći u poboljšanju sitosti i smanjenju gladi, što je važno dok pokušavamo prekinuti vezu sa šećerom.

Nutricionisti takođe predlažeu da unosimo dovoljno vitamina B iz hrane poput tamnog lisnatog povrća, integralnih žitarica, jaja ili nutritivnog kvasca i da konzumiramo B kompleksa koji pomaže u proizvodnji energije.

Treba imati na umu da simptomi poput glavobolje, anksioznosti i razdražljivosti  mogu uticati na nas, pa se treba pobrinuti da se dobro hidriramo i uključimo kretanje u svoju rutinu da bismo povećali endorfin.

Ne mora to biti kraj kolačima i slatkim poslasticama kakve poznajemo, samo je vrijeme da svi preispitamo način na koji trenutno jedemo i kuvamo hranu. Možemo napraviti nevjerovatne deserte sa sirovim kakaom, avokadom, urmama ili drugim prirodnim sastojcima.

Za još više sadržaja zaprati nas na Instagramu i Facebooku.

© 2024 Ultra Magazin. Sva prava zadržana. Play Team

Uslovi korištenja

Impressum