Ultra Inspirativno

Studija kaže da nas vrtlarenje čini srećnijima

IuteCredit
IuteCredit

Prema novoj studiji, možeš preskočiti teretanu i uputiti se pravo u svoj vrt, radi mentalnog i fizičkog zdravlja. Studija, koju je sprovelo britansko Kraljevsko hortikulturno društvo, otkrila je da svakodnevno baštovanstvo ima isti pozitivan uticaj na našu dobrobit kao i redovno, energično vježbanje.

vrtlarenje
Foto: pexels.com
Vrtlarenje čini vježbanje zabavnim

Vježbanje poboljšava našu izdržljivost, jača mišiće i topi višak masnoće. Dok većina nas trči u teretanu u borbi za fit liniju, isto to možemo postići i u vrtu. Vježbanjem na otvorenom u vrtu ili svakodnevnim hodanjem na otvorenom, izlažemo se i spektru dnevne svjetlosti. Izlaganje sunčevoj svjetlosti podstiče mozak da oslobađa serotonin, hormon povezan s podizanjem raspoloženja i pomaže nam da se osjećamo mirno i koncentrisano. Dobro je provoditi 20-ak minuta vani na dnevnoj svjetlosti, sve dok nam ljekari to dopuštaju.

Vrtlarenje se čini kao vježbanje bez napora, jer ne primjećujemo da vježbamo. Umjesto toga, čupamo korov, kopamo rupe, sadimo povrće i cvijeće, i uživamo u suncu. Studija koju je proveo Univerzitet Harvard kaže da 30 minuta vrtlarenja jednako sagorijeva kalorije kao i 30 minuta hodanja, badmintona ili vježbanja joge. Ali, za razliku od vježbanja u zatvorenom, vrtlarenje izlaže naš mozak biljkama, tlu i svjetlosti – stvarima koje nam donose radost.

vrtlarenje nas čini srećnijima
Foto: pexels.com
Vrtlarenje olakšava anksioznost i depresiju
IuteCredit
IuteCredit

U vrijeme pandemije desio se porast vremena provedenog u vrtu, što je logično, jer smo morali biti kući, ali neki ljudi su shvatili da im vrtlarenje olakšava anksioznost i depresiju. Vrtlarstvo pruža priliku da se odvojimo od stresa svakodnevnog života i povežemo sa mirom prirode, kažu stručnjaci. Anksioznost se nastavlja ako se koncentrišemo na nju. Provođenje vremena u prirodi i pomaganje našem vrtu u rastu povezano je s pojačanom emocionalnom regulacijom što dovodi do poboljšanja mentalnog zdravlja kroz smanjenje simptoma anksioznosti.

Olakšava blagu depresiju

“Istraživanja tokom posljednje decenije na univerzitetima širom svijeta pokazuju da učestvovanje u redovnim vježbama na otvorenom često može biti jednako efikasno kao antidepresivi u liječenju blage depresije,” kaže Shawna Coronado, stručnjakinja za wellness. Nisu u pitanju samo vježbe, svjež vazduh i sunčeva svjetlost. Istraživači sa Univerziteta Bristol i Univerzitetskog koledža u Londonu otkrili su da “prijateljska” bakterija koja se obično nalazi u zemljištu aktivira moždane ćelije za proizvodnju serotonina.

Vrtlarenje u društvu sa prijateljima ili porodicom jača međusobne veze. Osjećaj zajedništva s drugima poboljšava kvalitetu našeg života.

Foto: pexels.com
Pomaže u održavanju smirenosti uma

Studija koju je provelo britansko Kraljevsko hortikulturno društvo kaže da je zadovoljstvo i uživanje razlog zašto većina ljudi provodi vrijeme u vrtu. Podaci studije pokazuju da su vrtlarstvo i vrtovi dragocjeni za mentalnu obnovu i ‘podsticanje smirenosti uma’. Vrtlarstvo podstiče naš um da iskusi ono što se događa u sadašnjem trenutku, da bude maksimalno prisutan. Povećana pažnja tokom baštovanstva može bolje povezati naš um i tijelo i podržati naše mentalno zdravlje. Najbolje od svega, čak i ako nemaš prostora za baštu, istraživanja pokazuju da je samo gledanje vrtova povezano s većom dobrobiti.

 

Izvor: thespruce.com

Slični članci

Simona Joksimović: Jesen je omiljeni period za vježbanje svim rekreativcima

Ultra magazin

Kako da se riješiš negativne energije u svom domu?

Ultra magazin

5 razloga zašto ne ostavljaš partnera koji te ne voli

Ultra magazin