• Home
  • Ultra Ukusno
  • Upoznaj “Dve Olive” koje su uspješno spojile iskustvo u marketingu i ljubav prema hrani
Ultra Ukusno

Upoznaj “Dve Olive” koje su uspješno spojile iskustvo u marketingu i ljubav prema hrani

One su kreativne, radoznale, sposobne i preduzetne djevojke, koje su ljubav prema hrani pretvorile u posao iz snova. Prijateljice koje su odlučile da zajedno pokrenu biznis i ponude nešto novo na tržištu. Kako same kažu, njihov posao podrazumijeva različite oblasti – od šefa kuhinje, preko stiliste, do fotografa. 
dve olive
Dve Olive

Svestrane Vanja i Lidija, odlučile su da upotrijebe svoje znanje i dugogodišnje iskustvo iskoriste na najbolji mogući način. To ih je dovelo do toga da se danas bave onim što najviše vole, što je najčešće garancija za uspjeh.

Ko su Dve Olive i čija su ideja?

DVE OLIVE: Mi smo Vanja i Lidija, dugogodišnje prijateljice, koje je spojila ljubav prema hrani –  prva mnogo voli da jede, druga da fotografiše slasne zalogaje. Vremenom se iz toga rodila ideja o zajedničkom biznisu, nedavno pretočena u kreativni studio “Dve Olive”.

Ako vjerujete da su fotografije važan dio karike za pričanje priče o vašem brendu i tražite strateškog partnera da vam isporuči uslugu, koja podrazmijeva i mnogo više od toga, Dve Olive su baš takav partner. Specijalizovane smo za FMCG brendove i restorane, za čije potrebe izrađujemo strategiju, fotografisanje i stilizovanje hrane, zaokružujući priču grafičkim rješenjima i mogućnostima izrade sajta sa kompletnom tehničkom podrškom. Svemu tome dodajte izradu logotipa, pisanje tekstova i dobićete jednu cjelinu neophodnu za nastup na tržištu.

Dve Olive

Kako je došlo do vaše saradnje? Kako su se spojile Vanja i Lidija?

DVE OLIVE: Obe smo veoma preduzimljive i nije nam strano da radimo više poslova. Upoznale smo se na jednom zajedničkom projektu, nastavile da se družimo, radimo i u međuvremenu smo došle do ove zajedničke ideje. Željne smo novih izazova. Kako smo okružene sjajnim i uspješnim kreativcima, nije nam bilo teško da nađemo saradnike, koji će nam pomoći da se širimo i rastemo, te tako pored strategije i fotografija za vaš brend, nudimo i usluge grafičkog dizajna i izrade sajta, kao i kreiranja sadržaja. Okrenute smo i ka malim preduzetnicima, kojima je potrebno da brend izgrade u potpunosti ili da ga mijenjaju na način, koji će omogućiti prepoznatljivost i jedinstvenost na tržištu, a samim tim doprinijeti rastu u svim segmentima.

Čime se tačno bavite i kako doći do vaših usluga?

DVE OLIVE: Pozicioniranje hrane na tržišnoj trpezi predstavlja veliki izazov, a mi možemo biti vaš šef kuhinje, stilista i fotograf. Spojile smo iskustvo u marketingu sa hranom, kako bi stvorile efikasnu strategiju. Oživljavamo fotografije ukusne hrane, bilo da je riječ o komercijalnom fotografskom projektu, fotografisanju za časopise ili društvene mreže, dizajniranju ili izradi sajta, uvijek stavljamo svu svoju kreativnost u pogon. Godinama smo skupljale tanjire, posuđe nasljeđivale od baka i sve to iskoristile za kreiranje ovog projekta.

Dve Olive

Otkud inspiracija za ime?

DVE OLIVE: Kada kažete Dve Olive, prvo što vam padne na pamet je Popajeva Oliva ili masline. U pitanju je igra riječima, a u kojoj je sadržan i Lidijin i Vanjin život.

Maslina je najveći individualac među drvećem, dok je Oliva najveća Popajeva ljubav, jedina koju voli više od špinata. Lidija je u djetinjstvu bila vrlo tanka, mršava i znali su da je zovu Oliva, dok Vanja jako voli masline i maslinjake, divljinu i surovost u kojoj stabla mogu da opstaju i daju zrele plodove. Jednog vrelog ljeta, ispod stare masline na Jadranu, nastala je zamisao o nazivu nekog budućeg projekta. Udružene Dve Olive ovo “zeleno zlato” odlučile su da njeguju. Složićete se, ima nešto magično u tim ljekovitim maslinama, koje se nalaze u svim svjetskim kuhinjama.

Koji dio svog posla najviše volite?

DVE OLIVE: Definitivno uživamo u svakom segmentu kreiranja, ali nam je fotografija najzanimljivija. Pored toga zadovoljstvo je sa nekim kreirati brend od početka, uz sve izazove koji se nalaze na tom putu. Kako bismo uspjele da ponudimo kompletnu uslugu, odlučile smo se na proširenje tima ljudi sa kojim radimo, tako da klijentima garantujemo profesionalnost i visok nivo usluge, od kreiranja sajta, pisanja tekstova, do logotipa i fotografija.

