Svijet visoke mode ponovno se okupio u Parizu, gdje se održava Haute Couture Week – najvažniji trenutak u kalendaru mode, mjesto gdje granice dizajna prestaju postojati, a mašta postaje realnost.
Ova sezona donosi jedinstvene vizije dizajnera, od provokativnih kreacija Schiaparellija do bajkovitih dizajna Diora, stvarajući spektakl koji slavi umjetnost krojenja i ljepotu detalja.
Schiaparelli: Moderna mitologija
Daniel Roseberry, kreativni direktor Schiaparellija, iskoristio je grčku mitologiju kao nit vodilju za svoju kolekciju „Icarus“. Inspirisan pričom o tragičnoj sudbini čovjeka koji je previše rizikovao, Roseberry je dokazao da se rizik itekako isplati.
Njegova kolekcija istražuje granice modernosti i luksuza kroz dramatične siluete – predimenzionirani bokovi, ekstremno oblikovane grudi, a sve to obavijeno neutralnim tonovima i sjajnim metalik detaljima.
Ističe se haljina od niti bisera, zlatna plisirana haljina koja oživljava s pokretom i punk dodatak – čuveni mohawk od perja. Roseberry je kroz svaki komad spojio starinske krojačke tehnike legendi poput Madame Grès i Azzedinea Alaïe s modernim vizijama, stvarajući kolekciju koja prkosi vremenu i postavlja nove standarde.
„Haute couture je bijeg iz komplikovane stvarnosti,“ rekao je Roseberry. „To je prostor gdje savršenstvo dolazi uz cijenu, ali pruža mogućnost da se dotaknemo visina koje su dozvoljene samo bogovima.“
Dior: Modna Alisa u zemlji čuda
Maria Grazia Chiuri, direktorica Diora, povela je publiku na modno putovanje inspirisano ogledalima koja vode u alternativne stvarnosti. Kolekcija Dior Haute Couture za proljeće/ljeto 2025. donijela je čaroliju kroz spoj tradicije i modernosti.
Glavni fokus bili su detalji: cvjetovi od organze, rese, slojeviti materijali i tkanine koje slave zanatsku vještinu Diorovih „petit mains“. Postavka je dodatno obogatila atmosferu – devet monumentalnih tekstilnih panela, izrađenih u Chanakya ateljeima, prikazalo je vezene vizije indijske umjetnice Rithike Merchant, gdje se mitologija susreće s naukom i fikcijom.
Chiuri je reinterpretirala istorijske krojeve iz Diorovog arhiva, poput haljine „La Cigale“ iz 1952. godine i trapez haljine Yves Saint Laurenta iz 1958., dajući im ležerniji oblik. Prozirne tkanine, bustijeri i suknje slobodnog kroja slavili su ženstvenost i slobodu, dok su praktični slojevi zadržali eleganciju i funkcionalnost.
Nedavno nominovani za Oscara sigurno pažljivo prate svaki izlazak na pistu u potrazi za savršenim haljinama za crveni tepih. Međutim, čak i ako nismo u lovu na haljinu iz snova, ove kolekcije nude obilje inspiracije. Haute couture nije samo moda – to je umjetnost, san i bijeg.