Ultra Inspirativno

Sada je najbolje vrijeme da probaš jogu i uradiš dobro za svoj duh i tijelo

Nakon burnih i izazovnih nekoliko mjeseci uzrokovanih globalnom krizom i pandemijom, sve što nam svima trenutno treba, jeste modalitet vježbanja, koji doprinosi našem duhu i tijelu. Posebno joga, koja može vratiti balans u naš život. Prema instruktorki joge Chelsea Jackson Roberts, joga je integrativna praksa, koja nas može prizemljiti na način, koji povezuje um i tijelo. „Joga se može koristiti i kao alat za prevazilaženje stresa, ali i kao alat za bolje zdravlje, balans, sreću i bolju budućnost”.

Foto: unsplash

„U jogi smo fokusirani na tijelo, disanje i kretanje – i na kraju čak i na naše akcije u životu i u svijetu. Prakse koje nalazimo u jogi, posebno se koriste zbog boljeg utemeljenja, balansa, svjesnosti i saosjećanja”, dodala je Chelsea Jackson Roberts.

Foto: unsplash

Naravno, ljudi se već odavno okreću jogi zbog zdravlja, unutrašnjeg mira i balansa i prevazilaženja stresa u životu. Studija iz 2018. godine otkrila je da su se depresija, anksioznost i stres, značajno smanjili kod žena nakon 12 sesija redovne hatha joge, dok je istraživanje iz 2017. godine, utvrdilo da su radnici koji su dva ili četiri mjeseca pohađali časove joge, doživjeli značajno smanjenje stresa i unaprijedili svoje psiho-fizičko zdravlje.

Foto: unsplash

Chelsea Jackson Roberts je objasnila: „Budući da nas joga uči da je sve povezano, joga podržava naša tijela na način, koji čak može umanjiti uticaj stresa na naše fizičko tijelo. Takođe nam pruža mogućnosti da usporimo i slušamo sebe. Kad dišemo i krećemo se s namjerom i svjesnošću, ostavljamo vremena za razmišljanje i rad na sebi”, pojasnila je ona.

Foto: unsplash

Ona tvrdi da je joga ključna za jačanje imuniteta, jer vježbe disanja podučavane jogom nude tehnike smirivanja nervnog sistema, što direktno utiče na naš imuni sistem. Slično tome, postoje mnoge joga tehnike, koje mogu ojačati nervni sistem i „isprati“ naše limfne sisteme, da bismo se oslobodili štetnih toksina iz tijela.

Foto: unsplash

Još jedno pitanje, koje se pojavilo kod mnogih ljudi, dok su se suočavali sa teškim efektima pandemije, bio je poremećaj sna. Chelsea Jackson Roberts, ukazala je na istraživanje na Univerzitetu Harvard, koje dokazuje da joga ima sposobnost da odmori i opusti duh i tijelo.

Foto: unsplash

“Odmor i kvalitetan san su ključni za jačanje imunološkog sistema. Kada praktikujemo tehnike yoge i meditacije, treniramo naša tijela da reflektivno reaguju na vanjske faktore, koji izazivaju stres“, navodi ona.

Chelsea Jackson Roberts praktikuje Yoga Nidru, opuštajuću tehniku, koja direktno utiče na san i odmor.  Dakle, ako ti je rutina spavanja poremećena, loše spavaš i osjećaš umor i tromost, ona ukazuje na jednostavnu pozu, koja ti može odmah pomoći da se dobro naspavaš i odmoriš, a vrlo je jednostavna vježba…

Pexels

“Isprobaj pozu “noge uz zid” prije spavanja. Uvijek preporučujem držanje nogu uz zid. Ova tehnika se može izvesti ležanjem na kičmi na krevetu i pomjeranjem dna zadnjice i kičme, sve do ugla gdje se podloga kreveta ili poda susreće sa zidom. U osnovi, tvoje je tijelo u obliku slova L i tu treba da ostaneš 10-tak minuta u toj pozi i da dišeš polako i duboko. Ovo je sjajan način spuštanja i smirivanja otkucaja srca i fokusiranja na usporavanje disanja. To će te opustiti i pripremiti za dubok i kvalitetan san, koji je neophodan za zdrav i srećan život!”

 

Izvor: triathlete.com

Slični članci

Ovo je tajna izbjegavanja svađe sa toksičnom i negativnom osobom

Ultra magazin

Intervju – Ana Petrović: “Dijeta ne podrazumijeva izgladnjivanje, već promjenu prehrambenih navika”

Ultra magazin

Volimo životinje: Prairie je ravnopravan član porodice i pas o kakvom je Neira oduvijek maštala

Ultra magazin