Trenutno čitaš
6 razloga zašto se stalno osjećaš umorno

6 razloga zašto se stalno osjećaš umorno

Banja Luka Fest - Ivan Bosiljčić i Jelena Tomašević
Banja Luka Fest - Ivan Bosiljčić i Jelena Tomašević

Konstantno se osjećaš iscrpljeno, odlažeš alarm svako jutro i boriš se sa umorom poslije ručka? Iako je normalno da se osećaš umorno s vremena na vrijeme, ako se stalno boriš s potrebom da odmoriš ili utoneš u dubok san, onda nešto nije u redu.

Foto: Unsplash

Donosimo ti nekoliko zanimljivih činjenica o borbi protiv iscrpljenosti i o tome šta stalni umor stvarno govori o tvom zdravlju:

Šta je dugotrajan umor?

Ukoliko se često osećaš umorno tokom dužeg vremenskog perioda, to može dugoročno imati uticaj na tvoje zdravlje i na kvalitet života. “To je užasan osećaj duboke iscrpljenosti, ali za većinu nas, dobar noćni san je sve što je potrebno da se normalna funkcija obnovi”, kaže dr Lizzie Tuckey.

„Svi se povremeno osjećamo smoždeni – od žongliranja prenatrpanim rasporedom, poslom i porodičnim životom. Dugotrajan umor je nešto što Kraljevski koledž psihijatrije procjenjuje da se odnosi na svakih 10 ljudi, dodaje ona. “Nemojte samo prihvatiti ovo stanje – potražite pomoć prije nego kasnije.”

Testiraj krv

Ako se stalno osjećaš umorno, trebaš pitati svog doktora opšte prakse da uradiš kompletnu krvnu sliku, ili FBC, koji provjerava razinu crvenih i bijelih krvnih stanica u tijelu.

Foto: Unsplash

“Međutim, imajte na umu da kompletna krvna slika koju je obavio vaš ljekar opšte prakse možda neće provjeriti nivo vitamina B12 i feritina, proteina u krvi koji čuva gvožđe, a niski nivoi oba mogu da učine da se osjećate veoma umorno”, kaže Lorna Driver-Davies , nutricionistički terapeut na Wild Nutrition. “Dodatno zatražite i ove provjere.”

Prekontroliši štitnu žlijezdu

Nedovoljno aktivna štitnjača može učiniti da se osjećaš iscrpljeno i pogađa 15 na svakih 1000 žena.  Nedostatak joda posebno pogađa trudnice koje snabdijevaju potrebe svoje bebe, kao i sopstvene, i tinejdžerke, koje možda ne konzumiraju dovoljno mliječnih proizvoda.

Mlijeko je posebno važan izvor, jer direktno utiče na zdravlje štitnjače i Svjetska zdravstvena organizacija ga sve više prepoznaje kao rastuću zabrinutost. Ako spadate u ovu grupu, potražite savjet.

Uzmi u obzir nedostatak magnezijuma

Magnezijum je esencijalni mineral koji održava zdravu funkciju živaca i mišića, kao i regulaciju nivoa šećera u krvi i krvnog pritiska. Ali on je takođe neophodan za proizvodnju energije – bez magnezijuma, tijelo ne može da stvori adenozin trifosfat, ili ATP, što je ključno za proizvodnju energije.

Foto: Unsplash

„Ključni simptomi su osećaj umora, grčevi u mišićima, bolovi i trzanja, nemirne noge, problemi sa spavanjem i negativne opsesivne misli“, kaže Driver-Davies. “Teško je testirati nedostatak magnezijuma, ali simptomi su sami po sebi crvene zastavice.”

“Povećana ishrana bogata magnezijumom, kao što su avokado, sušeno voće i orašasti plodovi i sjemenke, može da pomogne kao dopuna”, savjetuje Driver-Davies. “Odaberite najbolji kvalitet koji možete priuštiti. Neki ljudi vide poboljšanje za samo tri dana”.

Razmotri zamor nakon prehlade

Ako se i dalje osećaš umorno nakon što preboliš neku virusnu bolest, moguće je da se virus zadržava i utiče na funkciju mitohondrija, sitna jedinjenja u ćelijama tijela koja pretvaraju energiju iz hrane u energiju koju možemo koristiti.

Drugi simptomi uključuju nadutost, kaže Driver-Davies. “Sa prehrambene perspektive, ovo se može tretirati biljnim preparatima, nakon čega slijedi upotrba probiotika, kako bi vratili pravilnu funkciju crijeva. Biljke su moćna sredstva za čišćenje i iscjeljivanje, pa to ne činite bez pomoći obučenog profesionalca”.

Pročitaj
prvi maj

Ne zaboravi na pauzu

Ne možeš bez televizora, pametnog telefona i laptopa svake noći? Ako ta trijada tehnologije zvuči poznato, rizikuješ da pogoršaš problem koji pokušavaš riješiti za vrijeme “odmora”. Isključi tehnologiju najmanje sat vremena prije spavanja za regenerisanje uma i tijela.

Foto: Unsplash

“Ne samo da ekrani emituju plavo svjetlo, koje stimuliše mozak i sigurno ometa pravilno spavanje, već utiče i na hipofizu, što opet utiče na vašu hormonsku ravnotežu”, kaže Driver-Davies.

Vodi računa o svom mentalnom zdravlju

Smatramo da je umor fizički problem, ali u stvari, konstantan osjećaj umora je jedan od ključnih simptoma depresije, stoga se osvrni na svoje mentalno zdravlje.

I loše raspoloženje i depresija utiču na život i smanjuju osećaj zadovoljstva. “Tipična ponašanja uključuju izbjegavanje druženja i okupljanja koja podižu naše raspoloženje i nivoe energije, očigledno zato što se osjećamo umorni, ali ako kopamo malo dublje to je često zbog slabog raspoloženja, što nas takođe može natjerati da se osjećamo ansiozni u društvu“, kaže konsultant psiholog Emma Citron.

Foto: Unsplash

“Postajemo sve izolovaniji i naša depresija se produbljuje – i tako postaje začarani krug”, dodaje ona. “Ako sumnjate da vam se to događa, potražite pomoć. Imamo samo jedan život, i dugujemo sebi da ga kvalitetno provedemo. Razmislite o tome kako biste savjetovali prijatelja u sličnoj situaciji i slijedite vlastiti savjet. Budite saosećajni i pazite na sebe”.

Izvor: netdoctor.co.uk

© 2024 Ultra Magazin. Sva prava zadržana. Play Team

Uslovi korištenja

Impressum