Ultra Inspirativno

Zašto je neophodno da uradiš digitalni detox?

Jesi li tip osobe, koja odmah poseže za mobilnim telefonom, čim se probudiš ili dok legneš u krevet naveče ili dok radiš na poslu, često pogledaš u mobilni telefon i provjeravaš notifikacije? Nisi jedini/jedina…  Istraživanja pokazuju da 20% osoba od 19-32 godine, provodi najmanje 5 sati dnevno na društvenim mrežama i na mobilnom telefonu. Prečesto korištenje društvenih mreža i mobilnih telefona, itekako šteti tvom mentalnom zdravlju i povećava mogućnost depresije i anksioznosti.

Foto: Pexels

Istraživanja pokazuju, da što su ljudi više koristili društvene mreže i duže koristili mobilne telefone, to je bio veći procenat osoba sa depresijom i anksioznošću. Digitalni detox je najlakši način, da se prevaziđe ovisnost o društvenim mrežama i mobilnom telefonu, te da se naše mentalno zdravlje oporavi i unaprijedi.

Foto: Pexels

Evo nekoliko načina, kako da sprovedeš u djelo digitalni detox i unaprijediš svoje mentalno zdravlje:

Odredi sebi jedan cijeli dan, kada nećeš koristiti mobilni telefon ili društvene mreže uopšte, dakle 24 sata. Na primjer u SAD-u su uveli Nacionalni dan za digitalni detox, koji se obilježava 01. marta, kako bi se ljudi tada više družili sa svojom porodicom i prijateljima uživo, bez upotrebe društvenih mreža i mobilnih telefona.

Foto: Pexels

Postavljanje jasnog vremenskog okvira za svjesno suzdržavanje od društvenih mreža, prvi je korak ka digitalnoj detoksikaciji. Počni sa digitalnim detoksom, na primjer na nekoliko sati bez društvenih mreža, bez skrolovanja po ekranu, po feedu društvenih mreža i bez odgovaranja na poruke, pogotovo čim se probudiš i prije nego što legneš u krevet. Neki će možda smatrati korisnim primijeniti digitalni sat, recimo nakon 22 sata, odnosno prije spavanja.

Foto: Pexels

Odredi sebi prostor u kući u kojem nećeš koristiti društvene mreže, na primjer spavaća soba ili dnevna soba. Neki kafići, klubovi i restorani u svijetu, imaju moto kojeg se pridržavaju “bez interneta, bez društvenih mreža, bez mobilnih telefona”, kako bi osigurali da ljudi razgovaraju jedna sa drugima, a ne samo gledali u mobilne telefone.

Foto: Pexels

Ironično je da istraživanja pokazuju, da ljudi koji stalno skrolaju po ekranu i po feedu na društvenim mrežama, ustvari popunjavaju prazninu, jer nemaju pravih bliskih prijatelja ili se porede sa drugim ljudima i ugrožavaju vlastito samopouzdanje.

Foto: Pexels

Umjesto da stalno provodiš vrijeme na društvenim mrežama, nauči neku novu vještinu, pogledaj online kurs, prigrli neki novi hobi, pročiatj knjigu, pogledaj dobar film, odradi trening, prošetaj, meditiraj, popij kafu sa prijateljem bez upotrebe mobilnog telefona, uživaj u toploj kupki.

Izvor: msn.com

Slični članci

5 jezika ljubavi koji će ojačati tvoju vezu ili brak

Ultra magazin

Ovo su najljepše ljubavne izreke

Ultra magazin

6 jednostavnih navika koje će poboljšati tvoj radni dan

Ultra magazin