Ultra Inspirativno

Teško se nosiš sa promjenama? Evo kako da ih što lakše prigrliš!

Promjene su neizbježne i one su sastavni dio života, ali ne nosi se svako na isti način sa promjenama, zato ti pomažemo, da što lakše prigrliš promjene u svom životu. Većina nas se bori sa promjenama, a sada više nego ikada zbog pandemije korona virusa, shvatili smo da je promjena jedina konstanta u životu, i da se moramo mijenjati, da bismo preživjeli. Osnivač Centra za pažnju u Oxfordu, profesor Mark Williams, ističe koliko je neobična i iščašena ljudska priroda. „Neočekivano i nepoznato, moglo bi sada više nego ikada, poljuljati temelje našeg bića“, poručuje on.
Foto: unsplash

Promjena se suočava sa našim osjećajem kontrole i autonomije. Naš strah od moguće bespomoćnosti doprinosi ansioznosti i depresiji. Istraživanje psihologa dr Roberta Leahy-ja, pokazalo je da se 85% naših briga, zapravo nikada i ne dogodi.

Ipak prihvatanje promjena, ključno je za dugoročnu fleksibilnost, otpornost, lakoću, zdravlje i sreću. Neuronaučnik Daniel Levitin, primjetio je radoznalost i otvorenost, kao 2 ključne karakteristike, koje imaju veliki uticaj na kvalitet našeg života. Zen filozof, Alan Watts, rezimirao je ukratko sljedeće: “Jedini način da se izmijeni smisao života je uranjanje u njega, kretanje s njim i pridruživanje plesu”.

Pa kako stvarno prihvatiti promjene?

Evo nekoliko ključnih savjeta stručnjaka, koji će ti pomoći da se što lakše nosiš sa promjenama.

Foto: unsplash

Obrati pažnju na okolinu

Osvijesti neizbježne sitne promjene, koje se stalno dešavaju unutar i oko tebe. Bilo da su to tvoje fizičke senzacije, oblaci koji lebde ili procvat novog cvijeća, mirisi, okusi, osmijeh… Ništa ne ostaje isto, posmatraj prirodu, ona se svaki dan mijenja!

Živi dan po dan

Aktivno prilagođavaj svoje dnevne navike. Uvedi neke sitne promjene na dnevnom nivou. Radi isto što si i do sada, ali na drugačiji način, preuredi svoj životni prostor, promijeni ishranu, promijeni mjesto za odlazak na kafu, uradi nešto tebi poznato, ali na drugačiji način. Svaki dan, bar malo promijeni svoju dnevnu rutinu.

Foto: unsplash

Pokušaj razumjeti svoj osjećaj kontrole

Gubitak kontrole nad životom može izazvati strah, paniku, tjeskobu, ogorčenost, tugu, anksioznost, depresiju ili bijes. Borimo se protiv nečega što ne možemo iskontrolisati, poput pandemije koja je nažalost, zadesila cijeli svijet. Poštuj svoj gubitak kontrole, osvijesti ta osjećanja, nemoj se osuđivati zato što se tako osjećaš, nema pogrešnog iskustva, sve je to za ljude. Skreni pažnju na ono, što možeš iskontrolisati. Ovo je rješenje vrijedno zlata. Ne možeš možda kontrolisati sve promjene koje se dešavaju u svijetu, ali možeš donositi odluke koje se lično tebe tiču. Na primjer da se zdravo hraniš, da vježbaš, da budeš dobra i ljubazna osoba, da urediš svoj životni prostor po svojoj želji, da prošetaš, da radiš u vrtu, da se družiš s prijateljima, da recikliraš…

Foto: unsplash

Prihvati ono što ne možeš promijeniti, prilagodi se

Vjerujemo da namjera vodi do određenog uspjeha. Autor bestselera „Hardwiring Happiness“, Rick Hanson, objašnjava odlučnost: „Izazovne stvari se dešavaju svima nama, ali odlučnost i svjesna namjera su ključne za prihvatanje promjena“. Naša unutrašnja snaga za prihvatanje promjena, podržana je našim unutrašnjim resursima, kojima se možemo povući, bez obzira na vanjsko vrijeme. Na primjer, ukoliko te je neki vanjski uticaj spriječio da nešto radiš, prilagodi se i radi to i dalje, ali u prilagođenim drugačijim uslovima. To može biti na primjer nemogućnost odlaska na trčanje ili u teretanu zbog pandemije ili loših vremenskih uslova, odradi trening kod kuće.

Foto: unsplash

Meditiraj

Naravno, meditiranje je uvijek pravi odgovor. Razlog je taj što kada sjedimo u tišini i tišini, svjesni smo vlastitog uma i tijela. Ništa nikada nije potpuno isto, od jednog trenutka do drugog. Svaka senzacija i svaka misao se neprestano mijenjaju.

I na kraju, zapamti da promjena donosi nadu. Kao što je Marilyn Monroe rekla u optimističnom trenutku, “Ponekad se dobre stvari raspadnu, tako da bi se još bolje stvari mogle desiti”.

 

Izvor: gq-magazine.co.uk

Slični članci

Naučnici imaju rješenje kako da budeš i ostaneš optimistična osoba

Ultra magazin

Zašto je jačanje jezgra tijela najvažniji korak kod vježbanja?

Ultra magazin

3 vježbe dubokog disanja za bolji san i opuštanje

Ultra magazin