Ultra Zanimljivo

Uznemirujuća istina o šećeru

Šećer je loš; šećer je jako loš. Svi znamo da je tako, iako nas to ne sprečava da svakodnevno stavimo kašiku (ili dvije) u kafu ili čaj, i da ga konzumiramo više nego što bi trebali… Previše šećera vodi do povećanja težine, uzrokuje propadanje zuba i povećava rizik od dijabetesa. Ali takođe ima još jedan nezgodan efekat – ometa san, i to na način da će nesanica dovesti do toga da želiš još šećera.
Foto: Stockphoto

Studija iz 2016. godine otkrila je da ljudi čija ishrana sadrži veliku količinu šećera imaju lakši san i nemirniji su noću. Dr. Michael Breus, klinički psiholog specijalizovan za poremećaj sna, kaže da prevelik unos šećera vodi ka tendenciji kasnih obroka, jer nivoi šećera u krvi imaju nekontrolisane uspone i padove. To negativno utiče na san, a prekinut san će zauzvrat, naredni dan, stvoriti još veću žudnju za šećerom.

Previše šećera noću može biti izuzetno štetno za naše zdravlje. Kada unosimo šećer, nivo šećera u krvi raste i gušterača oslobađa insulin, što pomaže šećeru da se vrati u naše ćelije, dajući im “gorivo” za rad. Jedenje šećera kasno naveče nas pretjerano stimuliše, daje nam energiju i čini nas spremnima za aktivnosti, a to nije ono što radimo noću. Mi smo dizajnirani da “prestanemo da radimo” kako se dan bliži kraju.

Nutricionisti objašnjvaju da šećer troši puno magnezijuma koji nam je potreban za san, i zato bi apsolutno trebalo da izbjegavamo šećer u bilo kom obliku, a posebno čokoladu koja sadrži kofein i druge stimulanse.

Dr. Paul Kelly koji istražuje obrasce spavanja, prihvata vezu između visokog unosa šećera i poremećenog sna, ali kaže da treba da uzmemo ovo sa rezervom prije nego što potpuno shvatimo uzročno posljedičnu vezu: “Loš san i jedenje šećera i masne hrane idu zajedno, ali postoji dokaz sa obe strane u kom smjeru ide. Da li unos šećera znači manje sna ili manje sna čini da unosimo šećer?”

Izvor: Shutterstock

On kaže da prosječna odrasla osoba treba najmanje sedam sati sna noću – manje od toga znači potrebu za kratkoročnim podizanjem energije, i kombinacija loše ishrane i nedovoljnog sna će nam uništiti zdravlje.

“Imamo veliki problem sa snom i sa hranom, a oni uzajamno djeluju. Slatka hrana će vjerovato poremetiti vaš san. Pravilo je da ne treba jesti dva sata prije spavanja”. On takođe predlaže izbjegavanje kofeina i isključivanje TV-a i sat vremena prije odlaska u krevet.

Psotoji pravi biohemijski nagon da jedemo više šećera. Naše tijelo prepoznaje da su nemamo dovoljno šećera u organizmu i traži nešto što će poslužiti kao oslonac. Prejedanje slatkom hranom može takođe da bude znak usamljenosti, jer kada nemamo dovoljno radosti u životu skloni smo da se okrećemo stvarima koje nas podstiču, a šećer je jedna od tih stvari.

Foto: Unsplash

Za bolji san preporučuje se hrana koja ima visok sadržaj triptofana, kao što je grah, leća, orasi, integralne žitarice i živina. Triptofan nam pomaže u stvaranju serotonina koji je poznat kao “hormon sreće” a jedna od stvari koje radi je da nas priprema za san.

Takođe se preporučuju zdravi obroci tokom dana, obroci bogati proteinima kako bi se suprotstvili fluktuirajućim novoima šećera u krvi. Što se manje oslanjamo na šećer i kofein tokom dana biće nam lakše uspostaviti zdrave obrasce sna.

Zdrava prehrana, vježbanje i provjetravanje prostorije prije odlaska u krevet i začarani krug lošeg sna i nezdrave ishrane postaće prošlost.

 

izvor:: theguardian.com

Slični članci

Instagram profil „Influencers In The Wild“ otkriva ljude koji su voljni učiniti sve za fotografiju

Ultra magazin

Hrana koju moraš izbjegavati kada si pod stresom!

Ultra magazin

Adidas predstavio teren za američki fudbal od recikliranih boca

Ultra magazin