Ultra Inspirativno

Zašto je jačanje jezgra tijela najvažniji korak kod vježbanja?

Listajući društvene mreže, nemoguće je da ne primjetiš mnogobrojne treninge, fokusirane na dobijanje trbušnih mišića, gradnju six-packa, i iscrtavanje linija na stomaku. Iako su rad na trbušnim mišićima i pretvaranje sala u mišićnu masu važni, ključ je ipak u gradnji snažnog jezgra. Jezgro ili Core je područje zdjelice, kukova i kičme i još se naziva centar ili srž tijela. Tri seta mišića zajedno sa mišićima gluteusa, mišićima leđa i nogu, nas drže u uspravnom položaju, utiču na držanje i pomažu nam da se krećemo.

Unsplash

Zašto je snažano jezgro toliko važno?

Trup tijela čini tvoje jezgro ili core, a to su mišići trbuha, karlice, donjeg dijela leđa i kukova. Kad ljudi razmišljaju o jezgru, oni misle na trbušne mišiće, ali važno je ne zaboraviti snagu tijela u leđima. Te druge mišićne grupe su podjednako važne u formiranju snažnog jezgra. Core nije samo six pack. Ovi mišići su stabilizatori našeg tela, koji nam pomažu da sjedimo, stojimo i radimo različite osnovne aktivnosti.

Core je centar tijela i izvor najveće mišične snage. On kontroliše našu ravnotežu i stabilnost. Ovi mišići štite kičmu, zdjelicu i trbuh. Stabilnost jezgra je ključna komponenta za uspješno obavljanje većine grubih motornih aktivnosti, poput stajanja i hodanja. Jači jezgreni mišići pomažu u mnogim jednostavnim i osnovnim funkcijama – poput podizanja teškog tereta ili nošenja djeteta.

Koji je najbolji način za izgradnju čvrstog jezgra tijela?

Unsplash

Pilates i trening snage je odličan način za angažovanje mišića abdomena, jer djeluje na stabilizaciju i izgradnju karlične pregrade, kao i svih mišića trupa. Klasični plank, ljuljajući plank, plank sa dodirom ramena, bočni plank, ali i sve ostale varijacije ove vježbe, idealne su za jačanje centralnog dijela tijela. Funkcionalni treninzi, koji uključuju mrtvo dizanje, skokove, marince, takođe moraš uvrstiti u trening ukoliko ti je cilj snažan core.

Tvoju snagu određuje nekoliko faktora, a pravilno vježbanje koje cilja na sve mišiće može pomoći u njenom jačanju. S obzirom na to da na ovaj način radiš sve grupe mišića, srednji i donji dio tijela, dobijaju vitkiji izgled.

Kako jačati core ukoliko su ti leđa slaba?

Unsplash

Snažan core je ono što ti pomaže da uradiš i završiš vježbu, čak i kod vježbi koje nisu prvenstveno za trbušnjake. Recimo, ukoliko ti se kukovi spuštaju prilikom izvođenja skleka ili te leđa bole kod mrtvog dizanja – sve ovo možeš pripisati slabom jezgru tijela.

Za mnoge ljude, vježbe za trbušnjake koje uključuju plank i vožnju bicikla, mogu izazvati oštar bol u leđnim mišićima. Međutim, stručnjaci kažu da je obrnuto – slaba leđa se izjednačavaju sa slabim jezgrom. Siguran i efikasan način rada na jačanju jezgra je upotreba tjelesne težine, kao opterećenja u pravilnoj formi. Počni sa manjim rasponom pokreta, ali kontrolišući brzinu. Dok se tvoje tijelo prilagođava i stvara snagu, možeš uvesti veće pokrete, pri čemu obrati pažnju na pravilno izvođenje vježbi.

Slični članci

Ovo su najljepše ljubavne izreke

Ultra magazin

6 jednostavnih navika koje će poboljšati tvoj radni dan

Ultra magazin

Svijet na dlanu Maje Orihan: “Kući se vraćam promijenjena svim što su oči vidjele, ruke dotakle, a srce osjetilo”

Ultra magazin