Ultra Moderno

Susnyarusa: „Protivim se kozmetici “iz kuhinje“

Od malena okružena farmaceutima i ljekarima, Nina Šušnjar je interesovanje za ovu granu nauke pokazala vrlo rano. Pamti igranje sa maminim epruvetama i supstancama u mladosti, a od tada do danas, sa manjim prekidima, traje njena edukacija i istraživanje o hemiji, farmaciji i različitim kozmetičkim proizvodima. Prije nekoliko godina je oko profila Susnyarusa počela graditi zajednicu žena zainteresovanih za kozmetiku i pravilnu njegu lica i tijela. Danas ta zajednica broji 33.000 ljudi.

Instagram: susnyarusa

„Stranica kakvu danas vidite nastala je 2018. godine u želji da prenesem svoje iskustvo, olakšam drugim ženama pri izboru adekvatnog proizvoda za njegu ili uljepšavanje, ali i ono što sam naučila od majke.“

Velika prednost interneta je što otvara mogućnost da stručne i obrazovane osobe jednostavno uspijevaju da šire svoje znanje sa velikim auditorijumom. Tako je Nina na svom profilu napravila kozmetički vodič u kojem se može pronaći odgovor na ogroman broj pitanja i nedoumica. Njeno mišljenje o prirodnoj kozmetici, o tome kako treba da izgleda jesenja njega kože, koliko preparata je previše, najčešćim greškama i kozmetičkim savjetima za pravilnu njegu kože, pročitaj u nastavku.

Mnoge kompanije svoje proizvode danas upakuju tako da kupce navedu da pomisle da su efikasni, a često je istina daleko od toga. Zanimalo nas je kako prepoznati koji proizvodi ispunjavaju svoj zadatak, a koji ne.

„Zapravo teško. Ukoliko niste iz struke, ne razumijete se ili se ne interesujete za tu oblast više od prosječnog potrošača, teško. Postoje osnovne stvari koje svi možemo naučiti i to je smisao moje stranice. Da pratiteljkama prenesem osnovno znanje koje mogu i treba da imaju kako bi izabrale ono pravo za sebe. Pišem jednostavnim jezikom koji je svakom razumljiv, pa iz toga mogu da zaključe da li im je nešto neophodno ili ne. Kozmetička industrija se više nego ikad služi raznim trikovim kako bi privukla potrošače da kupe njihov proizvod i to je u redu. Najbolji savjet koji sam davnih dana dobila bio je da slušam isključivo svoju kožu, ona će sama pokazati da li je nešto i u kojoj mjeri efikasno. Protivnik sam raznih aplikacija za čitanje, odnosno razumijevanje sastojaka, jer je to zaista površna stvar. Razumijevanje kozmetike je nešto mnogo više od aplikacije. Pa čemu onda tolike škole, fakulteti, seminari, kursevi, knjige, ako sve informacije dobijemo iz aplikacije i svi smo na dva klika od razumijevanja hemije i same formulacije proizvoda?“

Instagram: susnyarusa

Posljednjih nekoliko godina se desila ogromna ekspanzija prirodne kozmetike. Sada se strasti polako smiruju, a uprkos tome što se svi trude prilijepiti etiketu „prirodnog“ svojim proizvodima, izdvaja se kvalitetna prirodna kozmetika.

„Nisam protivnik prirodne kozmetike, ali se “prirodnim” danas mnogo toga naziva. Sastojci koji potiču iz prirodnih izvora gotovo nikada nisu potpuno “čisti”, jer često sadrže druge komponente iz biljnog materijala, kao i sastojke koji se koriste prilikom same obrade. Prirodna kozmetika je najčešće brzo kvarljiva usljed nedostataka adekvatnih konzervanasa, pa se tako mora brzo potrošiti kako se u njoj ne bi razvijali mikroorganizmi koje često ne vidimo, ali to ne znači da ih nema. Takođe, sa prirodnom kozmetikom smo izloženiji alergenima i ako do reakcije dođe, ne možemo sa sigurnošću utvrditi koji sastojak ju je izazvao. Pristalica sam prirodne kozmetike sa adekvatnim sertifikatima, jer je to jedina garancija da je proizvod i bezbjedan za korišćenje. Sintetički sastojci se mogu napraviti tako da budu dosta blizu toj “čistoći” čime se umanjuje vjerovatnoća iritacije. Protivim se kozmetici “iz kuhinje”. Naša koža ne prepoznaje supstance koje se nalaze u voću i povrću, ne može ih konvertovati u ono što joj je neophodno i iskoristiti benefite vitamina iz namirnica.“

Dobar marketing i reklama su uvijek mogli prodati prosječan proizvod, a Ninu smo pitali, na osnovu dosadašnjeg iskustva, koji je njen stav – koji kozmetički preparat je precijenjen, a koji još nije dobio zasluženu pažnju.

