Završnica Paris Fashion Week donijela je pravu modnu eksploziju, od industrijskog haosa kod Gaultiera, preko romantične melanholije McQueena, do radne poetike Miu Miu i novih početaka u Chanelu. Kao da je svaka revija ispričala priču o današnjoj ženi i njenom mjestu u svijetu koji se neprestano mijenja.
Miu Miu: Snaga pregače i ženskog pogleda
Miuccia Prada je ponovo dokazala da niko ne razumije žensku silu i ranjivost kao ona. Njena najnovija Miu Miu kolekcija za proljeće 2026. inspirisana je najjednostavnijim, ali najmoćnijim odjevnim predmetom – pregačom. “Simbol truda, zaštite i brige”, kako ju je opisala sama dizajnerka, postala je glavna junakinja revije.
U prostoru preuređenom u žutu PVC oazu, modeli poput Mille Jovovich, Sandre Hüller i Hailey Gates prošetali su u kožnim, pamučnim i pletenim pregačama, koje su izgledale kao modni manifest. Vidjeli smo ih prekrivene kristalima, uparene s oštrim košuljama i bikinijima, pa čak i preko radničkih jakni. U svijetu gdje konzervativne vrijednosti sve glasnije kucaju na vrata, Miu Miu podsjeća da moda može biti oružje – tiho, ali snažno.
McQueen: Tamna romantika i duh arhiva
Seán McGirr odveo nas je u svijet keltske mitologije i filmske atmosfere “The Wicker Man”. U okruženju prepunom sijena, harfi i jezivih zvukova, prikazao je kolekciju koja je istovremeno gotična, senzualna i iskreno McQueen.
Korzetirane haljine, bumster pantalone, baršun u crvenim tonovima i vojnički detalji podsjetili su na Leeja McQueena, ali kroz savremeni pogled – mlad, buntovan i pun energije. “Tamna romantika” možda najbolje opisuje osjećaj koji je ostavio ovaj show – onaj između opsesije i oslobođenja.
Chloé: Povratak svjetlosti i boho snova
Chemena Kamali nastavila je svoje istraživanje ženstvenosti, ali ovog puta kroz eksploziju boja i cvjetova. Na minimalističkoj pisti, modeli su nosili haljine koje izgledaju kao da su stvorene za proljetni san – s mašnama, puf rukavima i prepoznatljivom Chloé lakoćom.
Inspirisana osnivačicom Gaby Aghion, Kamali je spojila couture formu s boho dušom. Drapirane haljine u pastelnim tonovima, oversized mantili i retro dodaci pokazali su da vintage ponovo diše punim plućima. Bila je to oda ženama koje se ne boje nježnosti.
Jean Paul Gaultier: Povratak haosu i genijalnosti
Duran Lantink debitovao je za Gaultiera s kolekcijom koja je izgledala kao putovanje kroz paralelnu dimenziju mode. Industrijski prostor ispunjen žutim cijevima i prigušenim svjetlom poslužio je kao pozornica za “Junior” kolekciju – hommage klupskoj kulturi i Gaultierovom duhu provokacije.
Od konusnih grudnjaka pretvorenih u skulpturalne bodije, do “muških” torza na ženskim modelima, sve je bilo hrabro, bizarno i neodoljivo. Lantink nije kopirao Gaultiera – on ga je oživio kroz savremeni filter. Bilo je to podsjećanje da prava moda nije uvijek lijepa, ali je uvijek živa.
Valentino: Svjetlost krijesnica
Alessandro Michele donio je optimizam i teatralnost u srcu Pariza. Kolekcija “Fireflies” bila je vizualna poezija – svjetlucavi vezovi, vintage krojevi, 70s glam i boje koje su blistale poput svjetlosnih rojova. Uz glas Pamele Anderson koji je čitao poetske bilješke o “modi koja osvjetljava tamu”, Valentino je ponudio nadu i fantaziju.
Bilo je tu i suptilnosti: krojena odijela s blještavim detaljima, haljine u ružičastim, ljubičastim i tirkiznim nijansama, i nakit koji je bio dramatičan kao i sama scena.
Chanel: Novi početak pod Blazyjevim vodstvom
Za kraj, najznačajniji trenutak sezone – debi Matthieua Blazyja na čelu Chanela. Naslijediti Virginie Viard i preuzeti naslijeđe Lagerfelda nije mali zadatak, ali Blazy je pokazao samouvjerenost i svježinu.
Njegova prva kolekcija bila je mladalačka, vibrantna i potpuno spremna za novu Chanel eru. Mini suknje s resama, slojeviti materijali i razigrani detalji podsjetili su da i klasika može biti zabavna. Chanel 2026. diše novom energijom, onom koja spaja tradiciju i budućnost.