Ultra Inspirativno

Sanita Dizdarević otkriva 5 koraka koji su joj pomogli da se riješi viška kilograma

Vjerujemo da je mali broj onih, koji u nekom trenutku nisu bili na dijeti ili probavali uz trening postići bolji i zdraviji izgled. Ali, zašto neki ljudi u tome uspiju i naprave nevjerovatnu transfomaciju, a drugi odustanu tokom procesa? Odgovore na ova pitanja smo potražili kod Sanite Dizdarević, fitness instruktorke koja je i sama prošla kroz veliku promjenu, te može ljude savjetovati iz ličnog iskustva. Zamolili smo je da nam otkrije 5 najbitnijih savjeta, koji su njoj pomogli da skine 50 kilograma.

Facebook: Sanita Dizdarevic

Mentalna snaga

Osnovna i najbitnija stavka u procesu skidanja viška kilograma je mentalna snaga osobe. Prvo što trebaš uraditi je pogledati se u ogledalo i priznati da imaš problem, odnosno višak kilograma. Tu počinje tvoja borba – kada raščistiš sa sobom, doneseš odluku da ste ti i tvoje zdravlje na prvom mjestu, tada krećeš na jedan vrlo težak proces i put koji se zove pobijediti sebe. Dok god ne uradiš gore navedeno, nećeš se osjećati spremno za ovaj proces, jer sve kreće od tebe – ti si krojač svoga tijela i života, niko drugi.

Plan ishrane

U procesu mršavljenja najbitnije je naći stručnog trenera ili nutricionistu, koji će napraviti plan ishrane prilagođen tebi, tvojim ciljevima, dijagnozama i potrebama. Isto tako je veoma bitna podrška trenera, koji mora razumjeti jednu gojaznu osobu, koja ima problem. Trener mora razumjeti mentalne prepreke, ali i ciljeve klijenta, dati mu podršku i biti iskren – da ovo nije lak put i da na to putovanje kreću zajedno, kao jedan tim.

Nemoj se koncentrisati na gubljenje težine i vagu

Ono što trebaš učiniti je koncentrisati se na ishranu i vježbanje, a ne opsjednutost gubljenja kilograma i vaganja svaki dan. Kao što znaš, kilogrami nisu došli preko noći, već su se nizali mjesecima ili godinama. Zato ih nećeš ni skinuti za mjesec ili dva. Proces, volja, želja i disciplina, trebali bi biti tvoj fokus. Cilj i pobjeda koju ćeš osjetiti nakon gubitka kilograma je nešto najljepše što ćeš uraditi za sebe. Dobićeš samopouzdanje i tvoj odraz u ogledalu će se promijeniti. Postaćeš srećnija i zadovoljnija osoba, kao i tvoja porodica i okolina. Ipak, u ovom procesu si ti glavna uloga. Pokušaj, isplati se.

Instagram: Sanita Dizdarevic

Jedi često i redovno

To znači 4-5 obroka dnevno, jer ako jedeš redovno i manje obroke, tvoj metabolizam će biti na visokoj razini i pomoći će ti sagorijevati masnoće i kilograme koje imaš. Jedi više proteina (jaja, meso, povrće, riba, voće, žitarice, orašasti plodovi), a manje ugljikohidrata. Ostvari dosljednost u vježbanju. Vježbaj minimalno tri puta sedmično, a najbolje bi bilo pet dana, uz dva dana odmora. Trening od 45-60 minuta dnevno uz cardio i vježbe vlastite težine. Smanji unos šećera, slatkiša, grickalica, kolača i ostalih namirnica, koje u sebi imaju veliku količinu šećera. Nemoj gladovati, jer glad usporava metabolizam i gladovanje nije mršavljenje, to zapamti. Važi se i mjeri jednom u 14 dana u istoj odjeći i na istoj vagi. Češće vaganje može biti zavaravajuće da težina varira, pogotovo kod žena kada je menstrualni ciklus blizu. U tim danima ili pet dana prije, ne preporučuje se vaganje, jer će vaga pokazati i do tri kilograma više. Razlog tome su hormonske promjene kod žene (estrogen – povećava mu se nivo pred početak menstruacije, progesteron – povećava mu se nivo u drugoj polovini ciklusa). Oba hormona dovode do zadržavanja vode u organizmu, te se dobijaju „vodeni kilogrami”, koji odlaze kada se menstrualni ciklus završi.

Dosljednost

Na prvom mjestu ispoštuj sebe. Promijeni svoj mentalni sklop, radi na svom zdravlju koje je najbitnije. Postavi sebi cilj šta želiš u životu – da li želiš biti bolesna ili zdrava osoba? Gojaznost dovodi do mnogo dijagnoza kao što su dijabetes, srčane bolesti, napadi panike, aritmije, anksioznost i depresija. Ne dopusti da hrana bude tvoja emocija, pobijedi ti nju, a ne ona tebe. Emotivno prejedanje i utjeha, neka ti budu na zadnjem mjestu, a na prvom mjestu ti, trening i ishrana. Bolje da treniraš i radiš na sebi, nego da svaki mjesec sjediš kod doktora u raznim ordinacijama i umjesto da radiš na sebi, ulažeš u razne lijekove i boriš se sa demonima u sebi.

Slični članci

7 savjeta da svaki dan budeš sretna osoba

Ultra magazin

Inspirativne izjave poznatih o prijateljstvu

Ultra magazin

10 sitnica kojima ćeš poboljšati svoj život

Ultra magazin