„Rekla bih da su precijenjeni proizvodi na bazi kolagena. Kolagen kao takav je podosta velik molekul i ne može prodrijeti u kožu. On se zadržava na površini kože i ne obavlja obećanu funkciju. Napredujemo i u tom smislu i okrećemo se boljim opcijama kada je kolagen u pitanju. Sa druge strane, veću pažnju zaslužuju proizvodi na bazi retinola ili retinoida. Svaka žena koja predje 30-u godinu, trebalo bi da od oktobra do marta u svoju rutinu uvrsti i proizvod na bazi ovog vitamina (to su derivati vitamina A). O tome bi ipak trebale da se posavjetuju sa nekim stručnim, jer postoji razlika između onog koji se kao lijek izdaje na recept i onog kozmetičkog koji se može naći u slobodnoj prodaji. Sve više je proizvoda u slobodnoj prodaji koji su bezbjedni za korišćenje, a odlažu nastanak bora (između svega ostalog) i do nekoliko godina. Mislim da će on tek doživjeti svoju popularnost i pronaći put do kozmetičkog nesesera svake žene.“

Instagram: susnyarusa

Sa druge strane, ističe da nema previše zabluda koje servira kozmetička industrija.

„Nema ih puno, ali kao prva koja mi pada na pamet jeste naznaka godina na ambalažama kozmetičkih proizvoda. Ne bi trebale time da se opterećujemo. U redu je obratiti pažnju ukoliko biramo kozmetiku za mladu kožu, do 20-te godine recimo. 40+, 50+ je najčešće tu samo iz marketinških razloga, da privuku određenu grupu potrošača, ali se na policama mogu naći identični ili gotovo identični proizvodi sa različinim oznakama kada su godine u pitanju. Kozmetiku bi trebale da biramo isključivo po tipu i stanju kože.“

Sa dolaskom novog godišnjeg doba i rutinu njege treba prilagoditi klimatskim uslovima, a tokom hladnijih dana ona mora biti intenzivnija nego tokom toplog perioda.

„Godišnju njegu dijelim u dvije grupe i po tome bi i trebalo da mijenjamo njegu, jer se i naša koža mijenja u smislu potreba sa dolaskom jeseni ili proljeća. Dobra jesenja njega bi trebalo da se sastoji od čistača na bazi ulja, gela/pjene ili mlijeka za čišćenje lica, tretmanskog seruma (ukoliko ima potrebe za tim), seruma za hidrataciju, kreme i spf kreme da zaokruži krug. Svakako da se u rutinu mogu dodavati proizvodi u zavisnosti od potrebe i stanja kože, doba dana, no ovo bih izdvojila kao osnovu. Skoro pa svi tipovi kože tokom jesenjih i zimskih mjeseci zahtijevaju nešto bogatiju hidrataciju, negu inače. Pružite svojoj koži ono što sama od vas traži. Posmatrajte. Osluškujte.“

Žene često prave grešku, te iz želje da u kratkom roku postignu željeno stanje kože, koriste prevelik broj kozmetičkih preparata, zbog čega redovno nastaju nove komplikacije. Suština je naučiti slušati svoju kožu.

„Koža je organ i ona reaguje. Svaka reakcija na koži koja nije uobičajna je alarm da nešto nije u redu, da nešto ne radimo kako treba. Previše je kada osjetite da koža više “ne upija” proizvode, da je prezasićena. Tu se treba zaustaviti. Korejska njega koja podrazumijeva minimum osam, a često i preko 11 koraka je po meni previše, iako su njihovi proizvodi zaista lagani. Takva rutina iziskuje i dosta vremena kojeg nažalost imamo sve manje. Previše slojeva u jutarnjoj njezi mogu biti problem, jer se javlja “rolanje” spf kreme koja je obavezna. Ako bih morala da se opredijelim za brojke, to bi bilo recimo 3-4 ujutru i 5-6 uveče. Preko noći nam treba bogatija i nešto jača njega jer se koža tokom noći, dok spavamo regeneriše.“

Instagram: susnyarusa

Zbog toga, Nina objašnjava kako treba reagovati kada novi priozvod počne izazivati iritacije na licu.

