Ultra Zanimljivo

Volkswagen-ova reklama zabranjena zbog promovisanja nejednakosti polova

Volkswagen-ova reklama koja prikazuje muškarca kao astronauta i ženu koja sjedi pored dječijih kolica zabranjena je prema novim rodnim stereotipnim pravilima. Oglas marke automobila postao je jedan od prvih koji je zabranjen prema novim pravilima „čuvara reklama“.

Foto: iNews

Reklama o električnom automobilu e-Golf osuđena je kao promovisanje “štetnih” stereotipa prema novom zakonu uvedenom prije dva mjeseca u Velikoj Britaniji.

Prvi put je emitovana 14. juna, dana kad su nova pravila stupila na snagu, te je prikazala brojne muške likove koji su uključeni u avanturističke aktivnosti, za razliku od žena u brižnoj ulozi.

Tri osobe su se žalile na reklamu Agenciji za standarde oglašavanja (ASA), koja je utvrdila da je prekršila nova pravila koja se odnose na “štetu i prekršaj”.

“Štetni” stereotipi

Reklama u predmetu pokazala je muške astronaute koji lebde u svemirskom brodu, muškog sportistu s protetskom nogom koji izvodi skok u dalj i drugog muškarca koji kampuje na rubu litice.

Pokazala je i ženu koja sjedi na klupi pored kolica.

VW šefovi tvrdili su da je “osnovna poruka” reklame usmjerena na “sposobnost ljudskog duha da se prilagodi izazovima i promjenama”. Automobilska kompanija nije smatrala da su penjač, astronaut ili sportista koji se takmiči u paraolimpijskim sportovima polno stereotipne uloge ili zanimanja.

Šefovi VW-a izjavili su da su likovi “prikazani u obavljanju radnji koje nisu stereotipne za jedan pol”.

Ali ASA je odbila tvrdnje VW-a i prihvatila žalbe.

Foto: iNews

Nova pravila oglašavanja

Nova pravila navode da “reklame ne smiju sadržavati polne stereotipe koji mogu uzrokovati štetu ili ozbiljan prekršaj”.

Polne stereotipne uloge i karakteristike uključuju zanimanja ili atribute koji se obično povezuju s određenim polom.

Portparol ASA-e rekao je za VW reklamui: “Iako je većina oglasa bila usredsređena na temu prilagođavanja teškim okolnostima i dostignućima, posljednja scena prikazivala je ženu kako sjedi na klupi i čita, s kolicima sa strane.

„Priznali smo da je postajanje roditeljem iskustvo života koje se promijenilo i koje je zahtijevalo značajno prilagođavanje, ali briga o djeci bila je stereotipno povezana sa ženama.“

„Uzimajući u obzir cjelokupni utisak o oglasu, smatrali smo da će se gledaoci vjerovatno fokusirati na zanimanja likova u oglasu i promatrati direktnu suprotnost između prikazivanja muških i ženskih likova.“

„Poređenjem slika muškaraca u izvanrednim okruženjima i provođenjem avanturističkih aktivnosti sa ženama koje su se činile pasivne ili uključene u stereotipnu ulogu njege, smatrali smo da se oglas direktno suprotstavlja stereotipnim muškim i ženskim ulogama i karakteristikama na način koji ostavlja utisak da su isključivo povezani s jednim polom.”

Dodao je: “Rekli smo Volkswagen Group UK Ltd da osiguraju da njihovo oglašavanje ne predstavlja polne  stereotipe na način koji bi moglo nanijeti štetu, uključujući direktno suprotstavljanje muških i ženskih uloga i karakteristika na način koji podrazumijeva da su jedinstveno povezane s jednim polom.”

Oglas iz Philadelphije

Još jedan oglas kreiran za Philadelphia sir takođe je zabranjen prema istim pravilima ASA-e.

Taj oglas prikazao je dva muškarca koji paze na bebe, a jedan od njih ostavi svoju na transportnoj traci restorana.

Jedna se osoba požalila ASA-i da „se odražava štetni stereotip” sugerišući da su muškarci “nesposobni za brigu o djeci” i da će ih “izložiti riziku zbog njihove nesposobnosti.”

Šefovi iz Mondelez UK, proizvođači Philadelphije, rekli su da je cilj oglasa istaknuti privlačnost proizvoda prikazujući “šaljivu” situaciju u kojoj su ga roditelji smatrali tako ukusnim, da su se na trenutak odvratili od brige o svojoj djeci.

Ali žalbu je opet podržala ASA.

 

Izvor: inews.co.uk

Slični članci

Zalutali mačak je u vatrogasnoj stanici pronašao svoj dom i svi ga obožavaju!

Ultra magazin

Pospane pčelice – nešto najljepše što ćeš danas vidjeti!

Ultra magazin

Plivačice su sinhronizovanim plesom u bazenu punom plastike, poslale snažnu poruku!

Ultra magazin