Ultra Inspirativno

Zašto je pisanje ličnog dnevnika važno i koje sve vrste dnevnika postoje?

Ključna strategija za jačanje mentalnog zdravlja je pisanje ličnog dnevnika, to te ništa ne košta, a ova metoda je veoma efikasna za unapređenje rada na sebi i svom mentalnom zdravlju. Možda misliš da vođenje dnevnika jednostavno znači zapisivanje tvojih misli na kraju dana – svojevrsni dnevnik emocija, snova, strahova, želja i slično – ali to može biti i mnogo više. Dnevnik s namjerom, može čak poslužiti i kao oblik terapije. Postoji više vrsta vođenja dnevnika, dnevnik ciljeva, želja, dnevnik snova, dnevnik obroka, dnevnik meditacije, dnevnik vježbanja, dnevnik kreativnosti i ideja, dnevnik kao TO DO lista, npr. lista knjiga za pročitati, obaveze za obaviti, filmovi za pogledati itd.

Foto: unsplash

Dnevnik snova koje sanjaš

Vjerojatno oduvijek želiš dekodirati misteriju svojih snova, ili se ne možeš sjetiti šta se tačno dogodilo dok spavaš ili nemaš vremena da rastumačiš te snove i posvetiš se tome. Vrijeme da se odlučiš za vođenje dnevnika svojih snova, koji će u potpunosti biti posvećen tumačenju i evidenciji onog, šta tvoji snovi znače. Zabilježi detalje sna čim se probudiš uz datum kada se san desio.

Dnevnik meditacije

Dnevnik meditacije poklapa se sa stvarnim praksama meditacije i to je fantastičan kompliment praksi meditacije, bilo da je meditacija nešto što već radiš ili ćeš tek isprobati. Meditacija je sjajan način da umiriš svoj um i organizuješ svoje misli, odmoriš svoje tijelo, uskladiš disanje, a vođenje dnevnika nakon toga dobar je način da napreduješ u praksi meditacije, da vodiš evidenciju i da postaviš sebi ciljeve u dosljednom meditiranju i pratiš kako napreduješ, te kako se osjećaš nakon meditacije.

Unsplash

Dnevnik ishrane

Ako pokušavaš smršaviti ili se hraniti zdravije, bilježenje napretka u dnevniku ishrane može ti pomoći da pratiš koliko se dobro držiš svojih planova, kao i da bilježiš svoj napredak prema svojim zadatim ciljevima. Ne moraš baš brojati kalorije, ali vodi evidenciju šta dnevno unosiš od hrane, u koje vrijeme i koje ciljeve ostvaruješ u unapređenju svoje ishrane i zdravlja.

Dnevnik zahvalnosti

To je vjerovatno dnevnik, koji svi trebamo uzeti u obzir u nekom trenutku svog života. Pošteno je reći da previše život svi uzimamo zdravo za gotovo i kako je lako izgubiti trag onih stvarima, koje nas čine sretnim i u kojima uživamo. Pomoću dnevnika zahvalnosti možeš sažeti stvari, zbog kojih se osjećaš sretno, što će ti pomoći uspostaviti i održati ljubazan stav koji će, nadamo se, početi ulaziti u mnoge aspekte tvog života i ličnih odnosa.

Unsplash

Dnevnik kreativnosti

Kreativni proces je različit za svakog i možda doslovno smisliš briljantnu ideju, ali kako se okupiraš nekim drugim dnevnim obavezama, tako ideja može da se zaboravi. Pa, zašto ne dokumentuješ svoje kreativne ideje? Ova vrsta dnevnika nudi sjajan način da zapišeš evoluciju svog kreativnog procesa i da pomogneš boljem kristalizovanju ideja, koje u početku mogu izgledati previše zamršeno ili teško za realizovati.

Dnevnik “TO do lista” i lista impresija

Često čitamo knjige ili gledamo filmove, serije, inspirativne govore, video klipove, dokumentarce, ali ne razmišljamo o onom što smo naučili ili kako smo impresionirani nečim. Osim toga, ako ove godine pokušavaš pročitati više knjiga, samo praćenje koliko zapravo čitamo knjiga sedmično, mjesečno ili godišnje, može nam biti koristan motivator. Prednost ove vrste dnevnika je dvostruka: s jedne strane, postavljaš sebi ciljeve šta želiš da naučiš, šta da gledaš i čitaš, dakle funkcija podsjetnika, a s druge strane, možeš ga koristiti kao alat za pamćenje informacija koje pokušavaš upiti.

Slični članci

Ovaj arhitekta jede samo ono što uzgaja u eko-održivom dijelu Dubaija

Ultra magazin

Top 5 savjeta za pokretanje vlastitog biznisa donosi preduzetnica Maja Miljević

Ultra magazin

Zagrli voljene osobe – Srećan Međunarodni dan zagrljaja!

Ultra magazin