Ultra Inspirativno

Šta je holandski niksen i kako ga praktikovati?

IuteCredit
IuteCredit

Do sada su vjerovatno svi već dobro upoznati s hyggeom, danskim konceptom ugodnosti življenja. Ali sada se fokusiramo na drugačiju međunarodnu životnu naviku, niksen. Grubo preveden, niksen je holandski naziv za “umjetnost ne raditi ništa”. To je praksa smanjenja stresa iz Holandije, koja doslovno uključuje stanje u kojem ne radimo ništa.

niksen ne raditi ništa
Foto: unsplash.com

Zvuči jednostavno, zar ne? Kako se “niksen” razlikuje od običnog koncepta odmaranja? Sve je stvar nordijskog mindset-a.

Za većinu ljudi, ne raditi ništa je radikalan pojam. Svi smo stalno zauzeti. Zapravo, naš svijet i generacije imaju tendenciju, da glorifikuju pretjeranu zaposlenost. Uvijek smo u pokretu. Uvijek moramo još jednu stvar provjeriti i odraditi sa liste obaveza. Ravnoteža između posla i privatnog života? Nikad čuli za nju. I svi smo prilično upoznati s tim gdje to vodi …  do zastrašujuće riječi na “b” – burnout ili sagorijevanje.

Uopšteno govoreći, naša kultura ne podstiče mirno sjedenje, a to može imati sveobuhvatne posljedice na naše mentalno zdravlje, dobrobit, produktivnost i druga područja našeg života. Tehnologija nam život ne čini ništa lakšim. Sve vrijeme nosimo sa sobom pametne telefone i laptope i gotovo je nemoguće istinski se isključiti i prihvatiti besposlice. Naš se mozak zapravo mijenja, jer gubimo sposobnost da sjedimo mirno i prisiljavamo se da ostanemo zaposleni u svakom trenutku.

niksen
Foto: unsplash.com
IuteCredit
IuteCredit

Umjesto da konstantno držiš mozak zaposlenim, razmišljajući o tome šta ti je iduća obaveza, “niksen” je praksa koja ti pomaže da usporiš i na mnogo je načina korisna za zdravlje. To je dobrodošlo odvajanje od društvenih očekivanja u poslu i produktivnosti. Sveopšte je uvjerenje, da smo lijeni ako nismo produktivni. A budući da “niksen” dopušta našem mozgu da uspori, možemo otkriti da povremeno disanje koristi smanjenju stresa.

Takođe znamo, da ne raditi ništa i “dosada” mogu podstaknuti i našu kreativnost. Čin mirovanja i usporavanja, omogućava našem umu da luta i može nam pomoći da budemo kreativniji i efikasnije rješavamo probleme. Volimo privlačnost “hyggea”, jer se radi o udobnosti. Ali “niksen” je više sličan svjesnosti. Svjesnost uopšteno znači da ostajemo u trenutku i svjesni svog okruženja. Niksen je otpuštanje svega. Dozvoli sebi da ne radiš ništa. Pusti svoj um da ide gdje želi bez krivice i očekivanja. Opet, ne radi se o lijenosti. Radi se o odvajanju trenutka za potpuno uživanje u životnim pauzama. Odreci se kontrole i “pusti sebe na miru”.

ne raditi ništa
Foto: unsplash.com

Da li je stvarno tako jednostavno? Jeste! Razmisli o običnom sjedenju u fotelji i gledanju kroz prozor. Ali kada si zadnji put to učinio/učinila? Jer to nije u našoj prirodi. Navikli smo da se stalno krećemo ili radimo, čin da sjedimo mirno i ne radimo ništa, može izgledati neprirodno. Treba da prevaziđeš ovu nelagodu. Važno je početi. Dopusti svom umu da luta kako god želi, to će mu omogućiti da bude maštovitiji i kreativniji.

Unošenje ovih namjernih, tihih trenutaka u svakodnevnu rutinu, pomoći će ti da cijeniš umjetnost zvanu “ne raditi ništa”.

Izvor: theglitterguide.com

Slični članci

Joga u krevetu!

Ultra magazin

Pročitaj ove citate da se osjećaš srećno i zahvalno

Ultra magazin

8 najvećih zabluda o psihoterapiji

Ultra magazin