„Proizvodi za njegu ne bi trebali da stvaraju nelagodu u bilo kom smislu. U njezi i rezultatima treba da uživamo i sve što nije u skladu sa tim treba izbaciti iz rutine. Postoje proizvodi koji izazivaju manju reakciju na koži koju nazivamo “čišćenjem”, ali su rijetki. Ukoliko se iritacija ponovi više od dva puta, ne treba forsirati. Kada su prvi rezultati u pitanju, zavisi. Nakon nekih proizvoda prve rezultate možemo uočiti dosta brzo, a nakon nekih se prvi rezultati javljaju tek nakon više mjeseci – što je slučaj kod retinola. Treba biti strpljiv i neopterećen, a rezultati svakako neće izostati ukoliko smo odabrali pravi proizvod.“

Jedan od glavnih razloga postojanja profila Susnuarysa je edukacija i pomoć ženama, kako bi se smanjile greške koji veliki broj njih ponavlja, kada je riječ o njezi kože. Petogodišnja interakcija sa pratiteljkama Ninu čini kompetentnom da nam odgovori koje greške žene najčešće prave kod izbora kozmetičkih preparata.“

Na Susnyarusa profilu Nina se trudi da svima odgovori na njihova pitanja i da ostvari interakciju sa ženama koje je prate.

Instagram: susnyarusa

„Komunikacija sa pratiteljkama mi je izuzetno važna. Uglavnom se svodi na pitanja u inboksu se mnoge od njih ustručavaju da javno postave pitanje, pa je ovako intimnije. I to razumijem. Ja sam tu zbog njih, one su tu zbog mene. Grešaka ima, ali moram da priznam da su sve rjeđe. Prate me samosvjesne, inteligentne dame koje pažljivo slušaju/čitaju i primjenjuju na sebi ono što kao pouku izvuku i na to sam posebno ponosna. Ima i onih koje su vrlo nestrpljive i sa nerealnim očekivanjima no na svu sreću, malo ih je. Svaki moj post je baziran na nekoj grešci, nekom pitanju, nedoumici. Komunikacija sa njima me inspiriše. Moji postovi se zasnivaju na odgovorima na ona pitanja koja žene muče u realnom životu.“

Kao velika zaljubljenica u kozmetiku i čistu kožu, izdvojila je dva proizvoda bez kojih ne može zamisliti svakodnevnu njegu.

„Svoju rutinu ne mogu da zamislim bez spf-a i dobrog čistača za lice. Bez dobro očišćenog lica dalja njega nema nikakvog smisla. Ako se lice ne očisti dobro, ni najbolji serum, ni najbolja krema neće djelovati. Spf je pak tu da zaštiti moju kožu od UV zraka, hiperpigmentacije, ali i prijevremenih bora. Ako bih morala da se odlučim samo za dva tipa proizvoda koja bih koristila do kraja života, to bi bila ta dva.“

Kozmetička industrija je prepuna predrasuda i neprovjerenih informacija, koje se svakodnevno mogu pročitati i čuti svuda oko nas. Nina se trudi sve „upitne“ teme razjasniti na svom profilu.

„Sa raznim zanimljivostima se susrećem svakog dana, ali bih za kraj našeg razgovora izdvojila ipak fraze koje će sigurno vašim čitaocima biti najzanimljivije s obzirom da kao prijetnja kruže internetom: parabeni su kancerogeni, mineralna ulja su kancerogena, silikoni su loši, svaki alkohol u kozmetici je loš, sve što je skupo je i dobro i obrnuto… Na sva ova, ali i mnoga druga zastrašivanja sam već dala objašnjenja na svojoj stranici.“

Slični članci

BIGSEE nagrada za modni dizajn zasluženo otišla na adresu Milana Senića

Ultra magazin

Najljepše pufer jakne koje su naš izbor za najhladnije dane

Ultra magazin

Ovaj trend za jesen i zimu odmah čini tvoju odjevnu kombinaciju još više cool!

Ultra magazin