Ultra Zanimljivo

Ovo su namirinice koje umanjuju anksioznost, stres i depresiju

Dr Joy Bauer je stručnjakinja za ishranu i zdravlje za NBC i autorka knjige Super Food: 150 recepata za vječnu mladost. Ona ti preporučuje namirnice, koje će umanjiti anksioznost, stres i depresiju, te pomoći da se smiriš i lakše prebrodiš krizne i stresne situacije. 
Foto: unsplash
Zdrave masnoće

Na listi dobrih namirnice se nalaze one, koje su bogate zdravim masnoćama poput orašastih plodova, maslinovog ulja, ribe i avokada.

„Pored pomoći ovih namirnica u borbi protiv depresije, istraživanja pokazuju da su pomenute zdrave masnoće, posebno korisne u borbi protiv anksioznosti. Omega-3 i vitamin D smanjuju anksioznost, depresiju i svakodnevni stres“, objašnjava dr Joy Bauer.

Foto: unsplash
Čaj od kamilice

Pokazalo se da kamilica djeluje blago kao sedativ i može ublažiti napetost mišića i umanjiti anksioznost i razdražljivost. „Kamilica je jedna od najčešće korištenih i najpoznatijih ljekovitih biljaka na svijetu. U stvari svaki dan, ljudi popiju više od milion šoljica čaja od kamilice“, kaže dr Joy Bauer. U čaj dodaj limun, cimet ili med za još bolji efekat.

Foto: unsplash
Slanutak ili leblebija

Slanutak ili leblebija je bogata triptofanom, aminokiselinom koju tijelo koristi za proizvodnju serotonina, hemikalije od koje se mozak dobro osjeća. „Istraživanja su pokazala da iscrpljivanje i smanjenje triptofana, može biti povezano sa anksioznošću. To je samo jedna aminokiselina, koja se takmiči za ulazak u mozak”, objašnjava dr Joy Bauer.

Slanutak ili leblebija nudi triptofan i ugljikohidrate sa sporim sagorijevanjem, dobitnu kombinaciju za smanjenje stresa u jednom povoljnom paketu. “Mahunarke poput slanutka ili leblebije, sadrže i folat, B vitamin koji pomaže u regulaciji dobrog raspoloženja. Jedna šolja kuhane leblebije ili slanutka je dovoljna za preporučeni unos. Osim toga, visoki sadržaj proteina i vlakana, mogu pomoći u  regulaciji šećera u krvi i stabilizaciji raspoloženja“, poručuje dr Joy Bauer.

Foto: unsplash
Zobena kaša

Topla zobena kaša je umirujuća super hrana, koja donosi čvrstu dozu triptofana, pomažući tijelu da proizvodi moždani hemijski serotonin, koji povećava raspoloženje, energiju i reguliše šećer u krvi. „Zob takođe sadrži magnezijum, a ljudi koji imaju manjak magnezijuma, mogu patiti od depresije i anksioznosti“, kaže dr Joy Bauer.

Foto: unsplash
Narandže

Narandže su bogate vitaminom C – jedna narandža sadrži 70 miligrama vitamina C, ispunjavajući gotovo sve potrebe tvog cijelog dana. Možda najpoznatiji po svojim moćima jačanja imuniteta, vitamin C može pomoći u smanjenju stresa i anksioznosti (čak i aroma i miris smiruju).

U jednom istraživanju, koje je dobrovoljce izložilo stresnom zadatku, oni koji su uzimali vitamin C, bolje su se ponašali i ostvarili su bolje rezulatate od onih, koji nisu uzimali vitamin C. Vitamin C je djelovao je i na kardiovaskularni sistem (srce) i neuroendokrini (mozak i hormoni), a ljudi koji su uzimali vitamin C, rekli su da se osjećali dobro u smislu raspoloženja.

„Započni dan narandžom za doručak ili ubaci 1 narandžu u svoj smuti, ili se za užinu odluči za narandžu“, poručuje dr Joy Baur.

 

Izvor: realsimple.com

Slični članci

Savjeti za zdravu i blistavu kožu

Ultra magazin

Ovo su čarobne prednosti biotina za tvoj organizam…

Ultra magazin

Toksična okruženja čine ljude nezadovoljnim, a posao neuspješnim!

Ultra magazin