Kakvi klijenti su vam omiljeni?

DVE OLIVE: Kako je povjerenje jedna od ključnih karika u našem odnosu, vjerujemo da je idealan klijent onaj koji vjeruje da ćemo ispuniti njegovu viziju, ali i dozvoliti nam da isprobamo nove stvari. Negdje smo to lijepo pročitale i volimo da ponovimo: povjerenje nije bankomat, gdje unesete podatke i novac automatski izađe.

Po čemu se izdvajate od konkurencije, šta jedinstveno imate za ponuditi klijentima?

DVE OLIVE: Obe smo u našim primarnim poslovima iskusile obe strane poslovanja i kao klijenti i kao dio agencije, tako da poznajemo potrebe i jednih i drugih. Imamo iskustva u izgradnji brendova, kao i razvijanju postojećih kroz vizuelne sadržaje. Iz tog iskustva izrastao je i naš snažan stav da fotografija, može brendu da promijeni razvojni put i da očara kupca. Ali i da kvalitetan sadržaj na sajtu, uz dobar grafički dizajn predstavlja ono po čemu se jedan brend izdvaja.

Mislimo da je naša prednost i to što od jedne kreativne ekipe, klijent može da dobije cjelokupnu stategiju i nastup na tržištu u početnoj fazi. U tom smislu nema potrebe za saradnjom sa različitim saradnicima, senzibilitetima i vizijama, nego jedna skladna ekipa kreira gotov posao.

Dve Olive

Vanja, Vi ste spojili zanimljiva zanimanja – kuhinju i marketing. Kako je došlo do toga i koja sfera Vam je malo draža?

VANJA: Obožavam hranu. To je nešto o čemu stalno razmišljam, kojim obrokom ću započeti dan, šta pripremiti za ručak i gdje otići na večeru. Uživam u gledanju kanala o kuvanju, listanju gastro časopisa i istraživanju weba u potrazi za savršenim zalogajima. A možda me poznajete i po mom prvom projektu Ukus Beograda, prvi srpski gastro vodič sa recenzijama ugostiteljskih objekata u regionu, koji sam prije skoro pet godina pokrenula sa troje prijatelja, u čemu i dalje uživam. Novim poduhvatom Dve Olive objedinila sam poslovne afinitete u sferi marketinga i interesovanja, kojima posvećujem slobodno vrijeme – umjetnost i kulinarstvo. U drugoj Olivi Lidiji pronašla sam idealnog saveznika.

Dve Olive

Sa druge strane, Lidija Vi ste svoje fotografske sposobnosti usmjerili ka fotografisanju hrane. Kako ste se odlučili baš za kulinarstvo? Šta Vam je, pored hrane izvor inspiracije?

LIDIJA: Kada sam počinjala da se ozbiljnije bavim fotografijom, da kupujem profesionalniju opremu i edukujem se, probala sam sve. Od portreta, fotografisanja događaja, dječijih rođendana, vjenčanja, product placement fotografiju, ali kad je hrana ”stala” u moj kadar, tada sam znala da je to to. Da sam pronašla svoj mir i nemir. U pronalaženju svog stila pomogla mi je i mentorka Aleksandra Popović, iz Fabrike fotografa. Inspiraciju pronalazim u detaljima oko sebe, primjećujem ljepotu u sitnicama i vjerujem da život i fotografiju čine male stvari.

Najdraži projekat do sada?

DVE OLIVE: S obzirom na to da smo na početku, ne bismo mogle da izdvajamo neki poseban projekat. Radile smo fotografisanje za mnoge klijente i njihove različite potrebe, te je to bila početna faza od koje smo se i razvile dalje.

Trenutno kreiramo strategiju otvaranja novog restorana i to za nas predstavlja veliki izazov, jer pripremamo sav materijal koji podrazumijeva kako kreativu, tako i grafički dizajn, izradu sajta, logotipa i fotografije. Vjerujemo da će u budućnosti naš studio okupljati kreativce, i da ćemo udruženi stvarati brendove sa ozbiljnim potencijalima i za strana tržišta.

Poruka našoj Ultra publici?

DVE OLIVE: Ukoliko ste do kraja pročitali tekst, znači da ste iz kreativne industrije. Naglasićemo da se promjene u marketing (digitalnom) svijetu dešavaju vrlo brzo i da iziskuju hrabrost. Stoga, imajte petlju, krenite u nepoznato, internet nudi mogućnosti za napredak, koje su ranije bile nezamislive. Uskočite u voz koji je u pokretu i inovirajte!

Slični članci

Ljetna salata od piletine, tikvica i nektarina!

Ultra magazin

Domaći sladoled sa karamelom i kikirikijem!

Ultra magazin

Cocktail preporuka za ljeto: Osvježavajući “Hugo”

Ultra magazin