Ultra Ukusno

Zašto trebaš svaki dan jesti sjeme lana?

Sjeme lana je veoma zdravo i preporučuje se njegova svakodnevna upotreba. Sadrži omega 3 masne kiseline, vlakna i proteine, čime pomaže jačanju imuniteta i sveopštem zdravlju. Osim zdravstvenih koristi, lan je odlična alternativa za osobe koje izbjegavaju gluten u žitaricama, jer ne sadrži gluten. Ukoliko lan nije namirnica koju često koristiš, donosimo ti nekoliko veoma važnih činjenica, zbog kojih se možda i predomisliš.

Foto: gettyimages

Smanjuje rizik od raka

Nedavna istraživanja pokazuju da sjeme lana može spriječiti rak dojke i rak debelog crijeva. Prema kanadskim istraživanjima, koja su obuhvatila više od 6 000 žena, otkriveno je da se kod onih koje su redovno jele sjeme lana, u velikom procentu smanjio rizik od raka dojke.

Foto: Depositphotos

Smanjuje krvni pritisak

Istraživanja dokazuju da se kod ljudi koji su dnevno konzumirali 30 grama sjemena lana, tokom 6 mjeseci, krvni pritisak znatno smanjio. Pregled 11 istraživanja je dovodi do zaključka, da svakodnevno konzumiranje lanenog sjemena, duže od 3 mjeseca, može sniziti krvni pritisak za 2 mmHg. Ovo može izgledati beznačajno, ali čak i ovo može smanjiti rizik od smrti, od moždanog udara, za 10% i od srčanih bolesti za 7%

Foto: Depositphotos

Smanjuje rizik od srčanog i moždanog udara

Brojna istraživanja potvrđuju da je konzumiranje lanenog sjemena, direktno povezano sa smanjenim rizikom od moždanog udara. ALA, koja se nalazi u lanenom sjemenu, je esencijalna masna kiselina koja se mora unijeti kroz ishranu, budući da je tijelo ne proizvodi. Bori se protiv kardiovaskularnih bolesti, sprečavanjem taloženja holesterola u krvnim sudovima. Takođe, detaljna analiza 27 istraživanja, koja su obuhvatila više od 250.000 ljudi, otkrila je da unos ALA smanjuje rizik od srčanih bolesti za oko 14%.

Foto: Depositphotos

Poboljšava probavu

Jedna kašika lanenog sjemena sadrži oko 3 grama vlakana, što je 8 do 12% dnevnog propisanog unosa, a sastoji se od topivih i nerastvorljivih vrsta. Rastvorljiva vlakna usporavaju brzinu varenja i time pomažu u regulaciji šećera u krvi i holesterola, dok nerastvorljiva vlakna omogućavaju, da se više vode veže za stolicu, povećavajući masu i rezultirajući mekšom stolicom.

Foto: Depositphotos

Ublažava simptome menopauze

U istraživanju su se proučavale žene, koje su imale izražene simptome menopauze. One su dodavale 2 kašike lanenog sjemena u žitarice, sok ili jogurt, svaki dan tokom 6 sedmica. Istraživači su otkrili, da su žene imale smanjen broj toplotnih valunga za pola, a intenzitet se takođe smanjio za 57%.

Foto: Depositphotos

Održava nivo šećera u krvi stabilnim

Dijabetes tipa 2, pogađa više od 6% svjetske populacije, a žene su visoko rizične grupe. U istaživanju je oko 20 grama lanenog praha, dodato dnevnim obrocima pacijenata. Poslije mjesec dana, kod pacijenata je primjećen pad nivoa šećera u krvi za 8 do 20%. Ovo se dešava zbog prisutnosti netopljivih vlakana u lanu, koja usporavaju oslobađanje šećera u krvi.

Foto: Depositphotos

Pomaže u regulaciji tjelesne težine 

Laneno sjeme smanjuje glad, a prema istraživanju dodavanjem samo 25 grama lanenog sjemena u napitak, možeš suzbiti osjećaj gladi. Vlakna usporavaju varenje i stimulišu hormone, koji kontrolišu apetit, čime se obezbjeđuje osjećaj punoće.

Foto: Depositphotos

Nadamo se da smo te ubijedili, da moraš početi da više konzumiraš laneno sjeme u svojoj svakodnevnoj ishrani!

 

Izvor: brightside.me

 

Slični članci

Ukusne njoke sa gljivama i sirom!

Ultra magazin

Mladi luk je itekako potreban našem organizmu!     

Ultra magazin

Proteinski doručak: Kajgana bez jaja!

Ultra magazin