Ultra Inspirativno

Zašto je jačanje jezgra tijela najvažniji korak kod vježbanja?

Weekend 2022
Weekend 2022

Listajući društvene mreže, nemoguće je da ne primjetiš mnogobrojne treninge, fokusirane na dobijanje trbušnih mišića, gradnju six-packa, i iscrtavanje linija na stomaku. Iako su rad na trbušnim mišićima i pretvaranje sala u mišićnu masu važni, ključ je ipak u gradnji snažnog jezgra. Jezgro ili Core je područje zdjelice, kukova i kičme i još se naziva centar ili srž tijela. Tri seta mišića zajedno sa mišićima gluteusa, mišićima leđa i nogu, nas drže u uspravnom položaju, utiču na držanje i pomažu nam da se krećemo.

Unsplash

Zašto je snažano jezgro toliko važno?

Trup tijela čini tvoje jezgro ili core, a to su mišići trbuha, karlice, donjeg dijela leđa i kukova. Kad ljudi razmišljaju o jezgru, oni misle na trbušne mišiće, ali važno je ne zaboraviti snagu tijela u leđima. Te druge mišićne grupe su podjednako važne u formiranju snažnog jezgra. Core nije samo six pack. Ovi mišići su stabilizatori našeg tela, koji nam pomažu da sjedimo, stojimo i radimo različite osnovne aktivnosti.

Core je centar tijela i izvor najveće mišične snage. On kontroliše našu ravnotežu i stabilnost. Ovi mišići štite kičmu, zdjelicu i trbuh. Stabilnost jezgra je ključna komponenta za uspješno obavljanje većine grubih motornih aktivnosti, poput stajanja i hodanja. Jači jezgreni mišići pomažu u mnogim jednostavnim i osnovnim funkcijama – poput podizanja teškog tereta ili nošenja djeteta.

Koji je najbolji način za izgradnju čvrstog jezgra tijela?

Unsplash

Pilates i trening snage je odličan način za angažovanje mišića abdomena, jer djeluje na stabilizaciju i izgradnju karlične pregrade, kao i svih mišića trupa. Klasični plank, ljuljajući plank, plank sa dodirom ramena, bočni plank, ali i sve ostale varijacije ove vježbe, idealne su za jačanje centralnog dijela tijela. Funkcionalni treninzi, koji uključuju mrtvo dizanje, skokove, marince, takođe moraš uvrstiti u trening ukoliko ti je cilj snažan core.

Tvoju snagu određuje nekoliko faktora, a pravilno vježbanje koje cilja na sve mišiće može pomoći u njenom jačanju. S obzirom na to da na ovaj način radiš sve grupe mišića, srednji i donji dio tijela, dobijaju vitkiji izgled.

Kako jačati core ukoliko su ti leđa slaba?

Unsplash

Snažan core je ono što ti pomaže da uradiš i završiš vježbu, čak i kod vježbi koje nisu prvenstveno za trbušnjake. Recimo, ukoliko ti se kukovi spuštaju prilikom izvođenja skleka ili te leđa bole kod mrtvog dizanja – sve ovo možeš pripisati slabom jezgru tijela.

Za mnoge ljude, vježbe za trbušnjake koje uključuju plank i vožnju bicikla, mogu izazvati oštar bol u leđnim mišićima. Međutim, stručnjaci kažu da je obrnuto – slaba leđa se izjednačavaju sa slabim jezgrom. Siguran i efikasan način rada na jačanju jezgra je upotreba tjelesne težine, kao opterećenja u pravilnoj formi. Počni sa manjim rasponom pokreta, ali kontrolišući brzinu. Dok se tvoje tijelo prilagođava i stvara snagu, možeš uvesti veće pokrete, pri čemu obrati pažnju na pravilno izvođenje vježbi.

Slični članci

5 najboljih destinacija u Evropi za solo putnike

Ultra magazin

FuckUp Nights Sarajevo powered by Authority Partners: Priče o padovima i neuspjehu – na mostu!

Ultra magazin

Znate li zašto biste ovo ljeto trebali završiti posjetom Jajcu?

Ultra magazin