Ultra Zanimljivo

Važnost zdrave prehrane u svim fazama života kod žena

Od ranog djetinjstva do odrasle dobi, žensko tijelo prolazi kroz mnoštvo promjena i faza, zbog čega je bitno da ishrana bude u skladu sa zahtjevima organizma. Meenaz Ahmed, savjetnica za nutricioniste i dijetetičarka, objašnjava važnost pravilne prehrane za žene svih dobnih grupa.

Pexels

Zdrava prehrana nužna je za sve. Žene posebno prolaze kroz mnogo hormonalnih i fizičkih promjena u svom životu, pa održavanje uravnotežene prehrane s bogatim vitaminima i hranjivim tvarima postaje ključno za izgradnju dobrog zdravlja. Prehrana je presudan element za žene i to se mora slijediti od rođenja do starosti, jer prehrambeni zahtjevi mogu biti različiti u svakoj fazi ženskog života. Kako djevojčice rastu u žene i prolaze kroz faze poput puberteta, trudnoće, menopauze i svega između, mijenjaju se i potrebe njivog organizma.

Djetinjstvo i adolescencija

Unsplash

Tokom mladosti i adolescencije, dnevni unos i način prehrane moraju se pažljivo pratiti. Tokom tog perioda dogodiće se pomak u hormonima u ženskom tijelu, jer prvo počinje priprema za pubertet. Nedostatak hranjivih sastojaka rezultiraće nesposobnošću učenja i rada uz maksimalnu produktivnost, ograničava rađanje zdrave djece u budućnosti, utiče na polnu zrelost i rast, a nedovoljno kalcija rezultiraće slabim zubima i kostima. Tokom ove faze svog života, svakodnevno sagorijevaju gotovo 2200 kalorija, što je značajno povećanje u odnosu na njihove prethodne potrebe kao djevojčica. Nemasni izvori proteina, nemasni mliječni proizvodi, cjelovite žitarice, voće i povrće najbolji su izvori za zadržavanje potrebne energije za žensko tijelo.

Trudnoća

Unsplash

Sljedeća velika faza u životu žene je trudnoća. Faza u kojoj više ne jede samo da sebi osigura prehranu, već i za dijete koje raste u njoj. Uvriježeno je mišljenje da trudnica mora jesti za dvoje, međutim, to nije istina. Prejedanje može rezultirati komplikacijama za majku i bebu, i može rezultirati drastičnim debljanjem. Važno je jesti zdravu, hranjivu hranu koja će nahraniti i majku i dijete. Prioritet je jesti zdravo ne povećavajući količinu hrane, već povećavajući broj hranjivih sastojaka koje žene unose. I mikroelementi poput vitamina i minerala i makronutrijenti poput proteina, ugljikohidrata i prehrambenih vlakana su jako važni. Žene trebaju unositi dovoljnu količinu kalcija, vitamina D3, folne kiseline i magnezija.

Nakon trudnoće

Unsplash

Prehrana nakon trudnoće jednako je važna kao i prehrana tokom trudnoće. Samo zato što sada imaju  dijete, nije opravdanje da žene počnu zanemarivati ​​sebe. Od porođaja dolazi do trošenja kalcija i željeza više nego inače, pa žene moraju nadoknaditi gubitak zdravom prehranom. Sa djetetom dolazi više obaveza i manje slobodnog vremena, ali pravilna ishrana ne smije ispaštati zbog toga. Redovni obroci, hranljivi sastojci i vitamini su obavezni, jer je tijelo prošlo kroz nevjerovatan proces tokom trudnoće, i sada traži optimalnu prehranu.

Menopauza

Unsplash

Menopauza je faza u kojoj se ženski menstrualni ciklusi završavaju. Tokom ove faze dolazi do znatnog pada nivoa estrogena, što utiče na metabolizam. To rezultira debljanjem, fluktuirajućim nivoom holesterola, poteškoćama u probavi ugljikohidrata, padom gustoće kostiju i donosi puno promjena raspoloženja. Najvažnija stvar koju žene moraju konzumirati u ovom razdoblju je hrana bogata kalcijem koji pomaže u održavanju kostiju i izbjegavanju lomova. Hrana koja sadrži fitoestrogene preporučuje se u tom periodu, jer pomaže u djelovanju slabog estrogena u tijelu. On se može naći u grožđu, soji, slanutku, crnom čaju, lanenim sjemenkama i mnogim drugima sastojcima. Oni takođe pomažu u kontroli promjena raspoloženja. Ne preporučuje se konzumiranje prekomjerne količine šećera, ugljikohidrata, prerađene hrane, začinjene hrane ili hrane s dodatom soli.

Kako žena sazrijeva, njene se prehrambene potrebe stalno mijenjaju. Svaka faza života zahtijeva pažnju i brigu kako bi svom tijelu pružila potrebnu prehranu. Više se naglaska daje zdravlju žene, jednostavno zato što žensko tijelo prolazi kroz toliko promjena kroz razne faze života i za svaku fazu treba voditi računa pojedinačno. Uvijek je dobro posjetiti stručnog nutricionistu kako bi pratili i osigurali da organizam dobija sve što treba, izbjegavajući eventualne komplikacije u budućnosti koje bi mogle nastati zbog nemara.

 

Izvor: pinkvilla.com

Slični članci

Svjetski poznati brend kafe “Starbucks” u Mercatoru!

Ultra magazin

Kako da zaustaviš migrenu u roku od nekoliko minuta?

Ultra magazin

Jesi li ti među 5 najvećih radoholičara zodijaka?

Ultra magazin