• Home
  • Ultra Zanimljivo
  • Samo 20 sekundi vježbanja ili kretanja će spriječiti efekte sjedenja opasnog po zdravlje
Ultra Zanimljivo

Samo 20 sekundi vježbanja ili kretanja će spriječiti efekte sjedenja opasnog po zdravlje

Sjediti mnogo sati za stolom i računarom ili na kauču pred televizorom ima užasne posljedice po naše tijelo i organizam. Naučnici su otkrili, da sjedenje tokom većeg dijela dana, uzrokuje niz štetnih metaboličkih promjena, koje zajedno povećavaju izglede za razne bolesti i preranu smrt. Dakle, sjedenje je postalo neprijatelj broj jedan u pogledu svjetskog zdravlja.
Foto: unsplash

Novo istraživanje nudi odgovor na ovo pitanje, otkrivši da su mali intervali intenzivne fizičke aktivnosti, dovoljni da zaštitiš svoje tijelo od najgorih efekata sjedenja po zdravlje.

Foto: unsplash

Istraživanje, koje su sproveli naučnici sa Univerziteta u Teksasu u Austinu i koje je objavljeno je u časopisu Medicine & Science in Sports, pomno su promatrali i pratili mlade, zdrave volontere koji su sjedili veći dio dana. Jedna grupa je samo sjedila ili ležala po 6 sati tokom dana. Druga grupa je ustajala svakih sat vremena i vježbali su veoma intenzivne vježbe u trajanju od 4 sekunde u 5 ponavljanja, dakle ukupno 20 sekundi vježbanja na svakih sat vremena.

Foto: unsplash

Dvadeset sekundi ukupnog vježbanja po satu ne zvuči nimalo ohrabrujuće, ali podaci su pokazali da je to veoma promijenilo tijelo i organizam ispitanika i pozitivno uticalo na njihovo zdravlje. Sutradan su sagorjeli više masti i pokazali niži nivo triglicerida u krvi. Ukratko, nisu pokazali uobičajene loše efekte zbog toga što su sjedili po cijeli dan, za razliku od prve grupe, koja nije radila vježbe nego samo sjedila.

Foto: unsplash

“Rezultati sugerišu da prekidi sjedenja čestom, intenzivnom i krajnje skraćenom vježbom, ipak može poništiti neke od štetnih efekata sjedenja po zdravlje”, objašnjava Gretchen Reynolds za New York Times.

Foto: unsplash

Istraživanje ohrabruje i vlasnike kompanija da motivišu radnike i da im dozvole na svakih sat vremena kretanje ili šetanje bar po zgradi kompanije, kako bi se unaprijedilo zdravlje radnika.

“Kad se nađeš u situaciji da sjediš veći dio dana, pokušaj ustajati često i kretati se, po mogućnosti intenzivno i brže, što češće tokom dana”, zaključuje Gretchen Reynolds.

 

Izvor: inc.com

Slični članci

Naučnici objašnjavaju šta se dešava našem tijelu kada hodamo bosonogi

Ultra magazin

Djeca koja se igraju sa blatom i pijeskom su jača i zdravija

Ultra magazin

Ovo su naučno dokazani razlozi zašto trebaš imati psa!

Ultra magazin