Ultra Inspirativno

Ovo su naučno dokazani rituali za smanjenje stresa i anksioznosti

Svako ima svoj način suočavanja sa stresom i anksioznošću, ali prema novim istraživanjima, postoji jedan alat od kojeg velika većina ljudi ima koristi. U istraživanju Univerzita Connecticut u SAD-u i Univerziteta Masaryk u Češkoj, potvrđeni su rituali, koji igraju ključnu ulogu u smanjenju stresa i anksioznosti.

Foto: pexels.com

Docent antropologije, dr. Dimitris Xygalatas, otkriva da li praktikovanje rituala utiče na uznemirenost, stres i anksioznost. On je sa svojim timom ispitivao ponašanje učesnika istraživanja, kojima je simuliran plan evakuacije i pravila ponašanja povodom neke prirodne katastrofe, a to je kod učesnika istraživanja izazvalo stres, neugodnost i anksioznost.

Foto: pexels.com

Polovina učesnika je praktikovala vježbe meditacije, opuštanja i disanja, a druga polovina nije to praktikovala.

Obje grupe su definitivno osjećale stres i uznemirenost, zbog sprovođenja simulacije plana prirodne katastrofe, ali oni koji su učestvovali u ritualima opuštanja, meditacije i disanja, mnogo bolje su se nosili sa situacijom i mnogo mirnije su se ponašali. Nakon mjerenja otkucaja srca, istraživači su zaključili da je grupa koja nije izvodila rituale opuštanja, disanja i meditacije, bila mnogo više uzemirena, anksiozna i pod stresom.

Foto: pexels.com

“Stres, uznemirenost i anksioznost može narušiti kognitivne funkcije, oslabiti imunološki sistem i dovesti do hipertenzije, zato je važno praktikovati rituale opuštanja, kako bi se smanjili stres i anksioznost”, poručuje dr. Dimitris Xygalatas.

Foto: pexels.com

“Rituali pomažu smanjenju anksioznosti pružajući mozgu osjećaj strukture, pravilnosti i predvidljivosti. Drugim riječima, ako radiš neki ritual koji ti je ugodan i opuštajući, tijelo šalje mozgu signal, da si na sigurnom”, navodi dr. Dimitris Xygalatas.

Foto: pexels.com

Ovo istraživanje dokazuje, da je još više razloga da pojačaš svoju ritualnu praksu, posebno u teškim vremenima. Počni malim koracima, piši dnevnik zahvalnosti, vježbaj yogu, meditiraj, vježbaj disanje, šetaj, uživaj u tišini, opuštaj se.

 

Izvor: mindbodygreen.com

Slični članci

Ovo su najljepše ljubavne izreke

Ultra magazin

6 jednostavnih navika koje će poboljšati tvoj radni dan

Ultra magazin

Svijet na dlanu Maje Orihan: “Kući se vraćam promijenjena svim što su oči vidjele, ruke dotakle, a srce osjetilo”

Ultra magazin